پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ابزار جدید «ماز» برای تحلیل دامنه

هادی مرادی هادی مرادی
7 اسفند 1398
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ابزار جدید «ماز» برای تحلیل دامنه
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سایت MOZ که به خاطر تحلیل‌ها و آموزش‌های کم نظیرش در دنیای سئو شناخته شده است به تازگی از ابزار جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نقش بسیار تسهیل کننده‌ای را ایفا کند. Domain Analysis، ابزاری رایگان از شرکت تجزیه و تحلیل بازاریابی جستجوگر MOZ بوده و تحلیلی اجمالی از معیارهای سئو را برای هر دامنه ارائه می‌دهد.

چرا ابزار MOZ برای ما اهمیت دارد؟

ما در این جا همه به دنبال بازاریابی و فروش محصول و خدمات خود و یا بهبود وضعیت سایت مشتریانمان هستیم و ابزار معرفی شده توسط MOZ برای ما فرصتی قابل توجهی در این زمینه به وجود می‌آورد. هر چند که این ابزار نیز مانند تمام ابزار‌های رایگان دیگر اطلاعات عمیق به ما نمی‌دهد و در جای جای آن به این نکته اشاره شده است که برای استخراج و دسترسی به مطالب ویژه از نسخه پولی استفاده کنید؛ اما همچنان در زمره آن دسته از ابزارهای رایگان قرار می‌گیرد که به خاطر ماهیت حرفه‌ای و همین طور نوآورانه نمی‌توان به سادگی از آن صرف نظر کرد.

با استفاده از داده‌های به دست آمده توسط Domain Analysis شما می‌توانید که از اهمیت کلمات کلیدی، رتبه‌بندی آنها، لینک‌های مهم مربوط به سایت خود اطلاع پیدا کنید. همین طور می‌توانید به تحلیل رقبا پرداخته و مشخص کنید که کدام یک از سایت‌ها رقیب سایت شما محسوب می‌شوند. علاوه بر این که شما می‌توانید این داده‌ها را در مورد سایت خودتان به دست آورید با وارد کردن نام سایت‌های رقیبتان این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید از کلمه‌های کلیدی و لینک‌های سایت رقیب نیز اطلاعاتی به دست آورید.

این ابزار همچنین معیارهایی را ارائه می‌دهد که Moz آن را “آزمایشی” می‌نامد و در نسخه‌های پولی موجود نیست. به عنوان مثال، معیاری با عنوان Keywords by Estimate Clicks یا کلمات کلیدی با برآورد کلیک،  از موقعیت رتبه بندی در گوگل، حجم جستجو و نرخ کلیک (CTR) برآورد شده برای تخمین و محاسبه تعداد کلیک‌های جستجو دریافتی در وب سایت به ازای هر کلمه کلیدی استفاده و اطلاعات جالبی را به شما ارائه می‌کند.

معیارهای آزمایشی دیگری که علاوه بر Keywords by Estimate Clicks در سایت Domain Analysis موجود هستند، شامل top featured snippets یا اسنیپت‌های برتر برجسته، branded keywords یا کلمات کلیدی برند، top search competitors یا رقبای برتر در هر جستجو و top questions یا سؤالات برتر است.

این ابزار به سه گزارش در روز برای کاربران رایگان محدود شده است و کاربرانی که پرداخت انجام داده‌اند می‌توانند گزارش‌های نامحدودی از این سیستم دریافت کنند.

بخوانید  ۸۷ ابزار رایگان برای یک دیجیتال مارکتر ایرانی!

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
هادی مرادی
هادی مرادی
خوشحالم که دی ام برد رو دنبال می‌کنین!
نظرات

اسمارتک