پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

پیتزا‌هات با پادری‌های مخصوص و پیتزای رایگان از رانندگان پیک‌ خود تجلیل می‌کند

الهه صالحی الهه صالحی
20 دی 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیتزا‌هات با پادری‌های مخصوص و پیتزای رایگان از رانندگان پیک‌ خود تجلیل می‌کند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیتزاهات در کمپین جدید خود که می‌توان تا حدی آن را ترکیبی از یک کمپین روابط‌عمومی و منابع انسانی دانست، برای تجلیل از رانندگان از پادری‌های حصیری‌ای استفاده کرده است که رانندگان می‌توانند با اسکن QR کد آن، پیتزا هدیه بگیرند.

به گزارش دی ‌ام برد، برند پیتزا هات در کمپین جدید خود برای تجلیل از رانندگان پیکی که با این برند همکاری دارند، دست به اقدامی خلاقانه زده‌ است. این برند در ابتدا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد به همه رانندگان خود پیتزای رایگان هدیه دهد. اما چطور؟

در حقیقت، مشتریان این برند نیز در اجرای این کمپین دخیل هستند؛ به این ترتیب که مشتریان می‌توانستند از ۶ تا ۱۰ دسامبر یک پادری حصیری را از سایت پیتزاهات برای جلوی در خود سفارش دهند؛ پادری که روی آن نوشته شده بود «یک جعبه تحویل بده و یک جعبه تحویل بگیر» و در زیر آن یک QR کد حک شده بود که رانندگان در صورت اسکن کردن آن وارد یک لندینگ پیج شده و پیتزای رایگان هدیه می‌گرفتند.

در این کمپین در بازاه زمانی ۶ تا ۱۰ دسامبر پیتزاهات در هر روز ۵۰ عدد پادری در اختیار مشتریانی قرار می‌داد که سفارشات خود را به صورت آنلاین ثبت می‌کردند. این پادری‌ها تا ۲۷ دسامبر برای استفاده رانندگان معتبر بودند البته QRکد درج شده روی هر پادری شامل محدودیت می‌شد.

پیتزا هات در واقع در این کمپین تلاش کرده بود که در یکی از شلوغ‌ترین بازه‌های زمانی سال، به نوعی ارتباط بین مشتریان و برند را تقویت کند و حتی رانندگانش را نیز به مشتری تبدیل کند.

این برند همچنین ابراز امیدواری کرده بود که اجرای این کمپین مشتریان را تشویق کند که از رانندگان قدردانی کنند.

البته این همه ماجرا نیست. تلاش برای کاهش استرس رانندگان در طول تعطیلات بسیار شلوغ کریسمس نیز بخشی از این ماجرا بود.

کمپین‌های خلاقانه برای ارسال پیتزا

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، این است که این کمپین، تنها تلاش پیتزاهات برای اجرا یک کمپین جالب و هیجان‌انگیز نیست. در فصل تابستان  همزمان با اکران انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته؛ آشوب جهش‌یافتگی» یک کمپین تبلیغاتی اجرا کرد؛ در بخشی از این کمپین که مورد توجه مردم قرار گرفته‌ است، پیتزاهات دست به یک اقدام خلاقانه زد تا پیتزا، غذای مورد علاقه لاک‌پشت‌های نینجا را به شکلی خلاقانه ایستگاه‌های مترو، زادگاه آنها، ببرد.

سازوکار این بخش از کمپین به این ترتیب بود که پیتزاهات در ایستگاه‌های مترو پوسترهایی را نصب و از مردم درخواست کرد تا یک اموجی لاک‌پشت به شماره اعلام شده روی این پوستر ارسال کنند. این مشتریان به صورت رندوم توسط پیتزاهات انتخاب و یک پیتزای رایگان به صورت فوری در ایستگاه مترویی که در آن حضور داشتند به آنها تحویل شد. هرچند که این اقدام پیتزاهات تنها بخشی از کمپین این برند بوده است اما به نظر می‌رسد این برند تلاش کرده تا با این اقدام خلاقانه طرفداران قدیمی و جدید فیلم لاک‌پشت‌های نینجا را جذب و هیجان‌زده کند.

پیتزا‌هات با پادری‌های مخصوص و پیتزای رایگان از رانندگان پیک‌ خود تجلیل می‌کند 1

البته پیتزاهات به این حرکت بسنده نکرد؛ این کمپین تبلیغاتی علاوه براین به صورت تبلیغات تلوزیونی، تبلیغات دیجیتال، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، داخل رستوران و به صورت محیطی نیز اجرا شد. پیتزاهات همچنین در بازه اکران این فیلم، جعبه‌های ویژه‌ای با تم فیلم و با عکس شخصیت‌ها طراحی کرده بود که یک QR کد نیز روی آن درج شده بود و مشتریان می‌توانستند با اسکن کردن این کد، از طریق تلفن همراه خود به یک بازی واقعیت افزوده وارد شوند.

البته نباید فراموش کرد که لاک‌پشت‌های نینجا و برند پیتزاهات پیشینه طولانی‌تری باهم دارند؛ پیشینه‌ای که درواقع به دهه ۹۰ میلادی برمی‌گردد. لیندسی مورگن، مدیر ارشد اجرایی این برند در این رابطه گفته است که پیتزاهات قصد داشته است که با این کمپین به زادگاه لاک‌پشت‌های نینجا و عشق بی‌حد آنها به پیتزا ادای احترام کند و آن را با زندگی مدرن و سرگرمی از طریق بازی‌های VRو تحویل پیتزا به یک شیوه خلاقانه ترکیب کند.

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک