
هدف اصلی از کمپین «آشپزی با هر چی تو یخچاله» افزایش تعامل کاربران و دیده شدن برند در فضای دیجیتال بود

فهرست مطلب
کمپین اخیر برند پاکشوما با شعار « آشپزی با هر چی تو یخچاله» در دی ماه ۱۴۰۳ اجرا شد. پاکشوما در این کمپین با هدف معرفی محصولات جدید خود یک دوره مسابقه آشپزی با حضور اینفلوئنسرهای مختلف برگزار کرد. هدف پاکشوما از اجرای این کمپین علاوه بر افزایش تعامل با مشتریان، آگاهیبخشی درباره برند و معرفی دستهبندی جدید محصولات پاکشوما در فضای اینستاگرام بود. به گفته مدیر مارکتینگ این برند مخاطبان اصلی چالش جوانان و خانمهای خانهدار بودند.
به گزارش دیام برد، در جریان کمپین «آشپزی با هر چی تو یخچاله» برند پاکشوما با اجرای چالش آشپزی در اینستاگرام سعی در ایجاد فرصتی برای تعامل بیشتر با مخاطبان خود داشت. در این چالش پاکشوما از محصولات خود از جمله یخچال فریزر دوقلو، ساید، جاروبرقی Dustin و ماشین ظرفشویی Eternal استفاده کرد. یکی از اهداف کلیدی این چالش نیز معرفی دستگاههای تصفیه هوای پاکشوما بود. به همین دلیل این برند برای شرکتکنندگان حاضر در این رقابت، شانس برنده شدن یک دستگاه تصفیه هوای سری Giga را از طریق قرعهکشی فراهم آورد.
هدف کمپین افزایش تعامل کاربران بود
آرمان گیاهی، مدیردیجیتال مارکتینگ پاکشوما در گفتوگو با دیامبرد در خصوص هدف اجرای کمپین «آشپزی با هر چی تو یخچاله» گفت: هدف از اجرای این کمپین، افزایش تعامل کاربران با برند از طریق همکاری با اینفلوئنسرها و تولید محتوای جذاب و تأثیرگذار بود. با توجه به رشد چشمگیر بازاریابی دیجیتال، تمرکز ما بر افزایش دیدهشدن برند و محصولات در شبکههای اجتماعی قرار داشت. در همین راستا، هشت اینفلوئنسر فعال در حوزههای آشپزی، سبک زندگی، موسیقی و ورزشی با ما همکاری کردند تا محتوایی متنوع و تأثیرگذار برای طیف گستردهای از مخاطبان تولید شود.
دیدهشدن محصولات پاکشوما در بطن زندگی
آرمان گیاهی، مدیر دیجیتال مارکتینگ پاکشوما علت انتخاب چالش آشپزی برای این کمپین را دیده شدن هر چه بهتر محصولات پاکشوما در بطن زندگی است. او در ادامه گفت: چالش آشپزی به این دلیل انتخاب شد که یخچال یکی از اساسیترین وسایل هر آشپزخانه است و مستقیماً بر کیفیت مواد غذایی تأثیر میگذارد. بنابراین، طراحی چالشی که کاربران را به استفاده از یخچال در فرآیند تهیه غذا تشویق کند، روشی طبیعی و جذاب برای نمایش ویژگیهای محصول بود.

آرمان گیاهی، مدیر دیجیتال مارکتینگ پاکشوما
آرمان گیاهی افزود: علاوه بر این، کمپینهای مرتبط با غذا و آشپزی معمولاً تعامل بالایی را به همراه دارند، که همین موضوع باعث افزایش جذابیت آن برای مخاطبان شد. در این چالش، اینفلوئنسرها با استفاده از ۵ ماده غذایی که در یخچال موجود بود، غذاهای خلاقانهای تهیه کردند و داور مسابقه به آنها امتیاز داد.
مخاطبان چالش، جوانان و خانمهای خانهدار بودند
مدیر دیجیتال مارکتینگ برند پاکشوما با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه اجرای کمپین « آشپزی با هر چی تو یخچاله» گفت: «برای افزایش تعامل مخاطبان، از آنها خواسته شد که به عملکرد اینفلوئنسرها امتیاز دهند و در قرعهکشی شرکت کنند. در پایان هر مسابقه، مجموع امتیازات محاسبه و برندگان مشخص شدند. نحوه امتیازدهی به این صورت بود که ۵۰ امتیاز از سوی داور و ۵۰ امتیاز از سوی مخاطبان در نظر گرفته شد. این امتیازات در ۵ بخش، هرکدام با ارزش ۱۰ امتیاز، شامل گارنیش، نظافت، مدیریت زمان، شخصیت (کاراکتر) و خلاقیت تقسیم میشد.
گیاهی در پایان مخاطبان این چالش را «جوانان و خانمهای خانهدار» خواند و گفت: مخاطبان اصلی این چالش شامل نسل جوان، خانمهای خانهدار، علاقهمندان به آشپزی و عموم مردم بودند. استقبال از چالش نشان داد که محتوای تولیدشده توانسته است توجه گروههای مختلف را به خود جلب کند و تعامل بالایی را در شبکههای اجتماعی رقم بزند.
مطالب پیشنهادی

معرفی بهترین شرکتهای سئو در مشهد
