پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آپدیت گوگل آنالیتیکس: ورودی از Channelهای SMS، پوش و ویدیو تفکیک شد!

زهرا محبی زهرا محبی
9 آذر 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آپدیت گوگل آنالیتیکس: ورودی از Channelهای SMS، پوش و ویدیو تفکیک شد!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل آنالیتیکس در آخرین ماه سال 2021 تغییرات و آپدیت‌های جدیدی را جهت بهبود کیفیت و کاربری این سایت به کاربران ارائه می‌دهد. این آپدیت‌‌ها در ادامه بهینه‌سازی گوگل آنالیتیکس طراحی و اعمال شده‌اند و طبق گفته کمپانی گوگل، ادامه‌دار هم خواهند بود.

سه قابلیت جدیدی که به آخرین نسخه از گوگل آنالیتیکس اضافه شده‌اند شامل موارد زیر هستند.

اضافه شدن موارد جدید به کانال‌های پیش‌فرض (Default Channel Grouping) گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس گروه‌بندی کانال‌های پیش‌فرض را هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ کیفیت بهبود بخشیده است. از اولین اقدامات در این راستا، می‌توان به اضافه شدن گروه جدیدی از کانال‌های پیش‌فرض اشاره کرد. دسته‌های جدیدی که به گروه‌بندی‌ها اضافه شده‌اند (Channel Grouping)شامل موارد زیر هستند:

  • خرید ارگانیک organic shopping
  • خرید پولی paid shopping
  • ویدئوی ارگانیک organic video
  • ویدئوی پولی pain video
  • «سایر موارد» پولی paid other
  • محتوای صوتی audio
  • اس‌ام‌اس SMS
  • پوش نوتیفیکشن موبایل Mobile push notification

در همین راستا گوگل آنالیتیکس تغییر جالب دیگری هم اعمال کرده است. تا پیش از این یوتیوب در گروه Social ارگانیک یا Social پولی قرار می‌گرفت. این در حالی است که پس از راه‌اندازی گروه‌بندی جدید، یوتیوب جزو Social نیست و به گروه Video اضافه شده است. همچنین، گروه‌بندی‌ها در حال حاضر با حساسیت بیشتری تقسیم شده‌اند و این مسئله دقت کار را بالا برده است.

آپدیت‌های بخش User Roles

در قسمت مدیریت دسترسی هم که تا پیش از «مدیریت کاربر» نام داشت به‌روزرسانی صورت گرفته است. در آپدیت جدید، مجوز «مدیریت کاربران» جای خود را به یک نقش ادمینی جامع‌تر داده است که ترکیبی از مدیریت کاربر و نقش ادیتور است. در این آپدیت، گزینه‌های «Edit» و «Collaorate» و «Read & Analyze» به نقش‌های «Editor» و «Analyst» و «Viewer» تغییر یافته است.

ایجاد Client Templateها در Server-Side گوگل تگ منیجر

شما هم‌اکنون می‌توانید با اطمینان و به‌راحتی، تگ‌های متعددی را با استفاده از گالری Community Templates در گوگل منیجر ایجاد کنید. در آپدیت جدید، Client Template هایی ایجاد شده‌اند که از قسمت Server گوگل تگ منیجر پشتیبانی می‌کنند.

هم‌اکنون همه کاربران گوگل آنالیتیکس به این موراد جدید دسترسی دارند. طبق گفته گوگل آنالیتیکس، نسل جدید این سایت در راستای بهینه‌سازی صددرصدی و بهبود تجربه کاربری حرکت می‌کند و این تغییرات جدید هم تلاشی برای همین هدف هستند. برای اطلاع از آپدیت‌های آینده گوگل آنالیتیکس رسانه دی‌ام برد را دنبال کنید.

بخوانید  آپدیت گوگل ادز با ۳ قابلیت جدید!

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک