پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل آنالیتیکس 4، متریک‌های جدید مرتبط با ایکامرس اضافه کرد

زهرا محبی زهرا محبی
25 دی 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل آنالیتیکس 4، متریک‌های جدید مرتبط با ایکامرس اضافه کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل آنالیتیکس 4 متریک‌های جدیدی به این سرویس اضافه کرده است که به طور مشخص، با ایکامرس (تجارت الکترونیک) هم‌راستا و مرتبط هستند. این متریک‌ها را می‌توانید در قسمت Explorations و Data API بررسی و مشاهده کنید.

معرفی ابعاد و متریک‌های جدید ایکامرس در GA4

گوگل آنالیتیکس ga4 هم‌اکنون نسخه‌ای آیتم‌محور و ایونت‌محور از هر متریک ایکامرس ارائه می‌دهد. این نسخه کاربران را قادر می‌سازد که اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خود را تجزیه و تحلیل کنند و به طور جداگانه، تعاملات مهم ایکامرس خود را بررسی نمایند. به عنوان مثال، اکنون می‌توانید به‌راحتی اقلام خریداری‌شده را با نام کالا تجزیه و تحلیل کنید که تعداد دفعات خرید هر کالا را نشان می‌دهد. همچنین، اکنون می‌توانید اقلام خریداری‌شده و خریدها را بر اساس کشور مشاهده کنید که تعداد اقلام خریداری‌شده و تعداد خریدهای هر کشور را به شما نشان می‌دهد.

می‌توانید این متریک‌ها را در Explorations و Data API بیابید:

  • افیلیشن آیتم (کالا)
  • نوع کالا
  • اقلام اضافه‌شده به سبد خرید
  • موارد (کالاهای) بررسی شده (انجام‌شده)
  • مواردی که در لیست بر روی آن‌ها کلیک شده است
  • مواردی که در تبلیغات بر روی آن‌ها کلیک شده است
  • موارد مشاهده‌شده
  • موارد مشاهده‌شده در لیست
  • موارد مشاهده‌شده در تبلیغات
  • مبلغ حمل‌ونقل
  • ردیف حمل‌ونقل
  • مقدار مالیات

گوگل آنالیتیکس همچنین متریک‌های زیر را تغییر نام می‌دهد:

  • گزینه Add to carts که پیش‌تر Add-to-carts نام داشت
  • Item-list click events که پیش‌تر Item list clicks نام داشت
  • Item-list view events که پیش‌تر Item list views نام داشت
  • Item view events که پیش‌تر Item views نام داشت
  • Items purchased که پیش‌تر Item purchase quantity نام داشت
  • Promotion clicks که پیش‌تر Item promotion clicks نام داشت
  • Promotion views که پیش‌تر Item promotion views نام داشت

توجه کنید که وقتی از یک بُعد آیتم‌محور در یک exploration استفاده می‌کنید -مثلا «آی‌دی آیتم» یا «کتگوری آیتم»- حتما از متریک‌های آیتم‌محور نیز -مانند «اقلام خریداری‌شده»- به جای متریک‌های ایونت‌محور مانند «خرید» استفاده کنید. اولی تعداد موارد را به شما می‌دهد، در حالی که با استفاده از دومی، تعدادی از رویدادهای خرید در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک