جستجوی ارگانیک مقرون به صرفهترین راه برای جذب مشتری است
یک مطالعه جدید نشان میدهد که به طور متوسط، یک سوم بازدیدکنندگان وبسایتها از طریق جستجوی ارگانیک جذب میشوند. با این حال، کاهش جزئی در ترافیک ارگانیک برخی صنایع مشاهده شده است. این گزارش به بررسی عمیق این تغییرات در هفت صنعت مختلف میپردازد و بینشهای ارزشمندی را برای کسبوکارها فراهم میکند.
به گزارش دیام برد، Conductor یک شرکت فناوری اطلاعات است که بر بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و تجربه کاربری (UX) تمرکز دارد. این شرکت با ارائه ابزارها و خدمات مختلف، به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنند و ترافیک وبسایت خود را افزایش دهند. این شرکت گزارشی باعنوان سرچ ترافیک ارگانیک در سال ۲۰۲۴ ارائه داده که در این گزارش، نگاهی دقیق و عمیق به روندهای ترافیک جستجوی ارگانیک و بینشهای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) در ۷صنعت مختلف در سال ۲۰۲۴ داشته است.
تغییرات الگوریتمهای گوگل و ظهور هوش مصنوعی، نحوه جستجوی کاربران را متحول کرده است. این تغییرات تأثیر مستقیمی بر ترافیک ارگانیک وبسایتها داشته است. نکتهای که باید به آن توجه داشت این است که کاهش جزئی (۱ تا ۵ درصد) در اکثر معیارهای این صنایع نسبت به گزارش سال ۲۰۲۳ انتظار میرفت، زیرا گوگل همچنان برای حفظ کاربران در صفحات نتایج جستجو (SERP) تلاش میکند. با این حال، جستجوی ارگانیک همچنان مقرون به صرفهترین و تأثیرگذارترین کانال در بلندمدت در مقایسه با شبکههای اجتماعی، تبلیغات پولی، ایمیل و سایر کانالهای جذب ترافیک است و با تغییرات ایجاد شده توسط خلاصههای خودکار هوش مصنوعی (AI Overviews)، فرصتهای بیشتری برای بهرهبرداری وجود دارد.
گزارش کامل را ازاینجا بخوانید