گزارش کمپین روغن زیتون اویلا اجراشده توسط آژانس کلاکت!
فهرست مطلب
آژانس کلاکت در شهریور و مهرماه سال 1400 یک کمپین تبلیغاتی را برای روغن زیتون برند اویلا طراحی و اجرا کرد و هماکنون گزارش جامعی از این کمپین ارائه کرده است. در این مطلب از دیام برد، گزارش آژانس کلاکت را مرور میکنیم و قسمتهای مهم این کمپین را برمیشماریم. با دیام برد همراه شوید.
جزئیات کمپین
در تصویر زیر، میتوانید تعاریف اولیه کمپین روغن زیتون اویلا را مشاهده کنید.
این کمپین با شعار «مقدار مشخص سلامتی» به ویژگی برجسته محصول روغن زیتون اویلا اشاره میکرد؛ این روغن بستهبندی و محفظه جدیدی داشت و به صورت اسپریای کار میکرد. در این محصول هر ۳ اسپری مساوی با ۱ گرم است که نمایانکننده شعار کمپین، یعنی مقدار مشخص سلامتی است. پیام کمپین نیز با مضمون «سلامت و کنترل مصرف افراد با اویلا مهم است» در کنار شعار به کار گرفته شد.
این کمپین با هشتگ #بسلامتیت در بستر دیجیتال و خصوصا شبکههای مجازی جلو رفت و هماکنون میتوانید با سرچ این هشتگ در اینستاگرام محتواهای منتشرشده را مشاهده کنید.
نقشه سفر کمپین
این کمپین در چهار هفته به صورت هدفمند و با محوریت یک هدف مشخص در هر هفته اجرا شد.
هدف اولیه کمپین، گرفتن ۷ میلیون بازدید در تلگرام و ۱۲/۹۰۰ میلیون ویو در اینستاگرام بود. بودجه کل این کمپین 472 میلیون تومان در نظر گرفته شد.
گزارش تصویری از محتواهای منتشرشده
کانالهای انتشار، توزیع و پروموت محتوا در این کمپین شامل موارد زیر بودند:
محتواهای طراحیشده توسط کلاکت، در شبکههای اجتماعی تلگرام، پست و استوری اینستاگرام به صورت منظم به نمایش درآمدند. همچنین تبلیغات گستردهای در قالبهای رپورتاژ، اینفلوئنسرهای اینستاگرام و کانالهای تلگرامی انجام شد.
برای دیدن ویدیوهای موشنگرافی اویلا و ویدئو تبلیغاتی کمپین روغن زیتون اویلا روی کلمات کلیک کنید. این ویدیوها توسط استودیو کلاکت طراحی و اجرا شدهاند.
کاربرد اینفلوئنسرمارکتینگ در کمپین روغن زیتون اویلا
برای کمپین روغن زیتون اویلا با ۶۰ اینفلوئنسر اینستاگرامی همکاری شد. تمرکز آژانس کلاکت بر روی تناسب این اینفلوئنسرها با گروه هدف خود بودند، از این رو اینفلوئنسرهایی که در این پروژه همکاری کردند، عمدتا آشپز یا فعال حوزه سلامتی بودند. برخی از اینفلوئنسرها نواب ابراهیمی، مستر تابه، مهسا مطهریان و فرشته قربانی بودند.
نتیجه کمپین
این کمپین مبتنی بر ایجاد آگاهی نسبت به محصول جدید اویلا طراحی و شکل گرفت. این کمپین از ابتدای لانچ تا پایان آن، با رشدی 11 درصدی در میزان تعامل و Engagement همراه شد. همچنین، صفحه اینستاگرام روغن اویلا در حین کمپین به 9 هزار فالوور جدید رسید.
برای دیدن محتواهای بیشتر، از شبکههای اجتماعی اویلا دیدن کنید.
این گزارش چرا با نتیجه گیری کاملا بی ربط به پایان رسید؟
هدف اولیه در ابتدای گزارش به این صورت اعلام شده : گرفتن ۷ میلیون بازدید در تلگرام و ۱۲/۹۰۰ میلیون ویو در اینستاگرام
اصلا حرفی از درصد تعامل یا تعداد دنبال کننده زده شد؟؟
چرا پایان گزارش بجای صحبت از تحقق اهداف به موضوعات دیگه ای پرداخته شده است؟