طراحی جذاب محصول جدید Oreo : بیسکوئیتهای جنگ ستارگان!
فهرست مطلب
اورئو با همکاری «Lucasfilm» دست به یک اقدام خلاقانه زده و خوراکی جدید و هیجانانگیزی را روانه بازار میکند. این خوراکی جذاب، بیسکوئیتهای ویژه «starwars» اورئو است. بیسکوئیتهای اورئو با الهام از فیلم جنگ ستارگان بدون شک انتخاب طرفداران اورئو و فیلم جنگ ستارگان خواهد بود.
اورئو در این اقدام خلاقانه دو نوع بیسکوئیت با ظاهری متفاوت تولید کرده که هرکدام نماینده یکی از گروههای (خیر و شر) جنگ ستارگان هستند. بیسکوئیتهای نماینده گروه تاریک، دارای کرم قرمز رنگ و بیسکوئیتهای نماینده قهرمانان فیلم، دارای کرم آبی رنگ هستند. جالب است بدانید از روی بستهبندی بیسکوئیت امکان تشخیص اینکه کدام گروه از بیسکوئیتها داخل بستهبندی قرار دارند وجود نداشته و این میتواند مصرفکننده را سورپرایز کند.
یکی دیگر از ابتکاراتی که اورئو در بیسکوئیتهای جدید خود به کار برده نقشبرجسته چهره شخصیتهای منفی فیلم مانند دارث ویدر و دارث ماول روی بیسکوئیتهای قرمز و چهره شخصیتهای مثبت مانند لوک اسکای واکر و یودا روی بیسکوئیتهای آبی است. گفتنی است در هرکدام از این دو نسخه بیسکوئیت ده شخصیت از فیلم جنگ ستارگان طراحی شده است. همچنین کرم بین بیسکوئیتهای جدید اورئو با بلورهای شکر «kyber» آمیخته شده که الهام گرفته شده از بلورهای موجود در یکی از سیارههای فیلم است.
اورئو همچنین برای خاصتر شدن تصویر روی بستهبندی بیسکوئیتهای starwars، از نقاشیهای اصلی گرگ هیلدبرانت، تصویرگر مشهور جنگ ستارگان استفاده کرده است. اورئو پیشفروش آنلاین بیسکوئیتهای جدید خود را از ۳۰ مه (ماه جاری میلادی) آغاز میکند. البته زمان انتظار برای خرید این بیسکوئیتهای جذاب از فروشگاههای آمریکا خیلی طولانی نیست و شهروندان میتوانند از ۱۰ ژوئن آن را از فروشگاهها تهیه کنند.
بستهبندی که حس لذت بردن از فیلم را تداعی میکند
البته چنین خلاقیتی تنها محدود به اورئو نیست و بسیاری از برندهای دیگر تاکنون از این تکنیک برای جذب مشتری استفاده کردهاند. برای مثال tastykake، یک شرکت تولیدکننده کیک و شیرینی نیز با همکاری «Columbia Pictures» همزمان با اکران جدیدترین نسخه انیمیشن گارفیلد، محصولات جدیدی با الهام از این گربه نارنجی عاشق لازانیا عرضه کرده است. این محصولات شامل کاپکیکهای شکلاتی با کرم نارنجی، دونات و همچنین کلوچههای کوچک نارنجی هستند.
بستهبندی و عرضه محصول با الهام از فیلم و دیگر محتواهای محبوب یکی از تکنیکهای بازاریابی به شمار میرود. این روش به شرکتها کمک میکند تا ارتباط عمیقتری با مشتریان خود برقرار کرده و اعتبار بیشتری به برند خود بدهند. از طرفی چنین اقدامی میتواند احساس مثبتی برای مخاطب به ارمغان آورد. احساسی که مشابه با حس لذتبردن از فیلمهای مورد علاقه است.