پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

بازدید ۲۵ هزار نفر از غرفه رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
22 مرداد 1402
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بازدید ۲۵ هزار نفر از غرفه رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان

بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، از ۱۲ تا ۱۵ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. رونیکس، تولیدکننده ابزار صنعتی یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بود. با این‌که برند رونیکس برای اولین‌بار در این نمایشگاه حضور داشت، توانست توجه علاقه‌مندان و فعالان این صنعت را به خود جلب کند.

استفاده از روش‌های متنوع بازاریابی در نمایشگاه‌های تخصصی رواج دارد. رونیکس نیز سعی کرد در این نمایشگاه از ابزارهای متنوع تبلیغات و بازاریابی مانند بهره‌گیری از سفیر برند، گوریلا مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ و دیگر روش‌های تبلیغاتی استفاده بهینه کند.

رونیکس، ماکت سه‌بعدی و غول‌آسای محصولات خود را در نمایشگاه صنعت ساختمان به نمایش گذاشت و علاوه بر محیط نمایشگاهی، در سطح شهر نیز این ماکت‌ها را نصب کرد.

دلایل حضور رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان

اهداف کسب‌وکارها برای شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی، با یکدیگر متفاوت است. رونیکس به‌عنوان شرکتی که روی برندسازی بیشتر و آگاهی از برند متمرکز است، با هدف تعامل بیشتر با مشتریان به نمایشگاه صنعت ساختمان رفته‌ و در آن‌جا غرفه گرفته است. البته رونیکس برای آن‌که بتواند مشتریان خود و فعالان این صنعت را با محصولات خود را آشنا کند، یک سالن اختصاصی با ۱۵ غرفه را در اختیار گرفت.

محسن رامخو، عضو هیئت‌مدیره مجموعه رونیکس بر این باور است که با حضور در نمایشگاه‌ها، می‌توان تعامل بیشتری با مشتریان داشت و فاصله کسب‌وکار با آن‌ها را کمتر کرد.

رونیکس، یکی از شرکت‌های تولیدکننده ابزار‌ در ایران است که گفته می‌شود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ محصول مختلف دارد. این شرکت به‌واسطه فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات تلویزیونی‌اش شناخته شده است. با این حال، نمایشگاه‌ تخصصی صنعت ساختمان بهانه‌ای شده‌ تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با یکدیگر ملاقات کنند.

حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس، ضمن اشاره به توجهی که این شرکت صنعتی به افزایش آگاهی از برند و تعامل با مشتریان دارد، گفت: «هدف ما در نمایشگاه، ارتباط با مخاطبان و شناخت نیازهای مشتری است. خوشایندترین اتفاقی که ممکن است برای یک برند رخ دهد، ارتباط بدون واسطه مخاطب عام با آن برند است.»

از تبلیغات تلویزیونی تا گوریلا مارکتینگ

شرکت رونیکس، چند سال است که توجه ویژه‌ای به تبلیغات و توسعه بازاریابی‌ محصولاتش دارد. این شرکت، با انتخاب «میلاد کی‌مرام» به‌عنوان سفیر برند و تیزینگ‌های تبلیغاتی‌ توانست نگاه‌ها را به سمت خود بکشاند. رونیکس، برخلاف بسیاری دیگر از شرکت‌ها، سفیر برند مناسبی را انتخاب کرد و همین موضوع باعث افزایش آگاهی از این برند شد.

بازدید ۲۵ هزار نفر از غرفه رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان 1

رونیکس، علاوه بر تبلیغات تلویزیونی، از سفیر برند خود در تبلیغات شهری نیز بهره گرفت. تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردهای شهری و دیگر تبلیغات مشابه به تنهایی برای این برند کافی نبود و رونیکس می‌خواست دست به اقدامی متفاوت بزند، در نتیجه به گوریلا مارکتینگ روی آورد.

ابزارهای رونیکس به‌صورت ماکت‌های غول‌پیکری در سطح شهر نصب شدند تا رونیکس در حافظه تصویری مخاطبانش حک شود. گفته شده که فرآیند ساخت و نصب هر کدام از این ماکت‌های سه‌بعدی که شکل ابزارهایی مثل دریل هستند، بین ۴۵ تا ۶۰ روز طول می‌کشد. با وجود سختی‌ ساخت این ماکت‌ها، اثرگذاری‌شان در ذهن مخاطبان به سرعت اتفاق می‌افتد و برای همین مسئله است که رونیکس تصمیم گرفت از این روش بازاریابی در نمایشگاه صنعت ساختمان نیز استفاده کند.

چهره‌های مطرح در غرفه رونیکس

بازدید ۲۵ هزار نفر از غرفه رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان 2

به گزارش روابط عمومی رونیکس، این برند در این دوره از نمایشگاه صنعت ساختمان، میزبان بیش از ۲۵ هزار بازدیدکننده بود. این شرکت ۱۵ غرفه در سالن ۴۰ نمایشگاه بین‌المللی داشت که به معرفی محصولات رونیکس و گفت‌وگو در زمینه‌های مختلف تجاری و تولیدی مشغول بودند.
در میان بازدیدکنندگان غرفه رونیکس، افراد شناخته‌شده‌ای هم وجود داشتند. علی دایی، فوتبالیست مشهور ایرانی یکی از بازدیدکنندگان غرفه‌های رونیکس بود که با مدیران این مجموعه گفت‌و‌گو کرد و برای تلاش در رشد اقتصادی به آن‌ها تبریک گفت.

با حضور علی دایی در غرفه رونیکس، حال و هوای نمایشگاه برای چند دقیقه تغییر کرد و استقبال پرشوری از این فوتبالیست شد.

اینفلوئنسرهای اینستاگرامی مانند مجتبی شفیعی، محسن ایزی و احسان علی‌رضایی به غرفه رونیکس سر زدند و با غرفه‌داران گفت‌وگو کردند. خبرنگاران و فعالان حوزه ابزارآلات از دیگر بازدیدکنندگان غرفه رونیکس در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان بودند. لازم به ذکر است که میلاد کی‌مرام، سفیر برند رونیکس نیز در روز ابتدایی نمایشگاه در غرفه رونیکس حضور داشته است. براساس گفته‌های مدیرعامل این مجموعه، رونیکس ۲ هزار و ۵۰۰ محصول متفاوت دارد که در چهار دسته‌بندی برقی، شارژی بنزینی و بادی به بازار عرضه می‌شوند.

چشم‌انداز ۵ ساله رونیکس

وقتی صحبت از چشم‌انداز پنج‌ ساله رونیکس می‌شود، مدیران این شرکت از پیمودن پله‌های ترقی در سطوح جهانی صحبت می‌کنند.  حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس معتقد است که این شرکت، تا ۵ سال آینده یکی از ۵ برند برتر جهان در حوزه ابزار می‌شود. به گفته مدیر زنجیره تامین رونیکس، رسیدن به جایگاه پنجمین برند برتر جهان یکی از مهم‌ترین اهداف آن‌هاست و برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.
رضا رامخو نیز به مسیر تحقیق و توسعه محصولات اشاره می‌کند: «ما نقاط ضعف و قوت بیش از ۳۰۰ کارخانه از برندهای اصیل دنیا را بررسی می‌کنیم تا زمانی که می‌خواهیم محصولی را تولید یا وارد کشور کنیم، بهترین و با کیفیت‌ترین آن را ارائه دهیم.» مدیر زنجیره تامین شرکت رونیکس بر این باور است که استفاده از تجارب برندهای مطرح دنیا، از تجارب زیان‌آور جلوگیری می‌کند و باعث بهبود کیفیت می‌شود.

محسن رامخو، نیز با تاکید بر استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها برای ساخت ابزارآلات ساختمانی گفت: «به باور ما، برای رقم خوردن یک اتفاق خوب، همه قسمت‌ها باید خوب کار کنند. در نتیجه، ما به دنبال به‌روزترین‌های صنعت ابزارآلات در دنیا هستیم.» قائم‌مقام مدیرعامل رونیکس در پایان عنوان کرد که این شرکت خود را موظف می‌داند تا با شناخت ویژگی‌های دنیای جدید و در راستای احترام به مخاطب، به‌روز بودن بماند و تغییرات محصولاتش هم بر اساس استانداردهای جهانی باشد.

محصولات رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان

محصولاتی که شرکت رونیکس در سالن اختصاصی این مجموعه در نمایشگاه صنعت ساختمان تهران به مخاطبان معرفی کرد، به چهار دسته، برقی، شارژی بنزینی و بادی تقسیم می‌شدند.

رابطه مستقیم کیفیت و تبلیغات

مدیران رونیکس بر این باورند که کیفیت و خدمات پس از فروش، رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و بودن یکی بدون دیگری، بی‌معناست. مدیرعامل رونیکس، مراحل رشد شرکت‌ها را تدریجی دانست و اظهار داشت که برای جذب مخاطب باید مقدمه‌چینی کرد. رضا رامخو توضیحاتش را این‌چنین تکمیل کرد که «در هر کسب و کاری، ابتدا باید اساس آن کار بنا و بعد تبلیغات انجام شود. در صورتی که کیفیت محصولات خوب نباشد و سبد محصولات تکمیل نشود، منابع‌انسانی به درستی آموزش‌های لازم را فرا نگرفته و خدمات پس از فروش مناسبی نیز وجود نداشته باشد، هر تبلیغی به ضدتبلیغ بدل می‌شود.»

قائم مقام مدیرعامل رونیکس نیز تبلیغات فرد به فرد را روشی مناسب و اثرگذار در جذب مخاطب می‌داند. محسن رامخو معتقد است که اثرگذاری تبلیغات فرد به فرد بیشتر از سایر تبلیغات است. او عقیده خود را چنین توضیح داد: «مهم‌ترین تبلیغ، انتقال تجربه‌ی استفاده از محصولات توسط مصرف‌کنندگان است. رونیکس، یکی از معدود برندهایی است که مخاطبانش در لایه‌های زیرین و در زمینه معرفی محصولات به آن کمک می‌کنند.»

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی