پاکشوما از سینما برای ارتقای برند و معرفی ماشین ظرفشویی سری اترنال خود استفاده کرد
فهرست مطلب
کمپین «درخشش ابدی یک ظرف پاک» برند پاکشوما با الهام از نام فیلمی به همین نام و با هدف آگاهیرسانی به مشتریان درباره ماشین ظرفشویی سری اترنال و ارتقای جایگاه برند، از ۱۰ مهر تا ۲۵ آبان اجرا شد. به گفته این برند، پیام کمپین پاکشوما برای مخاطبان نشان دادن قدرت شستوشوی بدون آسیب به ظروف در دراز مدت و حفظ درخشندگی و کیفیت ظروف بوده است.
به گزارش دیام برد، کمپین اخیر پاکشوما با شعار «درخشش ابدی یک ظرف پاک» برای معرفی سری اترنال ماشین ظرفشویی این برند است. این کمپین از ۱۰ مهر تا ۲۵ آبان با هدف آگاهی مشتریان از محصول ماشین ظرفشویی پاکشوما و ارتقای جایگاه برند پاکشوما برگزار شد. واحد برند و ارتباطات پاکشوما در محتوایی که در رابطه با این کمپین در اختیار دیام برد قرار داده، اشاره کرده است که این برند تلاش کرده تا در این کمپین پیامی جالب و آشنا، در جهت بهبود تصویر برند پاکشوما نزد مخاطبانی که تابحال کمتر با آنها به صورت مستقیم در تماس بوده است مخابره کند.
پاکشوما با انتخاب این شعار قصد داشته است روی ارزش اصلی محصول ماشین ظرفشویی پاکشوما سری اترنال تمرکز کند. به گفته این برند، پیام کمپین پاکشوما برای مخاطبان نشان دادن قدرت شستوشوی بدون آسیب به ظروف در دراز مدت و حفظ درخشندگی و کیفیت ظروف بوده است.
۶۵ درصد بودجه کمپین در بخش محیطی هزینه شد
پاکشوما در این کمپین در بخش محیطی از ۵۰ سازه در تهران و مجموعا ۱۱۰ بیلبورد در ۱۳ استان بزرگ کشور استفاده کرده است و در بخش دیجیتال، از پلتفرمهای VOD از سه پلتفرم فیلیمو، فیلمنت و نماوا در بازه کمپین استفاده شده است. همچنین در بخش آنلاین نیز از سه مدیوم بنر فیکس، بیلبورد دیجیتال و پری رول استفاده کرده است تا محتوای کمپین خود را اکران کند. این برند همچنین اشاره کرده است که رسانههای POSM نیز به صورت مارکتینگ در نقطه فروش برای کمپین معرفی ماشین ظرفشویی سری ایترنال پاکشوما ایفای نقش کردند.
از کانالهای اجرایی آنلاین کمپین میتوان به شبکههای اجتماعی، سایتهای خبری و رپورتارژ اشاره کرد. در بخش آفلاین نیز، این کانالها محیطی، تلویزیونی و BTL بودهاند. بیشترین بودجه پاکشوما برای اجرای این کمپین با ۶۵ درصد در بخش محیطی هزینه شد. ۲۵ درصد بودجه را تبلیغ در VODها به خود اختصاص داد و ۱۰ درصد بودجه به بخش آنلاین و POSM (تبلیغ در نقطه فروش) تعلق گرفت.
VODها یکهتاز میدان بودند
بهنظر میآید VOD و بیلبوردهای دیجیتال، نسبت به سایر مدیوم ها اثربخشی بهتر و با کیفیتتری برای پاکشوما داشتهاند. هرچند که به گفته این برند هنوز ارزیابی و سنجش اثربخشی به شکل مدون صورت نگرفته و نمیتوان با قاطعیت اظهار نظر کرد. اما طبق اطلاعاتی که پاکشوما در اختیار دیام برد قرار داده است، در این کمپین بیش از ۴۵ میلیون Reach در پلتفرمهای نمایش خانگی (VOD) کسب شده است. میزان توزیع تبلیغات در نقطه فروش (POSM) کمپین در بیش از ۱۰۰ نقطه فروش لوازم خانگی نظیر برندشاپ، مولتیبرند شاپ، فروشگاههای زنجیرهای در سراسر کشور بوده است. در فضای وب و در مدیوم بیلبورد دیجیتال حدود 7 میلیون exposure (بالای ۱۵ ثانیه) و ۵هزار کلیک دریافت شد. همنیطور این کمپین در فضای وب فارسی با مدیوم بنر ثابت، ۲۰۰ میلیون Impression گرفت. ۴هزار کلیک هم از لندینگ پیج کمپین (محصول ظرفشویی ETERNAL پاکشوما) انجام شد.
درنهایت بنظر میآید اجرای این کمپین در پلتفرمهای نمایش خانگی به این علت موفقیت بیشتری کسب کرده است که تعداد مخاطبان آشنا با دنیای فیلم و سینما بیشتر است و میتوانند ارتباط بهتری با شعار کمپین برقرار کنند.
گفتنی است شرکت پاکشوما یکی از تولیدکنندگان لوازمخانگی در ایران است که با چند دهه فعالیت، در بازار داخلی و منطقهای حضور دارد. این شرکت محصولاتی مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر، جاروبرقی و کولرگازی تولید میکند.