پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل جدیدترین آپدیت هسته (Core Update) خود را لانچ کرد

زهرا محبی زهرا محبی
22 شهریور 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوگل جدیدترین آپدیت هسته (Core Update) خود را لانچ کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل خبر از لانچ آپدیت جدید الگوریتم هسته خود داد. این آپدیت با در نظر گرفتن «آپدیت هسته‌ای می ۲۰۲۲»، دومین آپدیت الگوریتم هسته گوگل خواهد بود. به گفته گوگل این آپدیت شامل تغییرات در بخش‌های مختلفی از نتایج جست‌وجوی گوگل است و بیش از اینکه به صورت جزئی روی مواردی خاص تمرکز کند، یک آپدیت عمومی در کلیت نتایج است.

این به‌روزرسانی در روز 12 سپتامبر لانچ شده است اما یک تا دو هفته لازم دارد تا به طور کامل منتشر و اعمال شود. به گفته گوگل، تغییرات ناشی از این آپدیت آنقدری بزرگ خواهد بود که توسط صاحبان سایت و تولیدکنندگان محتوا احساس شود. آنطور که از خبرهای منتشرشده پیداست، اصلی‌ترین تغییرات ناشی از این آپدیت را در محتوا خواهیم دید چرا که گوگل همواره در حال تغییر رویکرد خود نسبت به محتوا و چگونگی تعیین ارزش برای آن است.

طبق اعلام گوگل، در این به‌روزرسانی تمرکز از «رتبه محتوا» به «عمق محتوا» تغییر پیدا خواهد کرد.گوگل قصد دارد با این آپدیت سایت‌هایی را هدف قرار دهد که صرفا با کلمات کلیدی روز پیش می‌روند تا فقط ترافیک بیشتری جذب کنند و ارزش‌آفرینی و کاربردی بودن مطلب برای کاربر برایشان اولویت دوم ماجراست. در حال حاضر گوگل اظهار کرده است که می‌خواهد تاکید بیشتری بر کیفیت و عمق محتوا داشته باشد که خود این امر می‌تواند جهان سئو را تا حد زیادی دگرگون کنند.

گوگل در توضیح این آپدیت گفته است: «این تغییر در نحوه رتبه‌بندی محتواها کمک می‌کند مطمئن شویم که محتوای غیراورجینال و با کیفیت پایین در نتایج جست‌وجو رتبه بالایی ندارد.» پس اگر محتوای کم‌عمق و کم‌ارزشی را صرفا بر اساس اهمیت کلمات کلیدی و رسیدن به رنک بالا در گوگل ایجاد می‌کنید، ممکن است به زودی شاهد کاهش رتبه SERP خود باشید؛ چرا که مثل همیشه، گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج را از سرچ خود دریافت می‌کنند.

البته گوگل حواسش هست که این تغییر، بر سایت‌هایی که واقعا محتوای مفید و عمیق را در مورد یک موضوع خاص ایجاد می‌کنند، تاثیر نگذارد. درواقع، نکته اصلی همه این آپدیت‌ها این است که فکر اولیه شما در تولید محتوا باید «مخاطبان‌تان» باشد، مسئله سرچ به لحاظ اهمیت در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. هنوز جزئیات بیشتری از این آپدیت در دسترس نیست اما نکته مهم این است که به هر روی نتایج گوگل شما ممکن است در این روزها نوسانات زیادی را تجربه کند. گوگل توصیه می‌کند که دو هفته تا لانچ کامل آپدیت صبر کنید، مراقب هرگونه تغییر در گوگل سرچ کنسول خود باشید اما اقدام زودتر از موعدی برای تغییرات انجام ندهید. همانطور که گفتیم عرضه و لانچ کامل این آپدیت همچون آپدیت‌های هسته پیشین، تا دو هفته طول می‌کشد.

خبرها و آپدیت‌های بیشتر در این زمینه را پوشش خواهیم داد.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک