پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گذاشتن لینک در توضیحات ویدیو؛ به آپارات اضافه شد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
4 بهمن 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گذاشتن لینک در توضیحات ویدیو؛ به آپارات اضافه شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آپارات در قابلیت جدید خود امکان افزودن لینک به توضیحات متنی زیر هر ویدیو، را فعال کرد. این لینک‌ها می‌تواند به هر مقصدی خارج از آپارات باشد. کاربران را دعوت به عمل خاصی کند یا آن‌ها را به صفحات شما در سایت رسمی یا شبکه‌های اجتماعی‌تان هدایت کند. همچنین می‌توانید برای بازدید بیشتر ویدیوهایتان در آپارات این مطلب را در دی‌ام برد مطالعه کنید.

قرار دادن لینک‌ در توضیحات ویدیو آپارات چگونه است؟

ابتدا ه بخش مدیریت کانال بروید. روی دکمه بارگذاری ویدیو بزنید و پس از پایان روال آپلود ویدیو، در بخش توضیحات متن مورد نظرتان را بنویسید. حالا در بخشی از متن که ترجیح می‌دهید، لینک مورد نظرتان را اضافه کنید. این لینک می‌تواند به هر مقصدی در داخل یا خارج از آپارات باشد.

گذاشتن لینک در توضیحات ویدیو؛ به آپارات اضافه شد 1

لینک‌‌های توضیحات آپارات از کدام نوع هستند؟

لینک‌هایی که شما به توضیحات متنی اضافه می‌کنید، از نوع Nofollow و UGC‌ هستند. آپارات با قرار گرفتن در فهرست ۵۰ سایت پر بازدید جهان از این لینک‌ها پشتیبانی می‌کند. گوگل در ابتدا مفهوم لینک‌های Nofollow را برای مبارزه با هرزنامه‌ها در نظر گرفت و در سال 2005 این تغییرات را به اطلاع عموم رساند. بنابراین در حالت کلی از این نوع لینک‌ها، برای جلوگیری از نقض قوانین گوگل استفاده می‌شود. معمولا برای لینک‌هایی که به ارزش محتوا اضافه نمی‌کنند، از تگ نوفالو استفاده می‌شود.

اما لینک UGC به تازگی و در سپتامبر 2019 توسط گوگل معرفی شد. لینک UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) ایجاد شده است تا به گوگل بفهماند کدام لینک‌ها را کاربران ایجاد کرده‌اند. از این لینک معمولا برای بخش نظرات سایت یا انجمن‌ها استفاده می‌شود. از آنجا که محتوای آپارات هم با کمک و بارگذاری کاربران تامین می‌شود، لینک‌های خروجی هم به این صورت در نظر گرفته شده‌اند.

بخوانید  یکتانت در ایونت «فصل مشترک» از گزارش سال 1400 خود رونمایی کرد

چطور از قابلیت افزودن لینک در توضیحات ویدیو، بهترین بازدهی را بگیریم؟

  • سعی کنید از مطالب داخل سایت یا شبکه‌های اجتماعی‌تان به صفحه ویدیو لینک بدهید. این کار کمک می‌کند ویدیو شما هم در آپارات و هم در موتور جستجوی گوگل، رتبه بهتری بگیرد.
  • توضیحی بنویسید که کاملا مرتبط با موضوع ویدیو باشد. استفاده از متن‌های بی‌ربط یا کپی کردن متن توضیحات دیگران، باعث می‌شود که ارزش لینک خروجی شما کمتر شده و توسط الگوریتم‌های هوشمند آپارات هم جریمه شوید.

گذاشتن لینک در توضیحات ویدیو؛ به آپارات اضافه شد 2

از برچسب‌های مرتبط با موضوع ویدیو استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا لینک شما تقویت شود. مانند تصویر بالا که ویدیویی با موضوع فوتبالی و باشگاه منچستریونایتد، با برچسب‌های مرتبط همراه شده است. همچنین استفاده از پلی لیست مرتبط و قرار دادن منظم ویدیوها در آنجا، کمک می‌کند که مخاطب‌های آپارات و گوگل، ساده‌تر و سریع‌تر شما را پیدا کنند؛ و لینک خروجی‌ شما هم ارزشمندی بیشتری پیدا کند.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

علی
علی

نمیدونم این لینک که nofollow هم کرده چه فایده داره. اگر آپارات UGC فقط می کرد یعنی دوست داشت کسانی که زحمت می کشن و محتوا تولید می کنند هم نفعی بکنند. علاوه بر اینکه هر سال درامد را کم می کنه گرچه خودشون تعرفه بیشتری از تبلیغ می کنند، یک ذره برای تولید کنندگان محتواش که به واسطه اونا به رتبه زیر 50 جهان رسیده بود ارزش قایل نیست. خداوندا ریشه ظالمان را بخشکان

اسمارتک