پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

همایون اسعدیان: اگر «مست عشق» تبلیغات ماهواره‌ای نداشت، ۵ میلیارد هم نمی‌فروخت

مهسا بهادری مهسا بهادری
13 خرداد 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همایون اسعدیان: اگر «مست عشق» تبلیغات ماهواره‌ای نداشت، ۵ میلیارد هم نمی‌فروخت
زمان مطالعه: 2 دقیقه

همایون اسعدیان گفت: من با اطمینان به شما می‌گویم که اگر فیلم «مست عشق» در ماهواره تبلیغ نمی‌شد ۵ میلیارد هم نمی‌فروخت. وقتی صداوسیمای ما نه همکاری می‌کند و نه بیننده‌ای دارد، خب تولید‌کننده مجبور است برای معرفی محصول خود به شبکه‌ای پناه ببرد که بیننده زیاد دارد.

به گزارش اعتماد، از همایون اسعدیان، نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده سینما و دبیر شورای صنفی نمایش درباره وضعیت فروش فیلم‌ها و تبلیغات آن پرسیدده شده که در ادامه گزیده صحبت‌های او را می‌خوانید

همایون اسعدیان با اعلام تبلیغ فیلم سینمایی «مست عشق» در ماهواره گفت: «در ما يک کالايی داريم به نام فيلم كه برای عرضه و معرفی آن به مخاطب، ‌نياز به تبليغ داريم. يعنی كالايی كه برای آن هزينه داده شده بايد به مخاطب معرفی شود تا به دستش برسد، خب صداوسيما كه كوچک‌ترين همكاری نمی‌كند. از سوی ديگر بيلبوردهای شهر هم كه يا قيمت‌های بالايی دارند يا كارايی آنچنانی ندارند خب به نظر شما تهيه‌كنندگان برای عرضه محصول‌شان چه بايد كنند؟ من با اطمينان به شما می‌گويم كه اگر فيلم «مست عشق» در ماهواره تبليغ نمی‌شد 5 ميليارد هم نمی‌فروخت. وقتی صداوسيمای ما نه همكاری می‌كند و نه بيننده‌ای دارد، خب توليد‌كننده مجبور است برای معرفی محصول خود به شبكه‌ای پناه ببرد كه بيننده زياد دارد. به شما قول می‌دهم امروز اگر جلوی تبليغ فيلم‌ها را بگيريم فروش فيلم‌ها به یک سوم حال حاضر می‌رسد. الان ديگر فقط بحث سينما نيست، محصولات ديگر هم برای معرفی كالایشان به جم و ديگر شبكه‌های ماهواره‌ای پناه آورده‌اند.»

اسعدیان با اشاره به فروش بالای فیلم «فسیل» گفت: «امشب جلوی تبليغات فيلم‌ها در ماهواره گرفته شود فروش فيلم‌ها افت مي‌كند. شما فكر می‌كنيد اگر فسيل در ماهواره تبليغ نمی‌كرد اين ميزان از فروش را داشت؟ من نظرم اين است كه اگر فسيل در ماهواره تبليغ نداشت يک سوم اين فروش را هم كسب نمی‌كرد.»

او با اشاره به این ماجرا که سینماگر داخلی ناچار است به ماهواره پناه ببرد گفت: «چون بايد هزينه صرف شده توليد فيلم برگردد. اين موضوع واقعا دردناک و تاسف‌آور است. سينمای تركيه سال‌ها قبل صد پله از ما عقب‌تر بود فيلم‌های ما را كپی مي‌كردند و از تلويزيون‌شان پخش می‌كردند اما امروز تبديل به مركزی برای توليد فيلم و سريال شدند كه محصولات‌شان را به جهان عرضه می‌كنند . همين سال گذشته 20 ميليارد دلار سريال به شبكه‌های خارجی فروختند. حالا ما هر روز عقب و عقب‌تر مي‌رويم، شرم‌آور است كه حتی يک پلاتو نداريم . خدا رحمت كند علی حاتمی كه اگر شهرک غزالی را نمی‌ساخت معلوم نبود كه امروز اين شهرک را هم داشته باشيم، حقايقی تلخ كه بايد به آن اذعان كرد.»

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

اشاره