پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار اصول و استراتژی بازاریابی

مارکترها در ۴۸ درصد مواقع به KPIها نمی‌رسند؛ گزارش Adsapiens درباره کارایی مدیران مارکتینگ

مهسا بهادری مهسا بهادری
7 مرداد 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مارکترها در ۴۸ درصد مواقع به KPIها نمی‌رسند؛ گزارش Adsapiens درباره کارایی مدیران مارکتینگ
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 در حالی که حدود ۹۲ درصد از مارکترها ادعا کردند که از کارایی فرآیند تبلیغات خلاقانه خود راضی هستند، تحقیقات نشان می‌دهد که مارکترها برخلاف چیزی که تصور می‌کنند در ۴۸ درصد مواقع به KPIها نمی‌رسند.

تحقیقات جدیدی از ADSpaiens نشان می‌دهد که مدیران ارشدِ مارکتینگ درباره کارایی واقعی خود دچار تصورهای اشتباهی هستند، به طوری که ۴۸ درصد مواقع در رسیدن به KPIها شکست می‌خورند.

این گزارش مدیران ارشد مارکتینگ برندهایی با بیش از ۵۰۰ کارمند را مورد بررسی قرار داد و دیدگاه‌های آن‌ها را در مورد استراتژی‌های فعلی، ابزارها و نظراتشان درباره هوش‌مصنوعی ارزیابی کرد. در نهایت مشخص شد که ترس از هوش‌مصنوعی باعث شده است که مدیران ارشد مارکتینگ از استفاده آن اجتناب کنند و در نتیجه عملکرد خود را کاهش دهند.

در هر کمپین تبلیغاتی ۱۹ مارکتر درگیر هستند

با وجود اشاره مارکترها به «کمبود منابع» به عنوان یکی از چالش‌های اصلی خود، آن‌ها به صورت میانگین ۱۹ نفر را در هر کمپین تبلیغاتی دخیل می‌کنند. ADSapiens‌ شواهدی از یک وضعیت پیدا کرد که در آن مارکترها برخلاف زمان کافی اختصاص داده شده در هر کمپین، احساس محدودیت می‌کنند.

این گزارش نشان داده که این احساس محدودیت تأثیر منفی بر موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی دارد، برای مثال مارکترها، سه حوزه تضمین کیفیت (۲۹ درصد)، تطبیق استراتژی قالب کمپین با مخاطب هدف (۲۷ درصد) و ترجمه زبان را به عنوان عوامل اصلی که پیشرفت را مختل می‌کنند، ذکر کردند. به عبارتی این سه مسئله حوزه‌های اصلی هستند که روند اجرای کمپین‌ها را کند کرده و باعث می‌شوند که کمپین‌ها به اهداف خود نرسند.

همچنین بطور متوسط ۵.۲ ماه زمان می‌برد تا یک کمپین طراحی و به مرحله اجرا برسد.

نیمی از مارکترها گزارش دادند که بیش از یک چهارم مارکترها هم زمان «قابل توجهی» را صرف این مسئله برای کمپین‌های خود می‌کنند. این گزارش همچنین تأکید کرد که هوش‌مصنوعی می‌تواند برای خودکارسازی برخی از این فرآیندها استفاده شود همچنان مارکترها ترجیح می‌دهند زمان زیادی را صرف حل کردن این مسائل کنند.

علی‌رغم همه این چالش‌ها، حدود ۹۲ درصد از مارکترها ادعا کردند که از کارایی فرآیند تبلیغات خلاقانه خود راضی هستند.

نیاز مبرم استفاده از اتومیشن در فرایندهای بازاریابی

کریس آلن، مدیرعامل Adludio، گفت: «تحقیقات ما حقایق نگران‌کننده‌ای را درباره نحوه تخصیص منابع و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد.» او افزود: «زمان آن رسیده که مدیران مارکتینگ به این واقعیت پی ببرند که این روش پایدار نیست، مخصوصا وقتی که فرآیندهای طولانی مثل تطبیق استراتژی و قالب کمپین با مخاطب هدف فقط با یک کلیک می‌توانند خودکار شوند. ما از برندها و تیم‌های مارکتینگشان می‌خواهیم که در نحوه تخصیص منابع و اجرای کمپین‌های خود تجدید نظر کنند. زمان آن است که با استفاده از اتوماسیون، زمان ارزشمند خود را آزاد کنیم و استاندارد جدیدی برای صنعت تعیین کنیم تا مزیت رقابتی بزرگی را به دست آوریم. با این حال، برخی از بزرگان صنعت تبلیغات مانند سرجان هگارتی معتقدند که نباید تمرکز بیش از حد بر فرآیند و کارایی، به قیمت نادیده گرفتن خلاقیت تمام شود.»

 

متریک‌های موردعلاقه مارکترها

در بخشی از این گزارش متریک‌های موردعلاقه مارکترها برشمرده شده که جالب توجه است.

مارکترها در ۴۸ درصد مواقع به KPIها نمی‌رسند؛ گزارش Adsapiens درباره کارایی مدیران مارکتینگ 1

 

گزارش کامل را می‌توانید از این لینک دریافت کنید.

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

پلاتین