پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

جدیدترین نسخه Yoast SEO با رابط کاربری جدید منتشر شد

زهرا محبی زهرا محبی
19 بهمن 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جدیدترین نسخه Yoast SEO با رابط کاربری جدید منتشر شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

جدیدترین نسخه یواست سئو، نسخه 20.0 نام دارد و با تغییرات جسورانه در رابط کاربری، نحوه تعامل کاربر را با این افزونه بهینه‌سازی کرده است. در نسخه 20.0 یواست سئو تغییرات عمده‌ای در رابط کاربری دیده می‌شود که هدف از آن‌ها، تسهیل بهینه‌سازی وردپرس است.

رابط کاربری جدید

در رابط کاربری جدید یواست 20.0، دیگر خبری از کلیک روی چندین تب مختلف برای رسیدن به صفحات نیست؛ در این نسخه، رابط کاربری کارت‌محور جایگزین روش سنتی شده است. رابط کاربری کارت‌محور به این لحاظ که به کلیک‌های متعدد کاربر نیازی ندارد، در مقابل رابط کاربری تب‌محور قرار می‌گیرد. در این رابط کاربری جدید، اطلاعات به عنوان مجموعه‌ای از ویژگی‌ها به کاربر ارائه می‌شود که کاربر می‌تواند آن را خاموش یا روشن کند. این روشی ساده‌تر و شهودی‌تر برای انجام کارها در یواست سئو است.

در نسخه جدید یواست سئو، هر دسته، دارای ردیف مخصوص به خود است و کارت‌هایی دارد که نشان‌دهنده یک‌سری تنظیمات است. این تنظیمات می‌تواند روشن باشد و مورد استفاده قرار گیرد و یا خاموش باشد. صفحه تنظیمات به این صورت است:

هر کارت که به‌تنهایی یک نوع تنظیمات قابل اعمال کردن است، تصویری در بالای خود دارد و همچنین، شامل توضیحی در مورد تنظیمات است. در قسمت پاورقی کارت، کلید روشن/خاموش کارت و یک لینک «بیشتر بدانید» وجود دارد که شما را برای توضیحات بیشتر، به وبسایت یواست سئو متصل می‌کند. برای مثال، کارت تنظیمات نوشتاری زیر را ببینید.

یواست سئو

وقتی کلید یک کارت تنظیمات خاموش است، تصویر کارت، به صورت خاکستری (بدون رنگ و غیرفعال) نمایش داده می‌شود. اگر تصویر رنگی است، بدین معناست که تنظیمات برای شما فعال است. کاربر می‌تواند به معنی واقعی کلمه، با یک نگاه متوجه شود که کدام تنظیمات در هر دسته‌ای روشن یا خاموش است.

تصویر زیر نمایی کلی از تمامیت صفحه تنظیمات است که کاربر را قادر می‌سازد که خلاصه‌ای از تنظیمات فعال را به صورت سریع دریافت کند؛ چیزی که با روش قدیمی تب و کلیک و حرکت دستی در تنظیمات امکان‌پذیر نیست.

یوآست سئوصفحه «یکپارچه‌سازی API» در یواست سئو

صفحه «یکپارچه‌سازی API» نیز از یک رابط کاربری مشابه و کارت‌محور پیروی می‌کند؛ به گونه‌ای که مشاهده ادغام‌های امکان‌پذیر برای کاربر در آن بسیار ساده شده است. مثلا ادغام یواست در گردش کار Elementor و سپس فعال‌سازی ادغام این دو، یک نمونه است.

تازه‌ترین نسخه یواست سئو به‌راستی یک حرکت روبه‌جلوست چرا که طراحی تازه آن، کاربر را از داشتن دانش گسترده یا خواندن راهنمای افزونه بی‌نیاز کرده است. مدیرعامل یواست سئو در خصوص این نسخه تازه گفته است: «به آنچه که در یواست سئو 20.0 انجام شده است افتخار می‌کنم. رابط کاربری جدید ما نشان می‌دهد که ما همواره به دنبال ارائه بهترین تجربه به کاربران خود هستیم و به این تلاش ادامه خواهیم داد

این نسخه هم‌اکنون در دسترس کاربران است.

منبع: searchenginejournal

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک