پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

رتبه وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده (PWA) از سایت‌های معمولی گوگل بهتر نیست!

زهرا محبی زهرا محبی
26 آبان 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رتبه وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده (PWA) از سایت‌های معمولی گوگل بهتر نیست!
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

جان مولر، وبمستر کمپانی گوگل اذعان کرده است که PWAها در رتبه‌گیری در صفحه نتایج گوگل (SERP) هیچ فرق و حتی برتری‌ای بر سایت‌های معمولی ندارند! مولر هر هفته در یک دورهمی سئویی، به سوالات افراد در خصوص گوگل پاسخ می‌دهد و در دورهمی اخیر، در همین رابطه گفته است: «وب‌ اپلیکیشن‌های پیش‌رونده به خودی خود و به صورت اتوماتیک، رتبه بهتری از سایت‌های سنتی HTML نمی‌گیرند». او تاکید می‌کند که برای گوگل، این مهم نیست که با یک PWA طرف است یا یک سایت HTML و بین آن‌ها تبعیضی به لحاظ ساختارشان قائل نمی‌شود. البته این درست است که PWAها به جهات دیگری باعث بهبود رتبه‌بندی می‌شوند، اما این ابدا به خاطر صرف PWA بودن آن‌ها نیست.

وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده یا PWAها، برنامه‌هایی هستند که ترکیبی از قالب سنتی سایت و قالب اپلیکیشن را در خود دارند. اپلیکیشن‌های Native در برابر این برنامه‌ها قرار می‌گیرند، چرا که معمولا با زبان جاوا و برای پلتفرم‌های اندروید و iOS تولید می‌شوند. وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده درواقع بر مبنای گوگل کروم یا فایرفاکس پیاده می‌شوند اما در قالب یک اپلیکیشن. PWAها فناوری جدیدی در حوزه اپلیکیشن هستند که گوگل در سال 2015 آن‌ها را به جهان معرفی کرد.

بخوانید  راه جدید گوگل برای استفاده تبلیغاتی از داده‌های First-Party

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک