پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

۳۸ درصد مارکترها هنگام بحران، استراتژی را از جذب مشتری به ایجاد وفاداری تغییر می‌دهند

زهرا محبی زهرا محبی
14 اسفند 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
۳۸ درصد مارکترها هنگام بحران، استراتژی را از جذب مشتری به ایجاد وفاداری تغییر می‌دهند
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رسانه مارکتینگ‌دایو با بررسی‌ تاثیر تورم و وضعیت اقتصادی بحرانی سال 2023 روی بودجه شرکت‌ها، از عدم خوش‌بینی مارکترها سخن گفته است. به گفته مارکتینگ‌دایو، مارکترها در مورد امسال خوش‌بینی کمی از خود نشان می‌دهند و در بودجه‌هایی که در دست دارند، بازنگری جدی کرده‌اند.

طبق آماری که این رسانه داده است، 3 مورد از هر 10 مارکتری که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، با وجود اینکه انتظار داشته‌اند بودجه بیشتری نسبت به سال 2022 در سال 2023 داشته باشند، اما نسبت به تبلیغات و نتایج آن بدبین هستند. در میان کسانی که در ماه دسامبر (ماه آخر 2022) توسط محقق مصاحبه شده بودند:

  • 37 درصد معتقد بودند که وضعیت اقتصادی و حال اکوسیستم در سه ماهه اول بهبود می‌یابد.
  • پاسخ‌دهندگان سمت مشتری، چشم‌انداز منفی‌تری از آژانس‌های تبلیغاتی داشتند و فقط 10 درصد از این دسته، نسبت به سه ماهه اول 2023 خوش‌بین هستند.
  • بیش از نیمی (55 درصد) از مارکترها گزارش دادند که تورم به‌نوعی و تا حدودی روی کسب‌وکارشان تاثیر گذاشته است.
  • در حالی که 45 درصد از آن‌ها گفتند وضعیت‌شان در افزایش بهره‌وری و چالش‌های زنجیزه تامین با گذشته یکسان است.
  • نکته جالب گزارش این بود که 38 درصد مارکترها در یک موقعیت سخت و بحرانی مثل سال 2023، تمرکزشان را از روی جذب مشتریان جدید برمی‌دارند و آن را روی ایجاد وفاداری با مشتریان موجود می‌گذارند.

منبع: MarketingDive

خودنویس
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اشاره