مایکروسافت: بینگ شاهد بزرگترین رشد در زمینه سرچ در دو دهه گذشته بود
در روز 18 ژانویه 2023 یک بهروزرسانی بسیار بزرگ در بخش الگوریتم رتبهبندی جستوجو رخ داد که یوسف مهدی، معاون بازاریابی B2C در مایکروسافت نیز آن را تایید میکند. یوسف مهدی روز سهشنبه اعلام کرد که جستوجوی بینگ پس از اعمال مدل هوش مصنوعی در موتور جستجوی هستهای بینگ، «بزرگترین جهش را در بخش Relevancy (مرتبط بودن نتایج با کوئری سرچشده) در دو دهه اخیر» داشته است.
او ادامه داد: «بیشتر تمرکز ما روی پیاده کردن ویژگیهای جدید ChatGPT در سرچ بینگ بود و در حالی که ورژن ما بیشتر به ویژگی Relevancy یا مرتبط بودن نتایج آن اشاره میکرد، من قصد کردم که این مزیت را کمی بیشتر نمایان کنم. اما چند هفته پیش، اتفاق خاصی افتاد. ما مدل هوش مصنوعی را در موتور رتبهبندی جستوجوی اصلی خود اعمال کردیم و شاهد بزرگترین جهش در ویژگی Relevancy در دو دهه بودیم.»
یوسف مهدی گفت: «ما معتقدیم که میتوانیم با بهبود مدلها به پیشرفت ادامه دهیم.» مهدی چارت زیر را با خوانندگان به اشتراک گذاشت که به خودی خود، نشاندهنده افزایش فاکتور Relevancy و افزایش کیفیت سرچ در بینگ است.
بینگ در 18 ژانویه بهروزرسانی گستردهای برای رتبهبندی نتایج جستوجو انجام داد و حالا گزارش شده است که نوعی بهروزرسانی در الگوریتم رخ داده است که بهشدت بر برخی سایتها تاثیر گذاشته است. بینگ در حالی که سهم بازار بسیار کمتری در مقایسه با گوگل دارد، همچنان یکی از بازیگران مهم دنیای سرچ است. اگر این موتور جستوجو بتواند به بهبود Relevancy نتایج و نوآوری با مفاهیم جدید سرچ مثل ادغامهای گستردهتر با هوش مصنوعی ادامه دهد، ممکن است در آینده به بازیگر حتی بزرگتری در میدان رقابت سرچ تبدیل شود.