پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

اضافه شدن امکان «پخش لایو» و «ایجاد خبرنامه» در اکانت لینکدین!

زهرا محبی زهرا محبی
10 آذر 1400
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اضافه شدن امکان «پخش لایو» و «ایجاد خبرنامه» در اکانت لینکدین!
زمان مطالعه: 5 دقیقه

لینکدین در تلاش است قابلیت‌های Creator mode را افزایش دهد و آن را به یک بخش کاربردی‌تر برای کاربران لینکدین تبدیل کند. در همین راستا، دو ابزار یا قابلیت جدید به Creator mode لینکدین اضافه شده است که می‌تواند دریافت تعامل و انتشار محتوا را در لینکدین به سطح جدیدی ببرد. پیش از پرداختن به قابلیت‌ها، ابتدا باید بدانیم Creator mode چیست و چگونه باید این حالت را برای اکانت لینکدین خود فعال کنیم.

قابلیت Creator mode؛ امکانی برای تولید محتوای هدفمندتر

این قابلیت همین امسال به لینکدین اضافه شد و طبق گفته این کمپانی «حالت Creator برای افرادی مناسب است که می‌خواهند به صورت مداوم در لینکدین محتوا تولید کنند». نکته مثبت این قابلیت این است که همه کاربران لینکدین با هر میزانی از کانکشن و مخاطب می‌توانند حالت Creator را برای حساب لینکدین خود فعال کنند. پس از فعال کردن این حالت، حساب لینکدین شما چهره تخصصی‌تری پیدا می‌کند و تولید محتوای مداوم احتمال دیده شدن شما را بالا می‌برد.

چگونه Creator mode را برای حساب لینکدین خود فعال کنیم؟

اگر وارد پروفایل خود شوید، گزینه Creator mode را کمی پایین‌تر از اطلاعات اولیه و تصویر خود خواهید دید. اولین کار برای فعال کردن این حالت، تبدیل Connect به Follow است. در حالت معمول، افراد برای دنبال کردن و اضافه کردن شما به شبکه ارتباطی‌شان در لینکدین از گزینه Connect استفاده می‌کنند. به تنظیمات بروید و این گزینه را با Follow جایگزین کنید.

پیشنهاد ما این است که Creator mode را تنها اکانت‌های بیزینسی (Company Profileها) و افراد شاخص در لینکدین فعال کنند. اگر اکانت شخصی دارید و فرد فعال و شناخته‌شده‌ای در صنعت نیستید، فعال کردن Creator mode آنچنان واجب به نظر نمی‌رسد.

بعد از این کار، باید در پروفایل خود روی بخش Creator mode کلیک کرده و گام‌های تکمیل پروفایل جدید را یک‌به‌یک طی کنید. ابتدا باید 5 هشتگ را به عنوان موضوعات اصلی محتواهای خود انتخاب کنید. این هشتگ‌ها در ابتدای پروفایل شما زیر نام‌تان نمایش داده می‌شود و نشان از این دارد که شما معمولا در اکانت لینکدین‌تان درباره چه موضوعات و حوزه‌هایی صحبت می‌کنید. پس از اضافه کردن این هشتگ‌ها، حالت Creator برای شما فعال می‌شود. فعال شدن Creator mode تغییراتی را در پروفایل شما نسبت به پروفایل‌های عادی ایجاد می‌کند که شما می‌توانید از آن‌ها در جهت بیشتر دیده شدن و تولید محتوای اصولی و هدفمند استفاده کنید.

creator mode لینکدین

حالا برویم سراغ دو قابلیت جدید و جذابی که اگر Creator mode را برای حساب‌تان فعال کرده باشید، حتما امکان استفاده از آن‌ها را دارید.

قابلیت پخش ویدیوی لایو

اضافه شدن قابلیت پخش لایو به Creator mode یک خبر بزرگ برای کاربران لینکدین است. با این قابلیت شما می‌توانید محتوای خود را به صورت مستقیم و در لحظه با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و از آن‎‌ها تعامل فعال و هدفمند بگیرید.

 لایو لینکدین

قابلیت جذاب Newsletter یا خبرنامه

با اضافه شدن این قابلیت به Creator mode شما می‌توانید برای خود خبرنامه ایجاد کنید. لینکدین با این قابلیت بستری را برای انتشار مرتب محتوا و موضوعات فراهم آورده است که مورد علاقه یا تخصص اصلی کاربر است. در این قسمت می‌توانید مجموعه‌ای از مقالات و محتوا را گردآوری کنید که با نوتیفیکشن درون‌برنامه و ایمیل خودکار پروموت و دیده می‌شوند.

خبرنامه قسمت مهم، جذاب و کاربردی‌ای است که از آن می‌توانید برای اهداف مختلف استفاده کنید. اگر محتوای تولیدشده توسط شما از جذابیت و ارزش کافی برای دیده شدن برخوردار باشد، مخاطبان شما هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند. فعالیت شما در خبرنامه لینکدین می‌تواند به اندازه خبرنامه یک سایت ورزشی مخاطب جذب کند! فعالیت و انتشار محتوا به شکل منظم در بخش خبرنامه، مجموعه کاملی را برای پروفایل شما به وجود می‌آورد که همه کاربران لینکدین می‌توانند با عضویت در خبرنامه شما، از آن مجموعه استفاده کنند.

چگونه خبرنامه حساب لینکدین خود را راه‌اندازی کنیم؟

برای راه‌اندازی خبرنامه لینکدین، باید چند مرحله را طی کنید.

1.وارد صفحه Home شوید و از قسمت ایجاد پست، گزینه Write Article را بزنید. با این کار شما به قسمت Publishing Tools هدایت می‌شود.

لینکدین

2. در این قسمت، باید روی «ایجاد خبرنامه» یا Create Newsletter کلیک کنید.

3. در صفحه بازشده، نام، توضیح، فاصله‌های زمانی انتشار و لوگوی خبرنامه خود را وارد کنید.

پس از این کار، به صورت خودکار برای تمامی افراد شبکه ارتباطی شما یک نوتیفیکشن ارسال می‌شود که آن‌ها را به عضویت در خبرنامه شما دعوت می‌کند. اگر افراد این دعوت را بپذیرند و خبرنامه شما را سابسکرایب کند، پس از هر بار انتشار برای آن‌ها یک نوتیفیکشن و یک ایمیل جهت اطلاع از محتوای شما ارسال خواهد شد. البته اگر نمی‌خواهید دعوتی از مخاطبان خود کنید، می‌توانید تیک این گزینه را بردارید.

4. پس از ایجاد شدن خبرنامه، نام آن را در بالای سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی آن، می‎‌توانید وارد خبرنامه شوید و اولین محتوای خود را بنویسید.

چند نکته در خصوص فعال‌سازی خبرنامه لینکدین

لینکدین چند نکته را در خصوص راه‌اندازی و فعال کردن خبرنامه با ما در میان گذاشته است که بهتر است بدانید.

یک: برای جلوگیری از انتشار بیش از حد محتوا و ایجاد مزاحمت برای مخاطبان، در هر 24 ساعت، می‌توانید تنها یک محتوا را در خبرنامه منتشر کنید.

دو: هر اکانت لینکدین، تنها یک بار می‌تواند خبرنامه‌ای را برای خود راه‌اندازی کند. اگر خبرنامه اول خود را حذف کنید، امکان راه‌اندازی خبرنامه جدید را همان اکانت نخواهید داشت. پس ترجیحا از همان ابتدا برنامه مشخص و هدفمندی را برای خبرنامه پیاده کنید.

سه: ممکن است قابلیت خبرنامه در همین لحظه برای همه کاربران فعال نباشد که در این ماه همگانی خواهد شد. آن دسته از افرادی که می‌توانند خبرنامه را تشکیل دهند، ممکن است پس از راه‌اندازی خبرنامه، طبق شیوه راه‌اندازی نام خبرنامه را در بالای صفحه نبینند. اگر نامی که برای خبرنامه انتخاب کردید را نمی‌بینید، به این معنی نیست که خبرنامه شما راه‌اندازی نشده است. به منوی کشویی اکانت خود بروید و خبرنامه را در آنجا خواهید دید.

توصیه‌های لینکدین در رابطه با خبرنامه

لینکدین توصیه‌هایی جهت استفاده از قابلیت خبرنامه برای کاربران ارائه کرده است. به توصیه لینکدین، بهتر است خبرنامه شما نام مرتبط و گیرایی داشته باشد که مستقیما حوزه فعالیت شما را دربرمی‌گیرد. همچنین، باید تا جایی که می‌توانید خبرنامه‌ای منحصربه‌فرد برای خود بسازید. در همین راستا، در کنار یک نام خوب، به یک هویت بصری خوب هم نیازمندید. یک لوگوی مخصوص برای خبرنامه خود طراحی کنید و در هر محتوا، از تصاویر باکیفیت و مرتبط بهره ببرید. سعی کنید در هر لحظه، توجه‌ها را از مخاطبان خود بدزدید! خبرنامه بستر خوبی برای استفاده از عنوان‌ها و سرتیترهای جذاب و هیجان‌انگیز است. در آخر، برای اینکه همه این اقدامات نتیجه درست و خوبی به شما بدهند، باید ثابت‌قدم باشید. لینکدین توصیه می‌کند که تداوم انتشار محتوا را حفظ کنید تا زمینه دریافت تعامل مداوم و فعالانه از مخاطبان برای خبرنامه شما ساخته شود.

به نقل از لینکدین، این دو قابلیت به علاوه قابلیت جدید Get discovered که در راستای بیشتر دیده شدن کاربران است در ماه جاری به برنامه اضافه می‌شوند و به‌تدریج در دسترس همه قرار می‌گیرند. لینکدین به کاربران توصیه می‌کند که برای دسترسی به قابلیت‌های کاربردی‌تر و بیشتر دیده شدن، حتما Creator mode پروفایل خود را فعال کنند.

بخوانید  بازار خدمات: امکان جدید لینکدین برای فریلنسرها

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

Bijan Mohammadi
Bijan Mohammadi

با تشکر از راهمایی شما مقاله کاربردی شما

اسمارتک