پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رپورتاژ

بازار نخل بزرگترین رویداد بازی‌های الکترونیک کرمان را برگزار کرد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
23 آذر 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بازار نخل بزرگترین رویداد بازی‌های الکترونیک کرمان را برگزار کرد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بزرگترین رویداد بازی‌های الکترونیک استان کرمان تحت عنوان «مسابقات جایزه‌بزرگ PES» و با شعار «قهرمان دل عالم» در تاریخ 9 لغایت 11 آذر 1401 توسط «بازار اجتماعی نخل» برگزار شد. این رویداد از چند منظر در نوع خود قابل‌توجه بود؛ اول برگزاری رویداد در سطح کیفی و کمی بالا و دوم آنکه، این اولین باری بود که یک بازار آنلاین به حوزه‌ی گیم ورود می‌کرد.

به‌همین بهانه با «محمدرضا بنازاده ماهانی، مدیرعامل بازار اجتماعی نخل» به گفت‌وگو نشستیم تا از بازار نخل بیشتر بدانیم و از چون و چرای این رویداد بزرگ نیز که با استقبال بی‌نظیر جوانان و نوجوانان کرمانی مواجه شد، باخبر شویم.

درباره‌ی بازار نخل بگویید

نخل، بازار مردمان با اصالت و در واقع یک بازار اجتماعی است که فعالیت خود را حدوداً از 4 سال پیش آغاز کرده و به ارتقای کسب و کارهای مختلف ایران در عرصه‌ی خرید و فروش آنلاین می‌پردازد. خوشبختانه هم‌اکنون از تمامی استان‌های کشور، حجره‌هایی در این بازار مشغول فعالیت‌اند و ما شاهد عرضه‌ی کالا توسط این حجره‌ها به اقصی نقاط کشور هستیم.

منظور از بازار اجتماعی چیست؟

ما برای نامیدن این بازار به نخل و اجتماعی خواندن آن، از نخلستان‌ها و سازوکار بازارهای دوره‌ صفویه الهام گرفتیم. نخل در واقع درختی جمع‌گراست و یک نخل به تنهایی هیچ ثمری ندارد. نخلستان‌ها هر چه وسیع‌تر باشند، درختان نخل هم ثمره‌ی بیشتر و با کیفیت‌تری می‌دهند. در واقع هر نخل از نخل‌های دیگر بهره می‌گیرد و به آن‌ها بهره می‌رساند. به این‌ها، تأثیر نزدیکی نخل به انسان را هم اضافه کنید؛ جنوبی‌ها خوب می‌دانند هر چه نخل به آدم‌ها نزدیک‌تر باشد، ثمره‌ی بهتری هم دارد.

بازار نخل بزرگترین رویداد بازی‌های الکترونیک کرمان را برگزار کرد 1

از طرفی، مردم معمولاً با شنیدن نام بازار، چندین حجره و انسان در ذهنشان تداعی می‌شود که تنها به خرید و فروش مشغول‌اند و این به‌تنهایی درست نیست. برای مثال، مجموعه‌ی گنجعلیخان کرمان شامل حجره‌ها، مدرسه، مسجد، میدان، کاروان‌سرا، حمام و… است و این مسأله به‌خوبی بیانگر اجتماعی بودن بازاری است که در آن علاوه بر اقتصاد، به مسائلی چون آموزش، دین‌داری، رفاه و… هم توجه دارد.

از این‌رو، در بازار نخل اگرچه اقتصاد مهم‌ترین دغدغه است، اما تنها دغدغه نیست و ما با تعریف مسئولیت‌های اجتماعی برای خودمان، سعی داریم که به سایر دغدغه‌ها نیز بپردازیم. در واقع موفقیت بازار نخل و کسب‌وکارهایی که این بستر را برای رشد و پیشرفت انتخاب کرده‌اند، با فردیت به دست نمی‌آید؛ بلکه حرکتی گروهی و وسیع را می‌طلبد. در این بازار مجموعه‌ای از انسان‌ها گرد هم می‌آیند تا از حضور دیگران بهره برده و با حضورشان به دیگران بهره برسانند؛ درست شبیه فرهنگی که مردمان با اصالت نیز به آن واقف هستند.

مسئولیت‌های اجتماعی چه جایگاهی در بازار نخل دارد؟

ما همواره در تلاشیم که رضایت هموطنانمان را جلب کنیم و برای تحقق این مهم، کارهایی نیز انجام داده‌ایم؛ در واقع ترجیح ما این است که لبخند را بر صورت مردممان بنشانیم، نه در لوگوی‌مان

تاکنون چه پروژه‌هایی را در این راستا اجرا کرده‌اید؟

بازار اجتماعی نخل پیش از برگزاری این مسابقات، طرح «کودکان خیابان امام حسین(ع)» را اجرا کرد. در این طرح، ما با تشکیل یک اجتماع شاخه‌ای، کودکان کار را شناسایی و آن‌ها را جهت تربیت و آموزش در رشته‌های ورزشی و درسی به مراکز مربوطه معرفی کردیم. همچنین یک دوره‌ کوتاه‌مدت آموزشی کسب‌وکار برگزار کردیم و به 22 نفر از صاحبان کسب‌وکارها، موارد مهم جهت افزایش درآمد و سودآوری را آموزش دادیم.

درباره مسابقات جایزه‌بزرگ PES کرمان بگویید

با توجه به نیاز شدید جامعه به شور و نشاط جمعی، دوست داشتیم پروژه‌ای را اجرا کنیم که تمامی گروه‌ها را در بر بگیرد و روی قشر نوجوان و جوان جامعه متمرکز باشد. از آنجا که بازی PES یک بازی پرطرفدار و عامه‌پسند و مهم‌تر از همه، مانند بازار نخل، الکترونیکی است، این شد که ایده‌ برگزاری مسابقات جایزه‌بزرگ PES کرمان شکل گرفت. سپس با تشکیل کارگروهی 5 نفره به‌صورت شبانه‌روزی کار کردیم و توانستیم این مسابقات را با همکاری 50 نیرو به نحو احسن برگزار کرده و تأثیر هرچند کوچکی در روحیه‌ی جوانان کرمانی و خانواده‌های عزیز آن‌ها بگذاریم.

شیوه‌ی برگزاری مسابقات چگونه بود و چند شرکت‌کننده داشتید؟

ما این مسابقات را در 2 بخش اصلی و جنبی برگزار کردیم. در بخش اصلی، 192 شرکت‌کننده در 64 گروه تقسیم شدند و پس از برگزاری مسابقات دور گروهی، وارد مرحله‌ی یک شصت و چهارم حذفی شدند و این مسابقات به‌صورت تک حذفی ادامه یافت تا سرانجام 2 نفر باقی‌مانده، دیدار فینال را در دو دور رفت و برگشت برگزار کردند. بخش جانبی مسابقات نیز به‌خاطر درخواست‌های متعدد افراد، طراحی و اجرا شد که در مجموع این بخش‌ها، بیش از 220 نفر شرکت کردند و 400 مسابقه برگزار شد.

بازار نخل بزرگترین رویداد بازی‌های الکترونیک کرمان را برگزار کرد 2

همچنین برای تماشاگران و افراد حاضر در محل برگزاری مسابقات نیز برنامه‌های متنوعی نظیر قرعه‌کشی، مسابقات گل کوچک، دارت، پخش مسابقات جام جهانی و… در نظر گرفته بودیم که این برنامه‌ها هم با استقبال مثال‌زدنی مردم روبه‌رو شدند.

جوایز مسابقات به چه کسانی رسید؟

بازار نخل برای این دوره از مسابقات بیش از 40 میلیون تومان جایزه‌ی نقدی و غیر نقدی در نظر گرفت که این جوایز به نفرات برتر، شرکت‌کنندگان بخش‌های اصلی و جانبی و حتی تماشاگران که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم، اهدا شد.

  1. آقای حمیدرضا ابوحیدری به‌عنوان قهرمان مسابقات: مبلغ 8 میلیون تومان جایزه نقدی، لوح و تندیس قهرمانی و 20 سکه نخل
  2. آقای مهدی کارآموزیان به‌عنوان نایب قهرمان مسابقات: مبلغ 6 میلیون تومان جایزه نقدی، لوح و تندیس نایب قهرمانی و 10 سکه نخل

سایر جوایز نیز به قهرمان بخش جنبی مسابقات، داور برتر، نماینده داوران، بازیکن اخلاق، بهترین خط حمله، بهترین خط دفاع، زیباترین گل و برندگان قرعه‌کشی‌ها تعلق گرفت.

ارزیابی شما از مسابقات جایزه‌بزرگ PES کرمان چه بود؟ نقاط ضعف و قوت این دوره را بگویید

بی‌شک اولین‌ها همیشه دارای نواقص اجتناب ناپذیری‌اند که سعی می‌کنیم برای دوره‌های بعدی آن‌ها را رفع کنیم. با این‌حال و طی ایام برگزاری مسابقات، همگان اذعان داشتند که تا به‌حال در چنین سطح بالایی شاهد برگزاری مسابقات الکترونیک نبودند و همین مسأله به‌خوبی بیانگر موفقیت مجموعه در جلب رضایت مردم است و این اتفاق خجسته را نقطه قوت مسابقات می‌دانم. از طرفی توانستیم جمعیت بسیار خوبی از جوانان، نوجوانان و خانواده‌های معززشان را دور هم گرد آوریم که این خود نیز یک اتفاق خوب است.

سخن پایانی

بازار اجتماعی نخل امیدوار است که روز به روز اجتماعش گسترده‌تر شود تا بتوانیم به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کنیم. از شما و خوانندگان عزیزتان می‌خواهم که به نخل بیایید، در آن گشت و گذار کنید و بازار مردمان با اصالت را به دیگران معرفی نمایید.

شایان ذکر است افراد می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ی رسمی مسابقات جایزه‌بزرگ از این لینک  اخبار، تصاویر، ویدیوها و حواشی این مسابقات را مشاهده نمایند.

بازار نخل بزرگترین رویداد بازی‌های الکترونیک کرمان را برگزار کرد 3

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات