پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

بازگشت نماوا با دو سریال اختصاصی و رقابتی‌تر شدن بازار VOD

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
6 دی 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازگشت نماوا با دو سریال اختصاصی و رقابتی‌تر شدن بازار VOD
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروز در اکوسیستم استارتاپی ایران در جایی ایستاده‌ایم که در اکثر حوزه‌ها شاهد حضور یک یا دو بازیگر اصلی هستیم و سایر پلیرها تقریباً از دور خارج شده‌اند. تاکسی‌های آنلاین، ایکامرس‌ها و مارکت‌پلیس‌ها، سامانه‌های آنلاین خدماتی، پلتفرم‌های آنلاین درج آگهی، سامانه‌های آنلاین بیمه، سفارش آنلاین غذا و سوپرمارکت‌های آنلاین گواه این موضوع هستند . از معدود بازارهای با بیش از دو بازیگر اصلی می‌توان به بازار گردشگری اشاره کرد.

اما بازار VOD ایران نسبت به بازارهای آنلاین متفاوت پیش رفته است. چند سالی بود که شاهد جدی نماوا و فیلیمو بودیم. پس از چند سال فیلم‌نت پس از سرمایه‌گذاری گلرنگ بعنوان یک بازیگر جدید به بازار بازگشت و مدتی بعد، این آسیاتک بود که با تماشاخونه و با مدلی متفاوت (کاملا رایگان و بدون حق اشتراک، با تمرکز بیشتر روی مدل درآمدی تبلیغات) بازیگر چهارم VOD ایران شد و رسماً این بازار را شلوغ کرد.

در این میان اما نماوا مدتی رقابت دور بود. در سال ۱۴۰۲ سریال شاخصی که بصورت اختصاصی پخش شود نداشت؛ درحالی‌که رقبا با سریالی‌های اختصاصی خود در حال گرفتن سهم از بازار و توجه مخاطبان بودند.

حالا از ابتدای آذرماه نماوا پس از مدتی وقفه با دو سریال اختصاصی و با تبلیغات محیطی حول آن‌ها به بازی بازگشته است.

بازگشت نماوا با دو سریال اختصاصی و رقابتی‌تر شدن بازار VOD 1بازگشت نماوا با دو سریال اختصاصی و رقابتی‌تر شدن بازار VOD 2

 

داوینچیز و شریک جرم دو سریال جدید اختصاصی نماوا هستند که هردو ابتدای آذر رونمایی شدند و یکی در ژانر کمدی و دیگری راز‌آلود، قرار است دوباره برای نماوا در بازار شلوغ VOD سهم بگیرند.

بازار VOD ایران حالا از معدود بازارهای آنلاین ایران است که ۴ بازیگر جدی دارد و باید دید در ادامه کدام VOD ها موفق می‌شوند سهم عمده از این بازار را کسب کنند و کدام‌ها از دور رقابت خارج می‌شوند.

بخوانید  بررسی دقیق وب متریک: سرویس جهت رهگیری و تعامل با کاربران آنلاین

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک