پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رپورتاژ

نگاهی به عملکرد شرکت رهتاب در سال ۱۴۰۲؛ گزارشی از تحقق اهداف، رشد و توسعه

مهسا بهادری مهسا بهادری
9 تیر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاهی به عملکرد شرکت رهتاب در سال ۱۴۰۲؛ گزارشی از تحقق اهداف، رشد و توسعه
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت رهتاب بیستون برای دومین سال متوالی گزارش سالانه خود را در حوزه مدیریت هوشمند بازار کالاهای اساسی با هدف شفاف‌سازی و ارائه عملکرد این شرکت در حوزه‌های مختلف، در اختیار راهبران، ذی‌نفعان، عوامل و متخصصان حوزه محصولات کشاورزی و همچنین اصحاب رسانه و عموم جامعه قرار داده است.

سامانه رهتاب، به عنوان راهکار مدیریت هوشمند زنجیره تامین و توزیع کالاهای اساسی، در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده و تاکنون در ۸ استان کشور وارد شده است. این سامانه با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و کارگروه تنظیم بازار کشور، به منظور ساماندهی و بهینه‌سازی فرایندهای تامین و توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ فعالیت می‌کند و تاکنون ۲۵ درصد از سهم بازار مرغ گوشتی کشور را به خود اختصاص داده‌است. در سال ۱۴۰۲ رهتاب توانست راهکار‌ هوشمندسازی زنجیره تامین مرغ گوشتی را در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد پیاده‌سازی کند.

همچنین رهتاب راهکار جدید خود را برای هوشمندسازی توزیع کالاهای اساسی مانند برنج خارجی، شکر، گوشت سفید و گوشت قرمز منجمد در استان خوزستان پیاده‌سازی نمود.

در سال ۱۴۰۲ رهتاب برای رسیدن به اهداف خود، اقداماتی را در حوزه‌های مختلف انجام داد که شرح کامل آن در گزارش سالیانه ۱۴۰۲ ارائه شده‌است. در حوزه درون سازمانی، ایجاد واحد تحلیل داده و هوش مصنوعی با هدف به‌کارگیری تکنولوژی‌های روز در صنعت کشاورزی، از جمله شاخص‌ترین اقدامات این شرکت در سال گذشته به شمار می‌آید.

در سال ۱۴۰۲، توزیع هوشمند حدود ۷۹۹ هزار تن بار به ارزش حدود ۴۴ همت در بستر رهتاب انجام شد و تعداد کاربران این سامانه به بیش از ۲۳ هزار کاربر فعال رسید.

در حوزه فناوری و زیرساخت، رهتاب علاوه بر بهبود امنیت زیرساخت ابری خود، توانست ظرفیت آن را به میزان ۱۰۰ درصد افزایش دهد؛ همچنین موفق به ثبت شاخص آپ‌تایم ۹۹/۷ درصد رشد، که نشان می‌دهد رهتاب توانسته تقریباً همیشه بدون بروز مشکل یا قطعی نیاز کاربران خود را برطرف نماید.

یکی دیگر از حوزه‌های مهم فعالیت رهتاب، پشتیبانی از کاربران و سایر عوامل تامین، تبدیل و توزیع کالاهای اساسی و همچنین سازمان‌های دولتی و تشکل‌های خصوصی استانی بود که به منظور ارائه حداکثر کیفیت پاسخگویی به نیاز‌های آن‌ها، پشتیبانی در دو سطح تخصصی و عمومی صورت گرفت که شما می‌توانید آمار و اطلاعات دقیق عملکرد رهتاب در این حوزه را در سند گزارش سالیانه این شرکت مطالعه نمایید.

با بررسی این گزارش می‎‌توان به این نتیجه رسید که تا چه میزان هوشمندسازی فرایندهای تامین و توزیع کالاهای اساسی و متعاقباً مدیریت و تنظیم بازار توسط دولت بر اساس جمع‌آوری، رصد و تحلیل داده اهمیت داشته و حضور یک سامانه هوشمند می‌تواند نقش مهمی در برنامه‌ریزی و شفاف‌سازی وضعیت بازار هر استان ایفا کند.

شما می‌توانید سند کامل گزارش سالانه ۱۴۰۲ رهتاب را از اینجا مشاهده کنید.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

اشاره