
مونترال سازههای تبلیغاتی مرکز شهر را با ایستگاه شارژ عمومی جایگزین میکند


مسئولان شهری موننترال اعلام کردهاند که سازههای تبلغاتی موجود در مناطق مرکزی این شهر، به پایان عمر مفید خود رسیدهاند و قرار است با سازههای دیگری مانند ایستگاههای دوچرخه و پایانههای شارژ عمومی جایگزین شوند.
به گزارش دیام برد، شهر مونترال تصمیم گرفته بخش عمدهای از صدها ستون تبلیغاتی موجود در مناطق مرکزی شهر را که بیش از ۳۰ سال عمر دارند، حذف کند. سخنگوی شهرداری این شهر تأیید کرده است که این سازهها به پایان عمر مفید خود رسیدهاند و قرار است با زیرساختهای کاربردیتری مانند ایستگاههای دوچرخه و پایانههای شارژ عمومی جایگزین شوند.
این ستونها در سالهای اخیر درآمد قابلتوجهی برای شهر به همراه داشتهاند. تنها در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴، ستونهای تبلیغاتی منطقه ویل – ماری بیش از ۶.۱ میلیون دلار درآمدزایی کردهاند. بااینحال، این تصمیم باعث قطع این منبع درآمدی خواهد شد و همچنین منجر به حذف نقشههای گردشگری درجشده در این ستونها میشود. در عوض، فضای آزادشده در برخی از پرترددترین تقاطعهای شهری میتواند برای کاربریهای دیگری مورد استفاده قرار گیرد. مسئولان شهری اعلام کردهاند که این ستونها دیگر کارایی گذشته را ندارند و ادامه بهرهبرداری از آنها مستلزم صرف هزینههای تعمیر و نگهداری است.
طی دههها، شرکت Astral مالک و بهرهبردار این ستونها (معروف به ستونهای موریس) بوده است. قرارداد این شرکت در اکتبر ۲۰۲۴ به پایان میرسد و شهرداری مونترال تصمیم گرفته آن را تمدید نکند. با پایان قرارداد، مالکیت این ستونها به طور خودکار به شهر مونترال بازمیگردد. ازاینپس، هر یک از ۹ منطقهای که این ستونها در آنها قرار دارند، بهصورت مستقل درباره سرنوشت آنها تصمیمگیری خواهند کرد. برخی مناطق اعلام کردهاند که قصد دارند این ستونهای تبلیغاتی را بازسازی و تعمییر کنند، درحالیکه برخی دیگر تمایل دارند از زیرساختهای موجود برای اهدافی چون احداث ایستگاههای دوچرخه برقی استفاده کنند.