پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

اینستاگرام: از امروز امکان پست محتوا در نسخه دسکتاپ را دارید!

زهرا محبی زهرا محبی
29 مهر 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اینستاگرام: از امروز امکان پست محتوا در نسخه دسکتاپ را دارید!
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اینستاگرام در هفته اخیر خبر از آپدیت‌های جدیدی داده است که با اینکه همگی تایید و نهایی نشده‌اند، اما تغییرات مهم و مفیدی به نظر می‌رسند. این قابلیت‌های جدید یا در مرحله فعال شدن هستند و یا هنوز در فاز آزمایشی خود به سر می‌برند. به هر روی، به نظر می‌رسد اینستاگرام برای راضی کردن کاربران خود، آپدیت‌ها و قابلیت‌های جدید زیادی را در ذهن دارد.

در حالی که سال‌هاست کاربران اینستاگرام درخواست امکان پست محتوا از طریق دسکتاپ را داشتند، اینستاگرام بالاخره قول اضافه شدن این امکان را در روز پنج‌شنبه همین هفته داد. از روز 21 اکتبر 2021، یعنی امروز کاربران اینستاگرام می‌توانند پست‌های دلخواه خود را از دسکتاپ در صفحه خود منتشر کنند.

بعد از قابلیت‌های پی‌درپی اینستاگرام، بالاخره فردا شاهد فراهم شدن امکان پست محتوا در اینستاگرام دسکتاپ خواهیم بود. فاز آزمایشی این قابلیت از چندین ماه پیش شروع شده بود و برخی از کاربران به صورت محدود به آن دسترسی داشتند، اما از این پس، فاز آزمایشی تمام می‌شود  و امکان انتشار پست ویدیویی و تصویری از نسخه دسکتاپ اینستاگرام برای شما فعال خواهد شد. برای فعال شدن این ویژگی نیاز به نصب ورژن جدیدی از اینستاگرام ندارید.

اینستاگرام دسکتاپ

بخوانید  اینستاگرام امکان زمان‌بندی کردن لایوها را به برنامه اضافه کرد

اینستاگرام در ماه‌های اخیر جهش بزرگی به سمت محتوای ویدیویی داشته است. ادغام شدن IGTV با فید اصلی اینستاگرام به عنوان ویدیوهای بلند هم در همین راستا صورت گرفت؛ اما ظاهرا این برای اینستاگرام کافی نیست. اینستاگرام در خبر جدیدی از آزمایش جدید خود بر روی استوری‌ها خبر داد. حداکثر زمان کنونی استوری‌ها 15 ثانیه است اما طبق خبر منتشرشده، اینستاگرام می‌خواهد این محدودیت زمانی را برای هر استوری به 60 ثانیه افزایش دهد.

با اضافه شدن این قابلیت به صورت رسمی، ویدیوهای 1 دقیقه‌ای دیگر به تکه‌های 15 ثانیه‌ای تقسیم نمی‌شوند. به علاوه، ویدیوهای Reels با این قابلیت می‌توانند به صورت کامل در استوری برای مخاطب پخش شوند. تاریخ مشخصی برای اضافه شدن این قابلیت اعلام نشده است و مشخص نیست که چه زمان این قابلیت همگانی خواهد شد، اما طبق رویکرد جدید اینستاگرام و اهمیت یافتن محتوای ویدیویی، بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک شاهد اعمال شدن این تغییر روی استوری‌ها باشیم.

استوری اینستاگرام

بخوانید  پایان IGTV و اضافه شدن ویدیوی بلند به فید اصلی اینستاگرام

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید، اضافه شدن یک سیستم تجزیه و تحلیل جدید به قسمت insight اینستاگرام است. با استفاده از این سیستم جدید، اطلاعات بیشتری در خصوص اینگیجمنت و افرادی که با پیج شما تعامل داشته‌اند خواهید داشت. با معیارهای این سیستم جدید تجزیه و تحلیل، قرار است مخاطب خود را بیشتر بشناسید و پست‌ها را بهتر و هوشمندانه‌تر انتخاب و بهینه‌سازی کنید.

معیارهای زیر در این سیستم تجزیه و تحلیل جدید به insight اینستاگرام اضافه می‌شوند:

  • اکانت‌هایی که با شما تعامل داشته‌اند: با این معیار می‌توانید تعداد اکانت‌هایی که در یک بازه زمانی مشخص با شما تعامل داشته‌اند را ببینید.
  • جامعه مخاطبانی که با شما تعامل داشته‌اند: این قسمت، اطلاعات خوبی از جامعه مخاطبانی که محتوای شما را دیده‌اند و با آن تعامل داشته‌اند به شما نشان خواهد داد. این اطلاعات دموگرافیک شامل مواردی از این قبیل هستند: «آیا مخاطب شما را فالو می‌کند یا نه»، «مخاطبان شما در چه شهرهایی هستند»، «مخاطبان شما از چه کشورهایی هستند» و …
  • اکانت‌های ثبت‌شده در ریچ: درست شبیه معیار قبلی، این معیار قرار است اطلاعات دموگرافیکی از اکانت‌هایی که در ریچ پست‌های شما ثبت شده‌اند به شما بدهد.

این سیستم جدید تجزیه و تحلیل هم‌اکنون بر روی پیج‌های اینستاگرامی فعال است و توسط پیج‌های کسب‌وکارها استفاده می‌شود.

اینستاگرام

بخوانید  ۲۰ نکته برای افزایش فروش در اینستاگرام

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک