
حدود ۶۰٪ از مارکترها، اثربخشی فعالیتهای خود را در دستیابی به اهداف اصلی شرکت ارزیابی نمیکنند


طبق نظرسنجی MarketingWeek در سال ۲۰۲۵، تنها ۳۹.۲٪ از مارکترها، اثربخشی فعالیتهایشان را در رسیدن به اهداف تجاری اندازهگیری میکنند. آنها ترجیح میدهند از شاخصهای رایجی مانند نرخ تبدیل، ROI، نرخ کلیک، جذب مشتری جدید و آگاهی از برند استفاده کنند تا اینکه بررسی کنند آیا بازاریابی واقعاً به اهداف اصلی شرکت کمک کرده است.
به گزارش دیام برد، طبق یک نظرسنجی که در سال ۲۰۲۵ توسط سایت Marketing Week با همکاری گوگل و Kantar انجام شده، تنها ۳۹.۲٪ از مارکترها بررسی میکنند که فعالیتهایشان تا چه اندازه به نتایج واقعی، ارزشمند و در راستای اهداف شرکت منجر شده است. این نظرسنجی که با مشارکت بیش از ۱۰۰۰ مارکتر انجام شده، نشان میدهد که نرخ تبدیل (با ۶۰.۸٪) پرکاربردترین شاخص برای سنجش موفقیت محسوب میشود. بعد از آن، به ترتیب، بازگشت سرمایه (۵۷.۵٪)، نرخ کلیک (۵۷.۵٪)، جذب مشتری جدید (۵۳.۷٪) و آگاهی از برند (۵۱.۹٪) قرار دارد.
در نتیجه، متأسفانه بسیاری از مارکترها ترجیح میدهند روی اندازهگیری نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه تمرکز کنند، تا اینکه بررسی کنند فعالیتهای بازاریابیشان تا چه اندازه به تحقق اهداف اصلی شرکت کمک کرده است.
