
نتایج جشنواره Mediana Awards اعلام شد


فهرست مطلب
جشنواره Mediana Awards امسال با شعار «نوآوری در ارتباط کسبوکارها» و با حضور ۴۹۶ شرکتکننده، بیش از ۹۰۰ اثر و ۲۸۳ برند برجسته ایرانی، در دو بخش ایمیل و پیامک برگزار شد. این جشنواره از تاریخ ۲۲ دی آغاز شد و در ۱۰ اسفند ۱۴۰۳، با معرفی نفرات برگزیده به پایان رسید. این گزارش به بررسی عملکرد جشنواره میپردازد و نگاهی جامع به روند برگزاری، میزان مشارکت و خروجیهای آن ارائه میدهد.
به گزارش مدیانا و به نقل از دیام برد، ۴۹۶ نفر آثار خود را به جشنواره ارسال کردهاند که ۵۴.۶% نفر از آنها را زنان و ۴۵.۴% را مردان تشکیل میدادند. همچنین بیش از ۹۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۴۳۸ اثر متعلق به مشتریان مدیانا بود.
جشنواره مدیانا شاهد حضور ۲۸۳ برند بود که از جمله آنها میتوان به نامهایی چون اسنپ، دیجیکالا، فیلیمو، جاباما، علیبابا، بلوبانک، خانومی، فلایتیو، شب و کاله اشاره کرد.
براساس اعلام مدیانا، در مرحله رأیگیری عمومی جشنواره بیش از ۷۰۰۰ رأی ثبت شد که نسبت به سال قبل رشدی ۶۰ درصدی را نشان میدهد.
در جشنواره امسال، برای خالقان ایمیل برتر و ۳ پیامک برتر، در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شد.
نفرات برتر جشنواره
نفرات برتر جشنواره در فرآیندی دومرحلهای انتخاب شدند.
- ابتدا ۱۵ پیامک و ۵ ایمیل برجسته، از میان آثار ارسالی، توسط داوران جشنواره انتخاب شدند.
- سپس، آثار منتخب به رأیگیری عمومی گذاشته شده و در نهایت، ۳ پیامک و ۱ ایمیل با بیشترین آرا به عنوان برندگان نهایی معرفی شدند.

برندگان نهایی پیامک برتر

برنده نهایی ایمیل برتر
بررسی آثار ارسالی بر اساس هدف
آثار ارسالی به جشنواره برای رسیدن به اهداف مشخصی خلق و به مشتریان ارسال شدهاند؛ افزایش فروش، اطلاعرسانی، جذب مشتری جدید و…
کلیدواژههای پرتکرار آثار جشنواره
ابر کلمات زیر نشاندهنده روندها و موضوعات اصلی مورد توجه برندهای شرکتکننده در جشنواره است.
این کلمات به تحلیل اهداف و استراتژیهای مشترک در آثار کمک کرده و بینشهای مهمی درباره نیازها و اولویتهای بازار ارائه میدهند.
جوایز ویژه رایدهندگان
همه کسانی که در جشنواره امسال به آثار مورد نظر خود رأی دادند، در قرعهکشی ویژه رأیدهندگان شرکت کردند. جوایز این بخش شامل این موارد است.
دستاوردهای جشنواره ۱۴۰۳
این مجموعه همچنین اشاره کرده است که جشنواره مدیانا امسال دستاوردهای متعددی داشته است:
- حضور ۴۹۶ شرکتکننده در جشنواره، با رشد ۳۷٪ نسبت به دوره گذشته
- ثبت مشارکت ۲۸۳ برند در جشنواره، با رشد ۱۵٪ نسبت به دوره قبل
- ارسال بیش از ۹۰۰ اثر به جشنواره، با رشد ۱۴.۵ ٪ نسبت به دوره قبل
- ثبت بیش از ۷۰۰۰ رأی مردمی، با رشد ۶۰ درصدی نسبت به دوره قبل
- تقویت جایگاه مدیانا بهعنوان پیشتاز بازار تبلیغات پیامکی ایران
- معرفی استاندارهای بهروز برای ارتقای سطح آثار ارتباطی کسبوکارها
- ایجاد پویایی و رقابت در حوزه ارتباط کسبوکارها

داوران جشنواره مدیانا
معرفی جشنواره مدیانا
مدیانا اشاره کرده است که این جشنواره امسال با تأکید بر ۴ هدف اصلی برگزار شد:
- کمک به بهبود پیامهای ارتباطی از طریق شناسایی و معرفی نمونههای برتر پیامک و ایمیلهای کسبوکارها
- ایجاد انگیزه در کسبوکارها برای ارائه پیامهای نوآورانه، جذاب و کاربرمحور
- تأکید بر تأثیر مستقیم محتوای ارزشمند بر ایجاد ارتباط مؤثر میان برندها و مشتریان
- معرفی مدیانا بهعنوان رهبر بازار تبلیغات پیامکی ایران در ایران و تثبیت جایگاه آن در بازار
Mediana Awards، جشنوارهای سالیانه است که به نوآوریهای ارتباطی در کسبوکارها میپردازد.
در این رویداد، کانالها و روشهای مختلف ارتباطی در کسبوکارهای ایران بررسی میشود و در نهایت، از بهترین پیامهای سال بر اساس ارزیابی داوران و با رای عموم مردم تقدیر به عمل میآید.
تمرکز امسال جشنواره، بررسی ایمیلها و پیامکهای ارسالی از سوی کسبوکارها به مخاطبان در سال جاری و تقدیر از نویسندگان بهترین آثار است.