پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

وزیر صمت: استفاده بدون اجازه از نام برند نوکیا برای تولید محصول داخلی تقلب نیست، نظر این شرکت‌ها اهمیتی ندارد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
15 اسفند 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر صمت: استفاده بدون اجازه از نام برند نوکیا برای تولید محصول داخلی تقلب نیست، نظر این شرکت‌ها اهمیتی ندارد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون وزیر صمت درباره تولید موبایل در ایران با نام برند نوکیا گفته است که تولید موبایل به نام نوکیا در ایران، به منزله دور زدن تحریم است و تقلب نیست. این الزام وجود ندارد که واحد‌ها رسماً ضمانت‌نامه شرکت خارجی را ارائه کنند. این شرکت‌ها عموماً در حال مونتاژ کالا هستند. حتی اگر کشور مقصد نامه‌ای هم ارسال کرده باشد با توجه به اینکه این کشور‌ها ایران را تحریم کرده‌اند، نظر آن‌ها اهمیتی ندارد.

 محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت درباره دریافت نامه نمایندگی از برندها گفت: اگر محصول استاندارد باشد، می‌تواند مجوز تولید دریافت کند و نمی‌توانیم از آن‌ها بپرسیم که چگونه تحریم را دور زده‌اند.

به گفته برادران، این موضوع در حال بررسی است تا مشخص شود، شاکی یا عدم رعایت استاندارد مطرح شده برای چیست. اگر این مشکلات وجود نداشته باشد و مردم راضی باشند و وزارت ارتباطات هم استاندارد‌های تولید محصول را رعایت کند، مشکلی وجود ندارد. البته در رابطه با این شرکت یک پرونده مفتوح قضائی هم وجود دارد که منتظر صدور رای هستیم.

ابتدای امسال نامه‌ای از سوی سفیر فنلاند به وزیر صمت و وزیر امور خارجه منتشر شده که نسبت به تولید گوشی‌های دکمه‌ای با استفاده از نام نوکیا و بدون اجازه از این شرکت واکنش نشان داده بود. این خبر در روزهای گذشته مجددا مورد توجه قرار گرفت.

در این نامه‌ سفیر فنلاند خطاب به وزیر صمت گفت که یک شرکت اقدام به ساخت، تولید، عرضه و فروش گوشی‌های تلفن همراه با علامت تجاری نوکیا کرده است که برای مصرف‌کننده عادی تشخیص آن از محصولات واقعی نوکیا غیرممکن است.

در این نامه آمده است که این در حالی است که شرکت فنلاندی نوکیا و نماینده رسمی آن در ایران به عنوان شاکی، هرگونه اعطای اختیار تولید و فروش محصولات نوکیا به شرکت‌های چینی و ایرانی را رد کرده‌اند.

همچنین در نامه‌ای که از سوی وکیل شرکت نوکیا در ایران به معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی نوشته شده آمده که یک شرکت ایرانی با استفاده غیرمجاز از علامت تجاری مشهور NOKIA اقدام به عرضه گوشی‌هایی با این آرم کرده است. در این نامه اشاره شده بود که «هیچ ارتباطی میان این شرکت و نوکیا وجود نداشته و نتایج آزمایشگاه نوکیا نشان می‌دهد محصولات تقلبی و فاقد استانداردها و تکنولوژی بوده است‌ لذا خارج از خدمات پس از فروش و حمایت‌های نوکیا هستند.»

منبع: پیوست

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک