دی ام برد
اخبار رویدادهای حضوری گزارش‌ها
مدیر بازاریابی همکاران سیستم از بازارمحوری در فضای B2B می‌گوید:

با بزرگ شدن دامنه مشتریان باید روی خلق ارزش و پیش‌بینی نیاز مشتری تمرکز کرد

پانیذ میلانی پانیذ میلانی
اسفند ۲, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با بزرگ شدن دامنه مشتریان باید روی خلق ارزش و پیش‌بینی نیاز مشتری تمرکز کرد

شانزدهمین رویداد رسانه دی‌ام برد با موضوع بازارمحوری (Market Orientation) با حضور ۱۶۰۰ متخصص، ۳۰ بهمن‌ماه در سالن ضرغام برگزار شد. مسعود ستوده مدیربازاریابی همکاران سیستم در ارائه‌ای به بازارمحوری در بازارهای B2B پرداخت. او بر این باور بود که در بازارهای این چنینی وقتی دامنه کسب‌وکار بزرگ‌ می شود، برند باید روی خلق ارزش، پیش‌بینی‌ نیازهای مشتری و جلوتر از ترندها بودن، تمرکز بیشتری کند.

مسعود ستوده، مدیر بازاریابی همکاران سیستم در ارائه خود با عنوان « پاتنرشیپ در بازاریابی B2B، کلید موفقیت در دنیای رقابتی» گفت:  «نمی‌توان گفت که بازارهای B2B  بازارمحور نیستند چرا که این بازارها با مشتری ارتباط فردی و نزدیکی دارند و این دارایی ارزشمندی است. اما حفظ این ارتباط تا جایی ارزش دارد که تعداد مشتریان کم باشد. مثلا درباره شرکت ما این ارتباط مستقیم با مشتری تا زمانی ادامه داشت که تعداد مشتریان ما اندک بود اما وقتی فعالیت‌های شرکت  توسعه پیدا کرد و تعداد مشتریان ما افزایش یافت و به عددی مثل ۱۰۰ هزار رسید امکان ارتباط مستقیم با ۱۰۰ هزار مشتری را از دست دادیم. سوالی که پیش می‌آید این است که در این شرایط چه باید کرد؟»

او ادامه داد: «وقتی دامنه کسب‌وکار بزرگ می‌شود، ما باید روی مبحث Value Creation یا خلق ارزش، تمرکز بیشتری داشته باشیم یعنی باید روی پیش‌بینی نیازهای مشتری و جلوتر بودن از ترندها متمرکز باشیم. با توجه به تغییرات اقتصادی و تکنولوژی‌، انتظارات و آگاهی مشتریان هم تغییر پیدا کرده است و مارکتینگ هم باید با توجه به همین تغییرات تنظیم شود.»

اهمیت همکاری در بازارهای B2B 

ستوده در بخش دیگری از ارائه خود در خصوص اهمیت همکاری با سایر برندها گفت: «همکاری با سایر کسب‌وکارها در بازاریابی B2B بسیار مبحث مهمی است و باعث پیشرفت زیادی می‌شود. ما با استفاده از همین همکاری‌ها توانستیم بازار خود را بزرگ کنیم. اگر کسب‌وکاری هستید که سابقه کمی در بازار دارید می‌توانید از  طریق همکاری با برندی که سابقه بیشتری دارد، اعتبار کسب کنید.»

او درخصوص مزایای همکاری کسب‌وکارهای کوچک با برندهای بزرگ گفت: «همکاری با برندهای بزرگ  باعث می‌شود کسب‌وکارهای کوچک بتوانند با استفاده از سابقه آن برند مطرح، به بازارها و مخاطبان آن برند پرسابقه‌تر هم دسترسی داشته باشند و از این طریق دایره مشتریان خود را توسعه دهند. همچنین برندهای کوچکتر در همکاری در کنار برندهای مطرح بازار می‌توانند از اعتبار و اعتمادی که این برندها طی فعالیت چندین ساله در بازار کسب کرده‌اند، استفاده کنند.»

ستوده افزود: «از دیگر مزایای همکاری با سایر برندها علی‌الخصوص برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر می‌توان به امکان استفاده از تجربیات برند معتبرتر و بهره‌گیری از امکانات و تکنولوژی‌های مورد استفاده آن برند اشاره کرد. برندهای کوچک‌تر از طریق همکاری با برندهای بزرگ‌تر و بهره‌گیری از تجربیات آنان، می‌توانند راحت‌تر خود را با چالش‌های بازار هم‌سو کنند.»

همکاران سیستم با ۳۰۰ برند همکاری دارد

مدیر بازاریابی همکاران سیستم در خصوص تعداد شرکای تجاری همکاران سیستم گفت: ما در حال حاضر در زمینه فروش با بیش از ۳۰۰ برند همکاری داریم. همچنین در زمینه پیاده‌سازی به بیش از ۵۰ شریک تجاری دسترسی داریم. در زمینه پشتیبانی با ۷ و در زمینه توسعه محصول با ۱۹ شریک تجاری همکاری داریم.

افراک
به اشتراک بگذارید:
پانیذ میلانی
پانیذ میلانی
نظرات
افراک