پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ماجرای اکانت‌های غیرواقعی و بدون اطلاع اشخاص در روبیکا و پاسخ‌های این پلتفرم به این مساله!

مرجان عبدی مرجان عبدی
24 مرداد 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماجرای اکانت‌های غیرواقعی و بدون اطلاع اشخاص در روبیکا و پاسخ‌های این پلتفرم به این مساله!
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اپلیکیشن روبیکا که یک پلتفرم داخلی است مدتی است اقدام به ساخت اکانت‌هایی برای افراد کرده است که این روزها اعتراض زیادی از سوی مخاطبان در پی داشته است.

کاربران زیادی از جمله فوتبالیست‌ها، کاربران عادی یا برخی اینفلوئنسرهای اینستاگرام اعلام کرده‌اند که اصلا در روبیکا ثبت‌نام نکرده‌اند یا حسابی در آن ایجاد نکرده‌اند اما به نام آنها اکانتی در روبیکا ساخته شده و تمام بیو و اطلاعات پروفایل آنها و عکس‌های موجود در صفحه آنها در این اکانت‌های غیرواقعی کپی شده است که این اکانت‌ها تیک آبی هم دارند!

این کاربران بعد از آگاهی و اطلاع از این اقدام روبیکا، این اپلیکیشن را محکوم کردند و خواستار توضیح مستقیم از این برنامه داخلی شدند.
روبیکا نیز در بیانیه‌ایی که منتشر کرده گفته است که این اقدام حاصل یک کمپین در حاشیه برگزاری دربی ۹۴ بوده است و اعلام کرده است که این کار با هماهنگی کامل باشگاه و بازیکنان انجام شده است.

روبیکا

پاسخ تاییدی روز یکشنبه تا بیانیه تکذیبی روز دوشنبه روبیکا!

چندی پیش هنگامی که افراد مختلف متوجه شدند که بدون هیچ‌گونه اطلاعی از سمت آنها با نامشان اکانتی کاملا مشابه اکانت‌های اینستاگرام آنها در روبیکا ساخته شده موجی از اعتراض‌ها به‌راه افتاد. روبیکا روز یکشنبه ۲۴ مرداد وجود این اکانت‌های غیرواقعی را که پیش‌بینی می‌شود توسط یک ربات ساخته شده باشند را تایید کرد و بیانیه‌ایی منتشر کرد و گفت که افراد می‌توانند بوسیله تماس با روایط عمومی این پلتفرم، اکانت‌های ساخته شده را نگه دارند و مدیریت کنند، یا درخواست حذف آنها را بدهند. اما روز دوشنبه اطلاعیه دومی منتشر کرد که در تضاد با صحبت‌های روز قبل این پلتفرم بوده است.

در ادامه پاسخ روز یکشنبه روبیکا در مصاحبه با دیجیاتو و بیانیه دوم یعنی بیانیه روز دوشنبه این پلتفرم را می‌خوانید.

پاسخ روز یکشنبه ۲۴ مرداد روبیکا به وجود اکانت‌های شخصی افراد بدون اطلاع آنان به روابط عمومی دیجیاتو

«تعداد این موارد اندک بوده است. صفحاتی که برای اکانت‌ها به وجود آمده برای اکانت‌هایی بوده است که به‌صورت پابلیک و عمومی هستند و هیچ اکانتی از اکانت‌های پرایوت اینستاگرام ساخته نشده است. این اتفاق در خود اینستاگرام هم رخ می‌دهد که یک صفحه تمام اطلاعات یک صفحه دیگر را کپی کند. افراد با تماس با پشتیبانی روبیکا، می‌توانند این مساله را حل کنند. آنها می‌توانند مدیریت اکانت‌های ساخته شده را به دست بگیرند یا درخواست حذف اکانت‌ها را بدهند.»

بیانیه جدید و متضاد صبح روز دوشنبه روبیکا در پاسخ به رفع این مشکل:

«ضمن احترام به عزیزانی که تا کنون مفتخر به میزبانی ایشان در پلتفرم روبیکا نبوده‌ایم و ایشان منتقد ایجاد کانال توسط سایر کاربران به نامشان در روبیکس و روبینو هستند به اطلاع می‌رساند سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان‌پذیر نمی‌باشد، لذا روبیکا از تمامی صاحب‌نظران این حوزه که راهکاری جهت بهبود فرآیند ثبت کانال و صفحات دارند دعوت به عمل می‌آورد پیشنهادات خود را به ایمیل support@rubika.ir ارسال نمایند.

در روبینو همانند تمام شبکه‌های اجتماعی امکان ثبت شناسه کاربری از ۵ تا ۳۰ کاراکتر برای تمام کاربران فراهم است. تنها محدودیت برای ایجاد حساب کاربری، این است که نام کاربری موردنظر قبلا توسط کاربر دیگری رزرو نشده باشد.

در تمامی شبکه‌های اجتماعی، بی‌شمار پبج و کانال، مشابه با عنوان یا شناسه افراد، توسط کاربران ایجاد می‌شود که این امر در پلتفرم روبیکا با بیش از ۴۷ میلیون کاربر یکتای رجیستر شده، وجود ۷.۶ میلیون کانال در پیام‌رسان روبیکس و ثبت بیش از ۹ میلیون صفحه در شبکه اجتماعی روبینو توسط کاربران اجتناب‌ناپذیر است»

برای اینکه شما هم بدانید که اکانتی در روبیکا دارید یا خیر می‌توانید از این آدرس اطلاع پیدا کنید.

 

 

بخوانید  دیوار گزارش سالانه 1399 خود را منتشر کرد!

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات