سنجاب
اخبار
رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی اعلام کرد:

ضوابط رگولاتوری برای مقابله با تماس‌های مزاحم تبلیغاتی به اپراتورها ابلاغ شده است

کیمیا منصوری کیمیا منصوری
19 آذر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ضوابط رگولاتوری برای مقابله با تماس‌های مزاحم تبلیغاتی به اپراتورها ابلاغ شده است

رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی اعلام کرده است که ضوابط لازم برای پیشگیری از تماس‌های تبلیغاتی مزاحم به اپراتورها ابلاغ شده است و ابزارهای شناسایی و برخورد با کسانی که از این شبکه ارتباطی سواستفاده می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

به گزارش دی‌ام برد به نقل از مهر، پیام‌‌ها و تماس‌های تبلیغاتی مزاحم به یکی از چالش‌های جدی کاربران تبدیل است، موضوعی که با گلایه مردم و تلاش رگولاتوری برای مقابله با آن همراه است.

حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفتگو با خبرنگار مهر در همین خصوص به اقدامات این سازمان برای مقابله با این مشکل اشاره کرد و گفت: «ضوابط لازم برای پیشگیری از این مزاحمت‌ها تدوین و به اپراتورها ابلاغ شده است. همچنین ابزارهای شناسایی و برخورد با افرادی که از این شبکه‌های ارتباطی سواستفاده می‌کنند، در دستور کار قرار دارد.»

فتاحی تأکید کرد که این سازمان با جدیت به دنبال ارتقای کیفیت شبکه و دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت است. او اضافه کرد: «برنامه‌هایی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، از جمله توسعه شبکه فیبر نوری و مقابله با پیام‌ها و مزاحمت‌های ارتباطی در حال اجرا است و نتایج این اقدامات به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.»

تماس‌های صوتی تبلیغاتی ممنوع است

حمید فتاحی پیش از این نیز با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ممنوعیت تماس‌های صوتی تبلیغاتی گفت: «به منظور حفاظت از حقوق کاربران در حوزه ICT، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزش‌افزوده تبلیغاتی تصویب شده که براساس آن تماس‌های تبلیغاتی صوتی ممنوع است.»

وی با تاکید بر برخورد با متخلفان از سوی رگولاتوری گفت: «بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن همراه موظف شده‌اند سامانه تشخیص تماس‌های صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی کنند و مانع از راهیابی این‌گونه تماس‌ها در شبکه خود شوند.»

اپراتورها موظف به راه‌اندازی سامانه کشف تخلف هستند

فتاحی یادآوری کرد: «علاوه بر این، اپراتورها موظفند سامانه کشف تخلف پیامکی خود را راه‌اندازی و سیم‌کارت‌های متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند. کاربران نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ شکایت خود را درباره دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین تماس‌های صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.»

براین اساس کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس https://۱۹۵.cra.ir شکایت خود را درباره دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین تماس‌های صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود. مشترکان تلفن همراه می‌توانند همچنین با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و یا مراجعه به اپلیکیشن‌های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی برای غیرفعال‌سازی یا فعال‌سازی دریافت پیامک‌ها اقدام کنند.

ادزتو
به اشتراک بگذارید:
کیمیا منصوری
کیمیا منصوری
هنرهای دراماتیک را دوست داشتم و خواندم، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای را انتخاب کردم و حالا خبر می‌نویسم. دی‌ام برد فرصتی است تا دنیای بازاریابی دیجیتال را روایت کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

ادزتو