اینستاگرام بازدید ویدیوهایی با لوگوی تیکتاک را کاهش میدهد و با درج لوگوی سایر برندها کاری ندارد
مدیرعامل اینستاگرام اخیرا اعلام کرده است که افزودن لوگوی برند به ریلز اینستاگرام از لحاظ الگوریتم بر میزان بازدید آنها تأثیر منفی نخواهد گذاشت اما این پلتفرم روی ریلزهایی که لوگوی برنامههای دیگر مانند تیکتاک را دارند، حساس است و بازدید آنها را کم میکند.
به گزارش دیام برد و به نقل از SociaMediaToday آدام موسری مدیر اینستاگرام گفت: «قراردادن لوگوی برندتان در ویدیوهای ریلز، هیچ مشکلی ایجاد نمیکند و بر روی تعداد افرادی که ویدیوی شما را میبینند تاثیری نخواهد داشت.»
این پاسخ به سادگی و وضوح بیان میکند که استفاده از لوگوی شخصی در ریلزهای اینستاگرام، بر روی دیده شدن آن ریلزها تأثیری نخواهد گذاشت و مشکلی ایجاد نمیکند. اینستاگرام بیشتر به ریلزهایی که لوگوی برنامههای دیگر را دارند حساس است و ممکن است آنها را کمتر به دیگران پیشنهاد دهد.
در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام برای کاهش انگیزه کاربران در انتشار مجدد محتوا بین دو اپلیکیشن، جریمهای برای ریلهایی که حاوی لوگوی تیکتاک بودند، اعمال کرد. انتشار مجدد ویدیوهای تیکتاک به صورت ریل، حتی با وجود واترمارک، همچنان به دنبالکنندگان شما نمایش داده میشود، اما دامنهی انتشار آنها محدود است و در بخش اکسپلور یا توصیهها ظاهر نخواهند شد. در آن زمان، توصیهی خاص این بود که کاربران نباید محتوایی را منتشر کنند که از سایر اپلیکیشنها بازنشر شده باشد.
متا محدود کردن دیده شدن پستهایی که از پلتفرمهای دیگر بازنشر میشوند را کمی بیانصافی میداند، اما خودش هم همین کار را میکند تا بتواند محتوای اورجینال را بیشتر نمایش دهد. بنابراین، اگر به دنبال رسیدن به مخاطبان بیشتری هستید، ویدیوهای تیکتاک را با لوگوی تیکتاک به ریلهای اینستاگرام بازنشر نکنید. اما اگر میخواهید یک ریل با برندینگ خودتان ایجاد کنید، مشکلی نخواهد داشت.