تبلیغات مکانمبنا به نقشه و مسیریاب نشان اضافه شد
فهرست مطلب
اخیرا ۳ نوع تبلیغ مکانمبنا در نقشه و مسیریاب نشان فعال شده است که ۲ مدل آن برای تمام کسبوکارهای فیزیکی قابل استفاده است و یک مدل آن تنها برای برندهای بزرگ در نظر گرفته شده است.
نقشه و مسیریاب نشان از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در شهر مشهد شروع کرده و طبق اعلام این مجموعه، اکنون این اپلیکیشن بیش از ۲۰ میلیون نصب فعال دارد.
نشان اخیرا قابلیت تبلیغات مکانمبنا را به خود اضافه کرده است. یکی از روشهای تبلیغات، تبلیغات مکانمبنا است که برای کسبوکارهای فیزیکی کمککننده است و کسبوکارها میتوانند مشتریان بالقوه خود که در اطراف مجموعهشان و یا منطقه مورد نظرشان هستند را هدف بگیرد.
با توجه به محدودیتهای بینالمللی برای تبلیغات گوگل در ایران این امکان تا پیش از این برای کسبوکارها وجود نداشت که بهصورت هدفمند و مبتنی بر مکان تبلیغات کنند. با توجه به این موضوع، نقشه و مسیریاب نشان سرویس تبلیغات مکانمبنا خود را راهاندازی کرده است. سرویس تبلیغات Location-based advertising (تبلیغات مکانمبنا) و یا بهاخصتار LBA، در دنیا روش تبلیغاتی مرسومی است و تقریبا تمام نقشهها و مسیریابها این سرویس را دارند، اما تاکنون این قابلیت در ایران وجود نداشته است.
در حال حاضر ۳ نوع تبلیغ مکان مبنا در نقشه و مسیریاب نشان فعال شده است که ۲ مدل آن برای تمام کسبوکارهای فیزیکی قابل استفاده است و یک مدل آن تنها برای برندهای بزرگ در نظر گرفته شده است.
۱. تبلیغات در جستجو
تبلیغات در جستجو یکی از مدلهای تبلیغاتی ارائهشده توسط نشان است و این فرصت را برای کسبوکارها ایجاد میکند که تبلیغ کسبوکار خود را به کاربرانی که در اطراف ایشان حضور دارند و جستجو میکنند، نمایش دهد. طبق آماری که نشان در وبسایت خود منتشر کرده است روزانه بیش از ۶میلیون جستجوی روزانه در این اپلیکیشن صورت میگیرد.
تبلیغات در جستجو، دو معیار اصلی کلمات کلیدی و فاصله مکانی را در نظر میگیرد تا بهصورت هدفمند کاربران را تارگت کند. بهطور مثال اگر کاربری در حال جستجوی یک رستوران باشد و در محدودهای که او حضور دارد رستورانی وجود داشته باشد که سرویس تبلیغ در جستجو را فعال کرده باشد، تبلیغ رستوران در بالای لیست جستجو به کاربر نمایش داده میشود.
۲. تبلیغات پین اختصاصی
نشان در وبسایت خود اعلام داشته است که روزانه بیش از ۳۵ میلیون مسیریابی از طریق این پلتفرم انجام میپذیرد و حال در حین مسیریابی کاربران، یک امکان تبیلغاتی فراهم کرده است. در این مدل از تبلیغات، کاربر در حین مسیریابی، درصورتیکه از محدوده مشخص یک کسبوکار که این تبلیغ را فعال کرده باشد عبور کند، تبلیغ این کسبوکار بهصورت پین به او نمایش داده میشود. در این حالت کسبوکار تبلیغدهنده، متمایز از سایر نقاط نقشه نمایش داده میشود. کسبوکارها با استفاده از این مدل میتوانند تبلیغات خود را بهصورت هدفمند تنها به کاربرانی که در نزدیکی آنها در حال مسیریابی هستند نمایش دهند.
۳. نمایش بنر در سرعت صفر
در نمایش بنر در سرعت صفر، تبلیغ بهصورت یک بنر، به کاربری نمایش داده میشود که سرعت حرکت او در حین مسیریابی صفر باشد. این تبلیغ در زمانی به کاربر نمایش داده میشود که بهطور مثال کاربر پشت چراغ قرمز توقف کرده باشد. معمولا کاربران در این زمان به گوشی و مسیریاب خود مراجعه میکنند تا ترافیک و مسیر پیشرو را مشاهده کنند. این مدل از تبلیغات نیز صرفا به کاربرانی نمایش داده میشود که در محدوده انتخابی تبلیغ باشند.
این مدل از تبلیغات شامل فراخوانی کاربر است و به کاربر اجازه میدهد تا با این کسبوکار تماس بگیرند یا به سمت کسبوکار تبلیغ شده مسیریابی کنند یا آن را ذخیره کنند تا بعدا به آن مراجعه کنند. بهطور مثال اگر رستورانی این تبلیغ را فعال کرده باشد و در بنر برای کاربران تخفیفی در نظر گرفته باشد، کاربر میتواند آن را ذخیره کند تا در زمانی دیگر به این مکان مراجعه کند.