پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات

بسته‌بندی غذای بیرون‌بر مک‌دونالد در نروژ به یک اثر هنری مینیمال تبدیل شد

الهه صالحی الهه صالحی
11 دی 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسته‌بندی غذای بیرون‌بر مک‌دونالد در نروژ به یک اثر هنری مینیمال تبدیل شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مک‌دونالد در نروژ کمپین محیطی زمستانه جدیدی را کلید زده است و با تغییر بسته‌بندی غذای بیرون‌بر خود، آن را به یک اثر هنری مینیمال تبدیل کرده است.

به گزارش Marketing Dive، این مورد از آن کمپین‌هایی است که هرقدر که حرف زدن درباره آن کافی نیست، دیدن یک عکس ساده از آن گویای همه چیز است. این یک بسته‌بندی معمولی نیست و کاغذ قهوه‌ای رنگ همیشگی مک‌دونالد با پنجره‌های سایه‌دار به سبک مینیمالیستی و یک در تزئین شده‌اند تا راحتی خانه را نشان دهند.

لوگوی زرد مک‌دونالد به شکل یک طاق زرد رنگ نیز در تصویر حاضر است.

بسته‌بندی غذای بیرون‌بر مک‌دونالد در نروژ به یک اثر هنری مینیمال تبدیل شد 1

اما چرا این کمپین جذاب و خلاقانه تنها در نروژ اجرا شده است؟

پاسخ مک‌دونالد به این سوال روشن است. مک‌دونالد می‌گوید که براساس تجربیات و آمارها نروژی‌ها بیشتر از مردم هر کشور دیگری ترجیح می‌دهند که غذای خود را به صورت بیرون‌بر دریافت کنند و آن را در خانه بخورند. پس این برند تلاش کرده تا با این کمپین به مخاطبان خود بگوید که اشکالی ندارد که آنها ترجیح می‌دهند در زمستان‌های سرد نروژ غذای دل‌چسب‌ خود را در خانه بخورند و مک‌دونالد با آنان همراه است، تا جایی‌که برای آنها یک بسته بندی اختصاصی و هنرمندانه رو می‌کند.

مک دونالد در کمپین زمستانی خود در کشور نروژ قصد دارد هم مشتریانش را در این تصمیم همراهی کند و حس بهتری از صرف غذا در خانه به آنان منتقل نماید و هم پیام «در خانه سفارش دهید» را به آنان برساند.

طراحان این کمپین نیز در این باره به رسانه‌ها گفته‌اند: «این کاردستی نیاز داشت که ایده‌ها ساده پیش‌ بروند. هدف ما این بود که در عین متعادل بودن، افراد تشخیص بدهند که این بگ نمایانگر یک ساختمان است.»

بخش اصلی این کمپین همان بگ‌های خلاقانه است اما یک تبلیغ محیطی نیز به اثرگذاری آن کمک می‌کند:

بسته‌بندی غذای بیرون‌بر مک‌دونالد در نروژ به یک اثر هنری مینیمال تبدیل شد 2

پیام کمپین: Order in. و زیر آن تصویر بگ‌های مک دونالد که شبیه خانه هستد: «در خانه سفارش دهید»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک