اندر حکایت تاثیرات یک فیلم بر یک بازار!
ثبتنام کلاسهای کشتی پس از سریال یاغی ۶۰ درصد افزایش یافت! به گزارش سینما نیوز ثبتنام باشگاههای کُشتی پس از پخش سریال یاغی حدود ۶٠ درصد افزایش پیدا کرده است.
تاثیرپذیری یک بازار از یک فیلم یا سریال موضوع جدیدی نیست و نمونههای بسیاری در صنعت فیلم و سریال دارد و حتی گاهی یکی از اثربخشترین تاکتیکها برای افزایش تقاضای یک محصول یا برند، یا بزرگتر کردن یک بازار است. در ادامه نمونههایی از آن را مرور میکنیم…
سریال Queen’s Gambit
در این سریال اعجوبه شطرنج هنگام تلاش برای رسیدن به بالاترین سطح دنیای شطرنج با مواد مخدر و وابستگی به الکل دست و پنجه نرم میکند.
همزمان با پخش این سریال، جستجوی عبارت «چگونه شطرنج بازی کنم» در گوگل به بالاترین سطح خود در ۹ سال اخیر رسیده و شرکت eBay هم اعلام کرد که جستوجوی شطرنج و صفحه شطرنج در این پلتفرم ۲۷۳ درصد رشد داشتهاست!
جوکر
با انتشار قسمتی از جوکر، که در آن از یک عروسک کاکتوس سخنگو استفاده شده بود ترند جستجوی این کلمه بصورت زیر درآمد و تقاضا و فروش برای این کالا افزایش چشمگیری داشت.
Squidgame
همزمان با پخش سریال Squidgame از نتفلیکس، فروش کتونیهای Vans، ظ ۷۸۰۰ درصد افزایش یافت!همزمان با پخش سریال Squidgame از نتفلیکس، فروش کتونیهای Vans، ۷۸۰۰ درصد افزایش یافت!
فیلم Italian Job
طی انتشار این فیلم معروف و محبوب، فروش BMW Mini Cooper طی آن سال ۲۲ درصد افزایش مییابد!
هیولا
۳ سال پیش در یکی از قسمتهای سریال هیولای مهران مدیری یکی از شخصیتهای نوکیسه سریال به دنبال گیاه کمتر شناختهشده مارچوبه است که خوراکی لوکسی معرفی میشود. همزمان با این قسمت فروش این گیاه خوراکی چندین برابر میشود، ترند جستجوی این کلمه در گوگل میتواند گویای این موضوع باشد.
سریال House of Cards
در قسمت ۵ فصل ۳ این سریال کوین اسپیسی روی iPad خود بازی Monument Valley را بازی کرده و به کارمندانش هم پیشنهاد میدهد. با انتشار این قسمت، این بازی در بین ۱۰ بازی پولی پرطرفدار iTunes قرار میگیرد!
در دهه ۷۰ میلادی نمایش صحنههای سیگار کشیدن در سریال های تلویزیونی امریکا ممنوع شد و فیلمسازها برای استفاده از سیگار به فیلمهای هالیوودی روی آوردند!
طبق آمار در آن سالها بر اثر فیلمهای هالیوودی فروش سیگار تا ۷۰ درصد رشد داشته.
حال آيا ما بايد باور کنيم که هزاران سيگاري که هر ساله در صحنههاي فيلمهاي هاليوودي روشن شدهاند تصادفي بوده است؟
در برخی از مثالهای بالا، افزایش تقاضای یک محصول یا برند، در پی یک همکاری تجاری است که Product Placement نام دارد و در بعضی از آنها هم همکاری تجاری در میان نیست و این افزایش تقاضا بصورت ارگانیک اتفاق میافتد.
شما مثالی از Product Placement سراغ دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.
تست