اخبار
۳۸ درصد مارکترها هنگام بحران، استراتژی را از جذب مشتری به ایجاد وفاداری تغییر میدهند
زهرا محبی
14 اسفند 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رسانه مارکتینگدایو با بررسی تاثیر تورم و وضعیت اقتصادی بحرانی سال 2023 روی بودجه شرکتها، از عدم خوشبینی مارکترها سخن گفته است. به گفته مارکتینگدایو، مارکترها در مورد امسال خوشبینی کمی از خود نشان میدهند و در بودجههایی که در دست دارند، بازنگری جدی کردهاند.
طبق آماری که این رسانه داده است، 3 مورد از هر 10 مارکتری که در نظرسنجی شرکت کردهاند، با وجود اینکه انتظار داشتهاند بودجه بیشتری نسبت به سال 2022 در سال 2023 داشته باشند، اما نسبت به تبلیغات و نتایج آن بدبین هستند. در میان کسانی که در ماه دسامبر (ماه آخر 2022) توسط محقق مصاحبه شده بودند:
- 37 درصد معتقد بودند که وضعیت اقتصادی و حال اکوسیستم در سه ماهه اول بهبود مییابد.
- پاسخدهندگان سمت مشتری، چشمانداز منفیتری از آژانسهای تبلیغاتی داشتند و فقط 10 درصد از این دسته، نسبت به سه ماهه اول 2023 خوشبین هستند.
- بیش از نیمی (55 درصد) از مارکترها گزارش دادند که تورم بهنوعی و تا حدودی روی کسبوکارشان تاثیر گذاشته است.
- در حالی که 45 درصد از آنها گفتند وضعیتشان در افزایش بهرهوری و چالشهای زنجیزه تامین با گذشته یکسان است.
- نکته جالب گزارش این بود که 38 درصد مارکترها در یک موقعیت سخت و بحرانی مثل سال 2023، تمرکزشان را از روی جذب مشتریان جدید برمیدارند و آن را روی ایجاد وفاداری با مشتریان موجود میگذارند.
منبع: MarketingDive
نظرات
مطالب پیشنهادی
جگوار از لوگو و هویت بصری جدیدش رونمایی کرد
یاسمن منفرد
ماراتن ۲۹ روزه بلوبانک آغاز شد
تحریریه دیامبرد