پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

روایتی از یک زوج عجیب: چطور ترکیب پرینگلز و خاویار اینستاگرام و تیک‌تاک را تسخیر کرد؟

الهه صالحی الهه صالحی
7 بهمن 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روایتی از یک زوج عجیب: چطور ترکیب پرینگلز و خاویار اینستاگرام و تیک‌تاک را تسخیر کرد؟

چیپس پرینگلز در یک همکاری مشتری با برند The Caviar Co با هدف «ایجاد میان‌وعده‌های جدید میان فرهنگی» توانست با یک کمپین تبلیغاتی خوب تیک‌تاک و اینستاگرام را تسخیر کند.

به گزارش Marketing Dive، اگر اهل تیک‌تاک‌گردی به ویژه اهل گشت‌وگذار در محتواهای غیرایرانی باشید، احتمالا در هفته‌های گذشته، در این شبکه اجتماعی ویدیوهایی از ترکیب چیپس پرینگلز با خاویار به چشم‌تان خورده‌ است؛ ویدیوهایی که کاملا از یک «ترکیبی» زدن ساده خوراکی‌ها فراتر رفته و تقریبا در تمام ویدیوهای تولید شده، خاویار و پرینگلز در یک بسته بندی نسبتا لوکس در کنار هم قرار گرفته‌اند. اگر شما هم با دیدن این ویدیوها یا حتی خواندن این پاراگراف از خودتان پرسیده‌اید که چرا این خوراکی لوکس و گران‌قیمت باید در کنار چیپس سرو شود، ادامه این مطلب حتما پاسخ شما را خواهد داد.

روایتی از یک زوج عجیب: چطور ترکیب پرینگلز و خاویار اینستاگرام و تیک‌تاک را تسخیر کرد؟ 1

تا اینجای کار احتمالا حدس زده‌اید که اگر دی‌ام برد قصد پرداختن به این موضوع را دارد، قطعا پای تبلیغات در میان است و درست حدس زده‌اید! تمامی این محتواها از همکاری بین شرکت تولیدکننده پرنگلز یعنی Kellanova و The Caviar Co شروع می‌شود. همکاری که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد و آگاهی از برند هردوی این برندها را افزایش داد.

ماجرا از هفتمین نمایشگاه سالانه Interscope House در Coachella در ماه آوریل، شروع شد که این دو برند با خاویار The Caviar Co و طعم‌های مختلف پرینگلز از مهمانان خود پذیرایی کردند. پس از این رویداد، عکس‌ها و محتوا در TikTok و Instagram به سرعت و به طور گسترده وایرال شد و مدیران دو شرکت وارد مذاکره با هدف یک همکاری موثر باهم وارد مذاکره شدند.

مائوریسیو جنکینز، مدیر بازاریابی Pringles در ایالات متحده در رابطه با این همکاری گفته است که این همکاری با هدف ایجاد تجربه طعم‌های جدید شکل گرفت و پترا هیگبی، مدیرعامل و موسس شرکت Caviar نیز گفته است که Pringles و The Caviar سه ماه تمام وقت گذاشتند تا بهترین ترکیبات طعم را در این پکیج کشف کنند.

نتیجه این همکاری یک فروشگاه آنلاین کوچک و لیمیتد ادیشن به نام مجموعه کریسپس و خاویار است که در ماه سپتامبر ارائه شد. این فروشگاه آنلاین سه مدل پکیج ارائه می‌کند که در آنها طعم‌های مختلف پرینگلز، شیشه‌های خاویار، یک کلید طلایی رنگ برای باز کردن در شیشه دو قاشق برای استفاده در شیشه خاویار وجود دارد و به خریداران اجازه می‌دهد که یک میان وعده بسیار لوکس را تجربه کنند.

روایتی از یک زوج عجیب: چطور ترکیب پرینگلز و خاویار اینستاگرام و تیک‌تاک را تسخیر کرد؟ 2

همانطور که حدس می‌زنید این بسته‌های میان وعده اصلا ارزان‌قیمت نیستند. در واقع چک کردن سایت طراحی شده برای فروش این بسته‌ها نشان می‌دهد که این سه پکیج با توجه به تعداد قوطی‌های پرینگلز و نوع و تعداد شیشه‌های خاویار به ترتیب ۴۰، ۱۱۰ و ۱۴۰ دلار قیمت دارند.

روایتی از یک زوج عجیب: چطور ترکیب پرینگلز و خاویار اینستاگرام و تیک‌تاک را تسخیر کرد؟ 3

نکته جالب اینجاست که درست پیش از لانچ این وب‌سایت در یکی از قسمت‌های یک شوی محتوایی منتشر شد که به وایرال شدن هرچه بیشتر ترکیب پرینگلز و خاویار دامن زد. در این برنامه تلوزیونی در یک مهمانی پرینگلز و خاویار سرو می‌شد و این قسمت از این برنامه تنها در تیک‌تاک ۱۰ میلیارد بازدید گرفت! این اقدام هرچند یک حرکت جالب توجه در مارکتینگ به شمار می‌رود اما مدیران بازاریابی این دو برند گفته‌اند که مشارکت این برنامه تلوزیونی کاملا ارگانیک و واقعی بوده و تنها زمان‌بندی درست آنها را به این موفقیت رسانده است.

به گفته هیگبی، پس از این اپیزود، مدیران The Caviar Co. با تیم تولیدکننده تماس گرفتند تا نمونه‌هایی از پرینگل ها و ترکیبات خاویار مورد علاقه این شرکت را به او هدیه دهند.

طبق گفته هایگبی، این کمپین بلافاصله پس از اجرا  ۲۱.۸ میلیون بازدید در تیک‌تاک و بیش از ۸۹هزار بازدید در ریلز اینستاگرام گرفت و ۴۸ ساعت بعد این کلبریشن ۱.۵ میلیارد ایمپرشن به دست آورد.

۳۰ روز بعد نیز کانال اینستاگرام شرکت خاویار افزایش قابل توجه ۳۵۳ درصدی در میزان Reach، افزایش ۸۶ درصدی در اکانت های غیرفالوور فعال و افزایش ۴۵ درصدی در بازدیدهای کلی را شاهد بود.

در نهایت باوجود اینکه هیچ‌کدام از این شرکت‌ها میزان افزایش فروش خود را اعلام نکرده‌اند اما گفته‌اند که همه چیز فراتر از انتظار آنها بوده است و این همکاری چه برای پرینگلز و چه برای کاویار یک مشارکت برد برد بوده است.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی