«شروع به کار دوباره نجوا»
نجوا به عنوان ارائهدهندهٔ سرویسهای ریتنشن مارکتینگ ایرانی اطلاعاتی را در خصوص اتفاقات پیشآمده در یک ماه اخیر برای این پلتفرم ارائه کرده است.
طبق گفته نجوا، روز شنبه، ۹ مهرماه، در ساعات اولیهٔ صبح، سرویس «پوش نوتیفیکیشن» نجوا در بستر فایربیس، هدف نفوذ امنیتی قرار گرفت و تعدادی پوش نوتیفیکیشن به بخش محدودی از کاربران ارسال شد. به جهت حفظ امنیت اطلاعات کاربران نجوا در اولین اقدام، این پلتفرم سرویسهای خود را غیرفعال کرد؛ به این ترتیب ارسال پوش نوتیفیکیشنها متوقف شد. پس از آن، تیم فنی نجوا فرایندهای بررسی سیستمها را برای بازنگری و اطمینان از امنیت سرویس آغاز کرد.
نجوا در بیانیه خود عنوان کرده است که:
«مسئلهٔ پیشآمده صرفا محدود به «ارسال» پوش نوتیفیکیشن در لایه اپلیکیشن بوده که از طریق یکی از APIهای قدیمی این نفوذ صورت گرفته است و هیچگونه دسترسی به سرور و اطلاعات کاربران رخ نداده است. ضمن اینکه وبسایتهایی که از این سرویس استفاده میکردند به هیچوجه تحتتاثیر قرار نگرفتند.
پنل نجوا با اعمال تدابیر امنیتی جدید و حصول اطمینان از امنیت کامل سرویس، از ۲ آبانماه دوباره شروع به فعالیت کرد و تمامی سرویسها در دسترس کاربران قرار گرفت. در این مدت تیم نجوا با ارزیابیهای دقیق، اقدامات امنیتی لازم را برای جلوگیری از وقوع مجدد این گونه رخدادها انجام داده است. همچنین در سرویسهایی که به صورت اشتراکی ارائه میشوند (پوشنوتیفیکیشن و ایمیل)، ۳۰ روز به مدت زمان اشتراک کاربرانی که در تاریخ ۹مهرماه، پنل فعال داشتهاند، افزوده خواهد شد.
از همهٔ کاربرانی که در این مدت، با صبر و بردباری خود ما را مشایعت کردهاند، سپاسگزاریم و قدردان همراهیشان هستیم.»