پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ویترین‌نت؛ یک بازار اینترنتی برای کسب و کارهای ایرانی

سحر ملکی گاوگانی سحر ملکی گاوگانی
18 مرداد 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ویترین‌نت؛ یک بازار اینترنتی برای کسب و کارهای ایرانی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ویترین‌نت یک پلتفرم تجارت B2B است که امکان ارتباط و خرید و فروش بی‌واسطه را برای خریداران و تامین‌کنندگان فراهم کرده است. اگر شما تامین‌کننده یک کالا برای کسب‌وکارها هستید، می‌توانید کالای خود را به صورت تکی و عمده در این بازار آنلاین به فروش برسانید. همین‌طور خریداران هم می‌توانند با مقایسه قیمت‌ها و کالاهای مختلف در این وب‌سایت، خرید مورد نیاز خود را انجام دهند. در این مقاله مسیری که ویترین‌نت در این چند سال طی کرده تا تبدیل به یک پلتفرم تجارت B2B شود و همچنین مزایایی که خرید و فروش در این بازار آنلاین برای خریداران و تامین‌کنندگان ایجاد می‌کند را بررسی می‌کنیم.

ویترین‌نت از روزهای نخست تاکنون

ویترین‌نت در ابتدا استارتاپ کوچکی بود که ایده پردازی آن از اواسط سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تا پایان سال ۱۳۹۶ محصول اولیه یا همان ام‌وی‌پی آماده شده بود و توانست در خرداد ماه سال بعد در شتاب‌دهنده دیموند مستقر شده و سرمایه دوره شتابدهی دریافت کند.

تیم ویترین نت

تیم ویترین نت

ایده اولیه با الهام از وب‌سایت معروف چینی علی بابا شکل گرفت تا کسب‌وکارها برای خرید کالاهای عمده و تجهیزات بتوانند با مراجعه به این سایت اطلاعات کاملی از آن محصول را دریافت کنند و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

ویترین‌نت در ابتدا برای جذب تامین‌کننده روی آگهی رایگان و تهیه عکس و ویدیو با کیفیت از محصول متمرکز شده بود ولی از سال ۹۷ تصمیم گرفت که همه توجه خود را روی ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی به خصوص در حوزه بسته‌بندی و مواد غذایی معطوف کند و به بستری برای عرضه اینترنتی این محصولات تبدیل شود.

در این سال‌ها بیشترین خریداران محصولات در ویترین‌نت، کسب‌وکارهای خانگی و کارگاه‌های صنعتی بودند که برای راه‌اندازی خط تولید خود تجهیزاتی مثل انواع دستگاه‌های بسته‌بندی و یا دستگاه‌هاس صنعتی مرتبط با صنایع‌ غذایی مثل خشک کن میوه، آسیاب مواد غذایی، تجهیزات آشپزخانه صنعتی و …را  از این پلتفرم تهیه می‌کردند.

از اواسط سال ۱۴۰۰ ویترین‌نت تصمیم گرفت با گسترش فعالیت خود از حالت نیچ (بازاریابی گوشه) درآمده و امکان خرید و فروش مواد اولیه، تجهیزات و عمده فروشی را برای کالاهای پزشکی، ابزارآلات و یراق، مصالح ساختمانی، کالای دیجیتال، تجهیزات فروشگاهی و…هم فراهم کند.

همان طور که گفته شد ویترین‌نت بازاری است که ارتباط بین تامین‌کنندگان و خریداران را برقرار می‌کند. شما چه به عنوان تامین‌کننده و چه به عنوان خریدار با استفاده از این پلتفرم می‌توانید خرید امن و بی‌واسطه را تجربه کنید.

ویترین‌نت برای تامین‌کنندگان

امکان ثبت محصول در پنل ویترین نت

امکان ثبت محصول در پنل ویترین‌نت

اگر شما تامین‌کننده کالاهایی باشید که مخاطب آن کسب‌وکارها هستند، می‌توانید با مراجعه به این سایت و درج مشخصات حقیقی یا حقوقی خود یک پنل بگیرد و با درج رایگان محصول، فروش خود را آغاز کنید. برای اینکه محصول شما بهتر دیده شود و فروش بیشتری داشته باشید می‌توانید با پرداخت مبلغ اشتراک عضویت ویژه بگیرید.

برخی از خدمات ویترین‌نت به تامین‌کنندگان به این شرح است:

ویترین اختصاصی برای تامین‌کنندگان

ویترین‌نت یک صفحه اینترنتی اختصاصی و دائمی را برای دیده شدن در اختیار تامین‌کنندگان قرار می‌دهد، تا بدون نیاز به دانش فنی و برنامه‌نویسی، بتوانند بازاریابی و فروش آنلاین را تجربه کرده یا را ارتقاء دهند.

ابزارهای متنوع برای دیده شدن محصول

امکان بارگذاری ویدئو، عکس و کاتالوگ در صفحه محصول برای تامین‌کنندگان وجود دارد و نقد و بررسی محصول هم این امکان را به خریداران می‌دهد که بهتر تصمیم بگیرند.

ابزارهای رصد و تحلیل مشتریان

اطلاعات ارزشمندی از مشتریان بالقوه در اختیار تامین‌کنندگان قرار می‌گیرد و می‌توانند رفتار مشتری را هنگام خرید اینترنتی مثل تعداد کلیک، میزان بازدید، نظر خریداران و.. رصد کنند.

پشتیبانی تامین‌کنندگان

یک پشتیبان دائمی از شروع کار همراه تامین‌کنندگان است و در ثبت محصول، فروش آنلاین و نحوه بهینه‌سازی برای افزایش بازدید و فروش در ویترین‌نت شما را راهنمایی می‌کند.

مدیریت فرایند فروش

تامین‌کنندگان می‌توانند فرایند ثبت سفارش، پرداخت آنلاین، ارسال کالا، بیمه تجارت و..را به ویترین‌نت بسپارید و بدون دردسر محصول خود را بفروشید.

ویترین‌نت برای خریداران

ویترین‌نت؛ یک بازار اینترنتی برای کسب و کارهای ایرانی 1

خرید از ویترین‌نت برای کسب‌وکارها هم مزایای خاصی دارد و برخی از این مزایا به این شرح است:

درگاه پرداخت امن

ویترین‌نت برای اطمینان خاطر خریداران ای‌نماد و درگاه پرداخت امن دارد تا به صورت ایمن خرید خود را انجام دهید.

تضمین پرداخت

تضمین پرداخت به این صورت که پس از اینکه کالا به دست شما رسید و محصول مورد تایید شما بود، مبلغ پرداختی شما به تامین کننده پرداخت می‌شود.

تحویل درب مقصد

حمل درب به درب و ارسال سریع، به عبارتی بار از درب فرستنده دریافت‌شده و با سرعت به درب گیرنده تحویل می‌شود.

ارائه گواهی سلامت تامین‌کننده

ویترین‌نت با بررسی مدارک شناسایی تامین‌کنندگان خود اقدام به تایید صلاحیت آن‌ها می‌کند. شما به عنوان خریدار می‌توانید با استفاده از تاییده‌ای که به تامین‌کنندگان داده می‌شود با اطمینان محصول مورد نظر خود را به صورت عمده خریداری کنید.

امکان بازگشت محصول خریداری شده

در صورتی از خرید شما از درگاه‌های پرداخت آنلاین ویترین انجام شود شما می‌توانید از مزایای بازگشت محصول خریداری شده استفاده کنید.

امکان خرید اقساطی

امکان خرید اقساطی تا سقف ۱۳۵ میلیون تومان از جمله مزیت‌های خرید از ویترین‌نت است. شما برای فاکتورهای بالای ۱۸۰ میلیون تومان می‌توانید ۱۳۵ میلیون تومان از ویترین‌نت وام دریافت کنید و اقدام به خرید محصول مورد نیاز به صورت عمده نمایید.

امکان جالب RFQ

یک امکان جالب پلتفرم ویترین‌نت امکان درخواست قیمت(RFQ) است. خریداران در ویترین‌نت می‌توانند استعلام قیمت محصول یا محصولات مد نظر خود را به همراه اطلاعاتی مانند نوع محصول مورد نیاز، حداکثر بودجه موجود، تعداد محصول مورد نیاز، شهر و … برای ویترین‌نت ارسال کنند.

این درخواست ها تحت عنوان RFQ به تمامی تامین‌کنندگان نمایش داده می‌شود. در اصل می‌توان گفت که RFQ به خریداران کمک می‌کند تا از تامین‌کنندگان مختلف استعلام قیمت دریافت کنند و با آگاهی بیشتری تصمیم به خرید بگیرند. پس از ارسال درخواست RFQ توسط خریداران به ویترین‌نت، تامین‌کنندگان با یکدیگر وارد مناقصه می‌شوند و سعی می‌کنند با پاسخ‌‌دهی سریع و به موقع به درخواست ها، برنده این مناقصه باشند.

ویترین‌نت؛ یک بازار اینترنتی برای کسب و کارهای ایرانی 2

سخن آخر

مدت‌ها است مزیت خرید اینترنتی نسبت به شیوه‌های سنتی برای همه آشکار شده است؛ اما خرید از یک بازار اینترنتی مزایای مضاعفی دارد. شما می‌توانید در این بازار از بین ده‌ها و گاهی صدها تامین‌کننده بهترین‌ها را انتخاب کنید؛ محصولات را با یکدیگر مقایسه کنید، نقدها و نظرات را بخوانید، قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید، از تامین‌کنندگان استعلام قیمت بگیرید و با کمک این ارتباط مستقیم و بی‌واسطه خرید خود را به آسانی انجام دهید.

همچنین ویترین‌نت با در اختیار قرار دادن پنل فروش امتیازاتی را برای دیده شدن و فروش بهتر محصول در اختیار تامین‌کنندگان قرار می‌دهد.

این شرکت دانش بنیان امیدوار است با گسترش فعالیت خود به همه نیازهای کسب‌وکارهای ایرانی برای تامین کالاهای مورد نیازشان پاسخ دهد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
سحر ملکی گاوگانی
سحر ملکی گاوگانی
نظرات

اسمارتک