پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

اپلیکیشن دیجی‌کالا برای دور زدن تحریم‌ها با نام مستعار News۱۴۱۴ در اپ استور اپل عرضه شد

مهسا بهادری مهسا بهادری
25 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اپلیکیشن دیجی‌کالا برای دور زدن تحریم‌ها با نام مستعار News۱۴۱۴ در اپ استور اپل عرضه شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیجی‌کالا، پس از چندین بار حذف از اپ‌استور اپل، با نام مستعار News۱۴۱۴ به این فروشگاه بازگشته است.

کاربران سیستم‌عامل iOS دیجی‌کالا، با دریافت پیامکی از سوی این فروشگاه اینترنتی از بازگشت اپلیکیشن دیجی‌کالا به اپ‌استور آگاه شدند.

در این پیامک ضمن اعلام خبر انتشار اپلیکیشن دیجی‌کالا در اپ‌استور، لینکی درج شده که کاربران با خاموش کردن فیلترشکن می‌توانند به محتوای آن دسترسی داشته باشند. با کلیک کردن روی لینک، کاربر به صفحه دانلود یک اپلیکیشن با لوگوی این فروشگاه اینترنتی که نام متفاوتی دارد، مواجه می‌شوند. پیگیری‌های ما از دیجی‌کالا نشان می‌دهد که این اپلیکیشن با نام متفاوت News1414، متعلق به خود این شرکت بوده و آن‌ها امیدوارند تا کاربران iOS بتوانند با دانلود آن، از خدمات دیجی‌کالا استفاده کنند.

اپلیکیشن دیجی‌کالا برای دور زدن تحریم‌ها با نام مستعار News۱۴۱۴ در اپ استور اپل عرضه شد 1

به‌طور معمول شرکت‌های ایرانی با استفاده از روش‌های مانند اپلیکیشن‌های پیش‌رونده (PWA) برای کاربران iOS خود استفاده می‌کنند. با این‌حال دیجی‌کالا توانسته در حال حاضر اپلیکیشن رسمی خود را در فروشگاه اپ استور عرضه کند.

به گزارش دیجی‌کالا براساس برخی آمارهای رسمی نزدیک به ۱۰ درصد از حجم بازار تلفن همراه در کشور متعلق به برند اپل است و کاربران این برند امکان استفاده از تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های داخلی را ندارند.

در سال‌های گذشته، اپل تعدادی از اپلیکیشن‌های ایرانی، از جمله دیجی‌کالا را به دلیل تحریم‌ها از اپ‌استور حذف کرد. اپل درباره علت حذف این اپلیکیشن‌ها گفته بود: «بر اساس قوانین تحریم آمریکا، اپ‌استور نمی‌تواند میزبانی، توزیع یا ارتباط مالی با اپلیکیشن‌ها یا توسعه‌دهندگان مرتبط با کشورهای تحت تحریم آمریکا را بر عهده داشته باشد».

با انتشار مجدد اپلیکیشن دیجی‌کالا روی اپ استور، همچنان امکان دانلود اپلیکیشن دیجی‌کالا از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی نظیر سیبچه و سیب‌اپ وجود دارد.

اپلیکیشن دیجی‌کالا برای دور زدن تحریم‌ها با نام مستعار News۱۴۱۴ در اپ استور اپل عرضه شد 2

این اولین‌باری نیست که دیجی‌کالا و کسب‌وکارهای دیگر با نام و اطلاعات ساختگی به اپ‌استور برمی‌گردند. قبلاً اپلیکیشن دیجی‌کالا با نام Diktionary در اپ‌استور عرضه شده بود.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات