پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

جیمیل از دیزاین جدید و چند قابلیت تازه خود رونمایی کرد

زهرا محبی زهرا محبی
3 شهریور 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جیمیل از دیزاین جدید و چند قابلیت تازه خود رونمایی کرد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوگل در ماه آگوست (ماه کنونی) جیمیل را با تغییراتی اساسی همراه کرد که بزرگ‌ترین آن‌ها، دیزاین جدید این سرویس است. ظاهر تازه جیمیل که اتفاقا بحث‌های زیادی را نیز در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است، بزرگ‌ترین تغییر این سرویس در ماه آگوست است. در تصویر زیر دیزاین جیمیل را ببینید.

دیزاین تازه جیمیل

دیزاین جیمیل

همانطور که می‌بینید، برجسته‌ترین تغییر این دیزاین، پالت رنگی «آبی‌»محور آن است. به طور کلی تم‌های رنگی جدید، قابلیت سرچ به‌روزشده، منوی تازه و ابزارهای جدید، قابلیت پاسخ دادن سریع و همچنین اضافه شدن برنامه‌های مختلف گوگل به جیمیل (سمت چپ تصویر) از جمله تغییرات این دیزاین تازه است. گوگل در این دیزاین، بیشتر به دسترسی ساده‌تر کاربر به گزینه‌ها و محتواهای مدنظر و همچنین جابه‌جایی راحت‌تر میان برنامه‌های گوگل مثل گوگل میت، گوگل چت و Spaces توجه کرده است. به گفته مدیر محصول این سرویس، مدیران جیمیل می‌خواهند آن را به سمت «یکپارچه‌تر شدن» ببرند. در تصاویر متحرک زیر، بیشتر با این قابلیت‌ها آشنا شوید. خاصیت اصلی دیگر این دیزاین این است که می‌توانید تقریبا همه‌چیز را در آن شخصی‌سازی کنید.

دیزایزن جیمیل

دیزاین جیمیل

دیزاین جیمیل

بهبود ویژگی‌های بصری

اشکال در بستر جیمیل لبه‌های نرم‌تری گرفته‌اند و به صورت کلی شمایل کلی سرویس جیمیل حالا مینیمال‌تر از همیشه شده است. برای مثال می‌توانید به قسمت چپ صفحه جیمیل خود نگاه کنید.

بهبود قابلیت سرچ و فیلترهای جست‌وجو

حالا فیلترهای بیشتری برای جست‌وجوی ایمیل‌هایتان دارید. برای مثال می‌توانید از فیلتر «ایمیل‌هایی که دارای ضمیمه هستند»، راحت‌تر به مجموعه‌ای محدود از ایمیل‌هایتان برسید.

یکپارچه‌سازی سرویس‌های گوگل

گوگل حالا همه برنامه‌های مرتبط با جیمیل را در خود جیمیل و در یک پنل جداگانه طراحی کرده است. در این ورژن، جابه‌جایی بین برنامه‌های گوگل مثل گوگل میت، گوگل چت و Spaces تنها با یک کلیک امکان‌پذیر است.

تغییر الگوریتم نمایش ایمیل‌ها

نتایج جست‌وجو قبلا بر اساس نام خانوادگی فرستنده مرتب شده بودند؛ اکنون گوگل نام و ایمیل تماس را به‌طور یکپارچه‌تر مطابقت می‌دهد و ادعا کرده است که «پیشنهادها برای تطبیق احتمالی درخواست‌های تماس با نام کوچک یا آدرس ایمیل، دوباره مرتب می‌شوند». اگر عادت به جست‌وجوی مخاطبین با نام کوچک آن‌ها دارید، این ویژگی می‌تواند خوشایند شما باشد.

امکان پیام‌رسانی سریع

گوگل هم‌اکنون فهرست کاملی از مکالمات گوگل میت، گوگل چت و Spaces را در پنل سمت چپ جیمیل شما نمایش می‌دهد. این یعنی لازم نیست به صورت مجزا به برنامه مورد نظر بروید و سریع‌تر از همیشه، می‌تواند در حال چک کردن ایمیل‌های خود، پیامی هم به مادر، دوست یا هر شخصی که در حال مکالمه با او هستید بدهید.

جیمیل برای تبلت‌ها و اسکرین‌های بزرگ‌تر

با اینکه اکثر تغییرات اخیر جیمیل در جهت بهبود تجربه وب جیمیل است، اما گوگل گفته است که تجربه کاربری بهتری را نیز برای کاربران تبلت ارائه خواهد کرد که شامل ایموجی‌های بهتر و دسترسی راحت‌تر است.

جیمیل از دیزاین جدید و چند قابلیت تازه خود رونمایی کرد 1

همینطور که در تصویر بالا می‌بینید، صاحبان تبلت‌ها و دیوایس‌هایی با اسکرین Surface Duo حالا با دوپنجره شدن فضای جیمیل، تجربه کاربری بهتری از این سرویس دارند. ظاهرا یکی از تمرکزهای اصلی جیمیل این است که در آینده نیز، کاربران اندرویدی را بیشتر از خود راضی نگه دارد و این شروعی برای این امر است.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک