پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار
استفاده از داده‌های رفتار خرید آفلاین و آنلاین در اوزون:

کمپین اوزون، فروش محصولات وی‌نیتو را ۳۰۷ درصد افزایش داد

الهه صالحی الهه صالحی
26 آبان 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمپین اوزون، فروش محصولات وی‌نیتو را ۳۰۷ درصد افزایش داد

کمپین مشترک وی‌نیتو و اوزون با هدف افزایش فروش محصولات وی‌نیتو به مدت ۳۰ روز در فروشگاه‌های افق‌کوروش و اکالا اجرا شد، فروش انواع محصولات این برند را از درگاه اوزون ۳۰۷ درصد افزایش داد.

به گزارش دی‌ام برد، اوزون در محتوایی که در اختیار دی‌ام برد قرار داده است هدف از اجرای کمپین وی‌نیتو توسط اکوسیستم اوزون را  افزایش فروش محصولات چیپس سیب‌زمینی با برند وی‌نیتو و بهبود رتبه برند وی‌نیتو در فروشگاه‌های دارای درگاه اوزون عنوان و اشاره کرده است که فروش انواع چیپس وی‌نیتو از درگاه اوزون نسبت به مدت مشابه ماه قبل، ۳۰۷ درصد افزایش یافته است و همچنین  رتبه فروش این برند در میان رقبا در اکوسیستم اوزون بالاتر رفته است.

در این کمپین به جز در بخش فروش، داده‌های مهمی از ترکیب سنی، جمعیتی و جنسیتی مشتریان، ترکیب سبد خرید آنان و تغییر در رفتار در خرید مجدد محصولات این برند به دست آمده است.

استفاده از داده‌های رفتار مشتریان، برای طراحی پیام‌های شخصی‌سازی‌شده

این پلتفرم اشاره کرده است که در فرایند برنامه‌ریزی و اجرای کمپین، اوزون به دلیل مجهز بودن به شبکه اجتماعی خرید و درگاه پرداخت ترکیبی در فروشگاه‌های آفلاین، توانسته است از داده‌های مرتبط با رفتار خرید مشتریان (مانند از استان، شهر، آدرس فروشگاه، زمان خرید، ریز فاکتور، تعدد خرید محصولات، میانگین سبد خرید، جنسیت، سن، علاقه‌مندی، شبکه دوستان، دارایی‌ها در کیف پول‌های مختلف و …) و استفاده از ابزارهای اختصاصی مارکتینگ که در اوزون طراحی شده، استفاده کند و پیام‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای را از طریق رسانه‌های اوزون به مخاطبان هدف ارسال کند.

برای مثال به هر کدام از خریداران انواع چیپس‌های سیب‌زمینی با طعم‌های گوناگون، پیام منحصربه‌فردی متناسب با عادات خرید آنان ارسال شد و یا به کاربرانی که در سبد خرید آن‌ها، کالاهایی هم‌خانواده با چیپس و تنقلات بود، در روزها و ساعات خاصی، به آن‌ها پیام‌های اختصاصی فرستاده شد.

به گفته این مجموعه، از طرفی با توجه به اینکه این کمپین بر پایه تحلیل داده‌های رفتار خرید مشتریان طراحی و اجرا شده بود، پیام‌ها متناسب با نیازها و علایق مشتریان به آن‌ها ارسال شده و از ارسال پیام‌های انبوه (spam) خودداری شد و این امر منجر به بهینگی مصرف بودجه کمپین، بهبود بازخورد مخاطبان و تجربه کاربری آنان شد.

«اوزون» از زیرمجموعه‌ های گروه گلرنگ است که با رویکرد «بیشتر برای زندگی» بستر هدایت کاربران از فضای آنلاین به آفلاین و برعکس آن (O2O) را در بین شرکت‌های این گروه ایجاد کرده و در این راستا، با سه لاین اوزون سوشال، اوزون کارت و اوزون استدیو فعالیت می‌کند.

 

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آنا
آنا

اين کلا اتفاق جالبی هست و لطفا در موردش بیشتر گزارش بدین چون میتونه تو کمپین های برندهای FMCG نتايج جالبی رو رقم بزنه و کابوس نبود دیتا تو این حوزه رو از بین ببره

هارمونی