سنجاب
اخبار
براساس گزارش اکالا از کمپین ۱۵ روزه حراج سوپرمارکتی

۲۱۲ هزار سفارش در یک روز برای مشتریان اکالا ارسال شد

الهه صالحی الهه صالحی
اسفند ۲۱, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
۲۱۲ هزار سفارش در یک روز برای مشتریان اکالا ارسال شد

پلتفرم اکالا کمپین «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» را به مدت ۱۵ روز از اول تا ۱۵ اسفند ماه، در ۱۸۴ شهر ایران اجرا کرد. این پلتفرم  اعلام کرده است که در روز دوم اسفند موفق به پردازش و ارسال رایگان ۲۱۲ هزار سفارش برای مشتریان خود شده و توانسته در این روز رکورد سفارش را بشکند.

اکالا در محتوایی که در اختیار دی‌ام برد قرار داده، اشاره کرده است که در کمپین  تبلیغاتی ۱۵ روزه «بزرگ‌ترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» که در کانال‌های گسترده سراسری مانند سازه‌های محیطی، تبلیغات دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرمارکتینگ، ویدیومارکتینگ، بازاریابی محتوا و فضای تبلیغاتی درون پلتفرم اُکالا (اسلایدر – کروسل – پوش‌نوتیفیکیشن و سمپلینگ) به اجرا درآمده، بیش از ۱۲۰۰ برند  FMCG ایرانی و بین‌المللی توانسته‌اند۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار کالا را به فروش برسانند.

۲۱۲ هزار سفارش در یک روز برای مشتریان اکالا ارسال شد 1

نکته جالب این گزارش را می‌توان اعلام سهم بودجه بخش های مختلف کمپین دانست که براساس آن بخش اعظم بودجه یعنی حدود ۵۵ درصد در بخش ATL صرف شده و شبکه‌های اجتماعی و پرفرمنس با اختلافی چشم‌گیر در رتبه‌های بعدی سهم از بودجه قرار دارند. تنها یک درصد از بودجه کمپین به بخش روابط عمومی و ارتباطات اختصاص یافته است.

۲۱۲ هزار سفارش در یک روز برای مشتریان اکالا ارسال شد 2

سهم بودجه بخش‌های مختلف کمپین

۱۶۰ میلیارد تومان تخفیف برای کاربران اکالا

اکالا همچنین اشاره می‌کند که در این بازه، ۴۶۰ هزار کاربر جدید، جذب و رشد فروش ۷۵ درصدی را نسبت به بازه‌ مشابه سال گذشته تجربه کرده است. رضا عباسی معاون بازاریابی اُکالا با اشاره به نرخ ۹۷ درصدی ارسال موفق سفارش‌ها در این جشنواره، حفظ کیفیت سرویس‌دهی با وجود پیچیدگی‌های عملیاتی در پردازش موفق این تعداد سفارش‌ها را تعهد این برند نسبت به اعتماد کاربران و در مسیر خلق تجربه خرید بی‌نقص و به‌صرفه اعلام کرد.

در این کمپین همچنین کالاها با تخفیف‌هایی از ۱۰ تا ۷۰ درصد ارائه شده‌اند. در میان تمام تخفیف‌ها، ۷۷۶ کالا که عموما کالاهای پرتقاضا بوده‌اند، با تخفیف‌های از ۵۰ تا ۷۰ درصد ارائه شدند و در مجموع در این ۱۵ روز اکالا ۱۶۰ میلیارد تومان به کاربران خود تخفیف داد.

۲۱۲ هزار سفارش در یک روز برای مشتریان اکالا ارسال شد 3

۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار کالا در بازه ۱۵ روزه به فروش رفت

اکالا اشاره کرده که گروه کالایی‌هایی تنقلات، لبنیات و نظافت منزل به ترتیب با ۲۵%، ۲۲% و ۱۰% بیشترین سهم فروش را از کل کالاهای فروخته شده در این بازه ۱۵ روزه داشتند. همچنین در بین همه گروه‌های کالایی ارائه شده با توجه نیاز خرید پیش از نوروز، سه گروه آرایشی و بهداشتی، آجیل و خشکبار و نظافت منزل، به ترتیب نسبت به ماه‌های پیش از کمپین، ۱۰۱%، ۶۱% و ۴۲% رشد فروش داشته‌اند.

۲۱۲ هزار سفارش در یک روز برای مشتریان اکالا ارسال شد 4

«بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» در ۱۸۴ شهر اجرا شد

در این گزارش اشاره شده که سفارش تمامی استان‌ها در پلتفرم اُکالا رشد کرده و در بین آن‌ها بیشترین نرخ رشد تعداد سفارش به ترتیب با ۵۵۴%، ۴۳۷% و ۳۴۰% مربوط به استان‌های کردستان، لرستان و سیستان‌و‌بلوچستان است. همچنین با مشاهده نرخ رشد کاربران جدید هر استان، بیشترین نرخ رشد برای سه استان سیستان‌و‌بلوچستان، کردستان و مازندران با رشد ۲۹۱%، ۲۱۳% و ۱۹۱% ثبت شده است.

۲۱۲ هزار سفارش در یک روز برای مشتریان اکالا ارسال شد 5

اکالا اعلام کرده است که فاز اصلی کمپین «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» ۱۵ اسفند ماه به پایان رسیده اما فاز مکمل این کمپین با بخش بازی‌ها و جوایز بزرگ از تاریخ ۱۹ شروع شده است و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

 

به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات