اپراتورها ملزم به راهاندازی سامانه تشخیص تماس مزاحم تبلیغاتی شدند
بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن همراه موظف شدهاند سامانه تشخیص تماسهای صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهاندازی کنند.
به گزارش دیام برد و به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پی اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ماموریت رفع مزاحمت پیامهای تبلیغاتی ناخواسته برای مردم، از برخورد با تماس های تبلیغاتی صوتی و ارسال کنندگان پیامک های مزاحم تبلیغاتی خبر داد.
حمید فتاحی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ممنوعیت تماس های صوتی تبلیغاتی گفت: «به منظور حفاظت از حقوق کاربران در حوزه ICT، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزشافزوده تبلیغاتی تصویب شده که براساس آن تماسهای تبلیغاتی صوتی ممنوع است.»
او با تاکید بر برخورد با متخلفان از سوی رگولاتوری ادامه داد: «بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن همراه موظف شدهاند سامانه تشخیص تماسهای صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهاندازی کنند و مانع از راهیابی اینگونه تماسها در شبکه خود شوند.
به گفته فتاحی علاوه بر این، اپراتورها موظفند سامانه کشف تخلف پیامکی خود را راهاندازی و سیمکارتهای متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند.کاربران نیز می توانند با مراجعه به سامانه 195 به آدرس https://195.cra.ir شکایت خود را درباره دریافت پیامکهای تبلیغاتی و همچنین تماسهای صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه محدود کردن دریافت پیامک تبلیغاتی از سوی کاربران اعلام کرد: «مشترکان تلفن همراه میتوانند با شماره گیری کد دستوری #800* یا مراجعه به اپلیکیشنهای اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک های تبلیغاتی برای غیرفعالسازی یا فعالسازی دریافت پیامکها اقدام کنند.»