مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی ارشاد: حوزه تبلیغات رسانه نیازمند بازنگری است
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیران کانونهای تبلیغاتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کارگروهی حقوقی برای حوزه تبلیغات و نیاز این حوزه به بازنگری در قانون ایجاد شده است، اعلام کرد که سامانه جامع تبلیغات برای ساماندهی نیازهای حوزه تبلیغات راهاندازی شده است و این وزارتخانه در صدد است تا جایگاه حوزه تبلیغات را احیا کند.
عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با بیان اینکه دید بسیاری از مسوولان به کانونهای تبلیغاتی یک دید بنگاه اقتصادی است، گفت: «کانونهای تبلیغاتی باید در حوزه گرافیک و طراحی پیشرفت قابلملاحظهای داشته باشند؛ برای نخستین بار شرایط عضویت فعالان کانونهای تبلیغاتی را صندوق هنر فراهم کردیم و این با نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شده است.»
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون صنعت تبلیغات در وزارت فرهنگ و ارشاد ایجاد شده است، افزود: «پیوند کسبوکارها از دیرباز مهم بوده و باید تبلیغات این پیوند مستحکمتر شود؛ به همین دلیل در این خصوص طی هفته آینده از پوستر جشنواره تبلیغات نیز رونمایی خواهد شد.»
او افزایش ۳۰ درصدی شرکتکنندگان و وجود اولین نمایشگاه بازاریابی دیجیتال را نقطه متمایز نمایشگاه صنعت تبلیغات امسال عنوان کرد و گفت: ۱۰ سند تحول تدوینشده در رابطه با کانونهای تبلیغاتی است و علاوه براین درصدد تشکیل صندوق نوآوری تبلیغات تا پایان سال هستیم.
محمدیان همچنین با اشاره به کارگروه حقوقی در حوزه تبلیغات و همچنین نیاز بازنگری در قانون تبلیغات کشور، ادامه داد: «سامانه جامع تبلیغات برای ساماندهی نیازهای حوزه تبلیغات راهاندازی شده است و درصددیم که جایگاه حوزه تبلیغات را احیا کنیم. نیاز بهروزرسانی در کانونهای تبلیغاتی وجود دارد و کانونهای تبلیغات غیرفعال و فعال و پویا باید تمیز داده شود.»