
تبلیغات میانبرنامه ۸ دقیقهای، ۳ Placemet و زیرنویسهای بیوقفه


فهرست مطلب
تبلیغات فراوان در دو قسمت ابتدایی سریال پایتخت ۷ واکنشها و انتقادات زیادی را در فضای مجازی به همراه داشته است. آمار و ارقام مختلف نشان میدهد که صداوسیما از هر قسمت این مجموعه، درآمد چندصدمیلیاردی دارد.
به گزارش دیام برد، از تاریخ ۵ فروردین ۱۴۰۴، سریال پایتخت ۷ به روی آنتن رفته و پس از پخش دو قسمت ابتدایی آن، تبلیغات فراوان در میانه سریال واکنشهای انتقادی زیادی از سوی کاربران و رسانهها به همراه داشته است.
علاوه بر چندین Placement از برندهایی چون رانی، طبیعت، و هواپیمایی وارش و زیرنویسهای بیوقفه، تنها در قسمت اول این مجموعه ۸ دقیقه آگهی بازرگانی پخش شده است. اگر بازپخشهای این قسمت را در نظر بگیریم (حدود ۵ دقیقه در پخش دوم و ۴ دقیقه در پخش سوم)، مجموع زمان آگهیها در قسمت ابتدایی به حدود ۱۸ دقیقه میرسد.
درآمد ۵۰۰ میلیاردی صداوسیما از هر قسمت پایتخت
طبق اعلام خبر آنلاین، متوسط هزینه هر ثانیه آگهی در برنامههای پربیننده صداوسیما، بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. با این حساب اگر میانگین هر ثانیه آگهی بازرگانی را ۲۵۰ میلیون تومان محاسبه کنیم (بدون ضریب افزایش قیمت در ۱۴۰۴ و با اغماض بهخاطر متغیر بودن زمانهای پخش) مجموع درآمد صداوسیما از پخش قسمت اول سریال و تنها از محل آگهیهای بین سریال، عدد شگفتانگیزی میشود: هر دقیقه ۱۵ میلیارد تومان و ۱۸ دقیقه آگهی بازرگانی ۲۷۰ میلیارد تومان!
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و با محاسبه درآمد تبلیغات قبل و بعد از پخش و برندهای خاصی که داخل سریال بهصورت ویژه تبلیغ شدند، میتوان گفت صداوسیما از هر قسمت سریال پایتخت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد.
به نظر شما آیا این حجم از تبلیغات برای مخاطبین مورد پذیرش است؟
مطالب پیشنهادی

معرفی بهترین شرکتهای سئو در مشهد
