پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نتفلیکس سرویس‌های اشتراک «بدون پخش آگهی» خود را تغییر داد

مرجان عبدی مرجان عبدی
10 مرداد 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نتفلیکس سرویس‌های اشتراک «بدون پخش آگهی» خود را تغییر داد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نتفلیکس اخیرا سرویس اصلی اشتراک خود را متوقف کرده است و مشترکین را مجبور می‌کند اگر می‌خواهند برنامه‌های موردعلاقه خود را بدون نمایش تبلیغات تماشا کنند، ماهانه مبلغی اضافی بپردازند.

نتفلیکس با تاکید بر مدل کسب‌وکار مبتنی بر تبلیغات، طرح اشتراک بدون تبلیغات ارزان قیمت خود را حذف می‌کند. این تغییر مدل درامدی، ماه گذشته در کانادا اتفاق افتاد و اکنون کاربران ایالات متحده و بریتانیا شاهد آن هستند.

تا چندی پیش نتفلیکس ۴ مدل اشتراک برای کاربران داشت:

  • مدل استاندارد با آگهی تبلیغاتی ۶،۹۹ دلار
  • مدل پایه (basic) بدون آگهی تبلیغاتی با قیمت ۹،۹۹ دلار
  • مدل استاندارد بدون آگهی تبلیغاتی با قیمت ۱۵،۴۹ دلار
  • مدل Premium بدون آگهی تبلیغاتی با قیمت ۱۹،۹۹ دلار

اما امروزه، این شرکت تنها سه مورد را ارائه می‌کند و گزینه Basic بدون آگهی را که برای مشتریان ۹،۹۹ دلار هزینه داشت را حذف می‌کند. این بدان معناست که ارزان‌ترین گزینه برای مشترکینی که می‌خواهند بدون تبلیغات، نتفلیکس را تماشا کنند، اکنون ۱۵،۴۹ دلار در ماه هزینه دارد.

این تصمیم نتفلیکش  بدلیل رقابت فزاینده از سوی سرویس‌های استریم رقیب، مانند Amazon Prime و Disney + اتخاذ شده است.

به نظر می‌رسد این تغییر نیز پیرو همان تغییری است که سال گذشته نتفلیکس در مورد «عدم به اشتراک‌گذاری اکانت‌ها و رمزعبور مشترکین با یکدیگر» رقم زده بود. قبلا مشترکین می‌توانستند حساب کاربری خود را با دوستان یا سایر اعضای خانواده به اشتراک بگذارند، اما با حذف آن مدل اشتراک و تغییری که نتفلیکس در اشتراک‌های خود داده است اکنون مشتریان مجبورند برای اشتراک‌گذاری اکانت‌های خود با دوستانشان مبلغی اضافی بپردازند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات