پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

لایو کامرس مگنت: جدیدترین شیوه فروش محصول در دیجی‌کالا

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
13 آبان 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
لایو کامرس مگنت: جدیدترین شیوه فروش محصول در دیجی‌کالا
زمان مطالعه: 4 دقیقه

لایو کامرس دیجی‌کالا به برندها و فروشندگان این پلتفرم، امکان برگزاری لایو و معرفی محصولات را در مگنت می‌دهد و کاربران امکان خرید مستقیم کالاها، بدون نیاز به خارج شدن یا تغییر پلتفرم را خواهند داشت. این قابلیت جدید از سوی دیجی‌کالا پس از دوره شش‌ماهه که فقط کاربران اپلیکیشن دیجی‌کالا به آن دسترسی داشتند، پیش از یلدای ۱۴۰۲ در اختیار تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

دیجی‌کالا در فروردین ۱۴۰۰ پلتفرم مگنت را به‌عنوان فضایی برای بازاریابی محتوایی معرفی کرد. مگنت، پلتفرمی در اپلیکیشن دیجی‌کالا است که سلرها به‌صورت رایگان می‌توانند در آن «بازاریابی محتوایی» (Content Marketing) انجام دهند و مستقیم با مشتریان صحبت کنند. و از سمت دیگر کاربران دیجی‌کالا نیز می‌توانند با دنبال کردن حساب‌های کاربری فروشندگان، محتواهای تولیدی را مشاهده کنند و در صورت تمایل آن کالا‌ها را در دیجی‌کالا بخرند. مگنت در گزارشی که به دی‌ام برد داده است عنوان کرده که این مجموعه با رویکرد تجارت اجتماعی (Social Commerce) فعالیت می‌کند.

مگنت دیجی‌کالا

مگنت، پلتفرم جدید دیجی‌کالا، که حالا بیشتر از دو میلیون کاربر دارد، با معرفی «لایو کامرس مگنت» قدمی دیگر در راستای بازاریابی محتوایی بر‌می‌دارد.

لایو کامرس دیجی‌کالا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تفاوت بنیادین لایو کامرس دیجی‌کالا با تجربه‌‌های دیگر لایوها مثل لایو در اینستاگرام برای مخاطب ایرانی، دسترسی به لینک محصولات در حین لایو و امکان خرید مستقیم کالاها بدون نیاز به خارج شدن یا تغییر پلتفرم است. در لایو کامرس دیجی‌کالا محصول یا محصولات متفاوتی توسط کارشناس یا سلر معرفی می‌شوند و مخاطب می‌تواند هر سوالی که در مورد محصول دارد در لایوچت بپرسد و محصول را از ابعاد و زوایای مختلف ارزیابی کند و اگر قصد خرید داشت به راحتی می‌تواند محصول مورد نظر را به سبد خرید دیجی‌کالای خود اضافه کند یا برای خرید‌های بعدی، به لیست علاقمندی‌های خود اضافه کند.

لایو کامرس مگنت: جدیدترین شیوه فروش محصول در دیجی‌کالا 1

محیط لایو کامرس دیجی‌کالا در مگنت

 

لایو کامرس دیجی‌کالا از اردیبهشت ۱۴۰۲ در اختیار کاربران در اپلیکیشن دیجی‌کالا قرار گرفته است. در حال حاضر این قابلیت تنها در اپلیکیشن دیجی‌کالا در دسترس است. اما پیش از یلدای ۱۴۰۲، این قابلیت در وب و موبایل‌وب هم در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

چه محصولاتی در لایو‌ها قابل ارائه هستند؟

کلیه محصولاتی که در دیجی کالا عرضه می‌شوند امکان ارائه در لایو کامرس را دارند؛ رضا نظریانی، مدیر لایو کامرس دیجی‌کالا دراین‌خصوص به دی‌ام برد گفت: «طبق تجربه‌ای که از سلیقه مخاطب در ۶ ماه ابتدایی لانچ لایو کامرس در دیجی‌کالا داشتیم، متوجه شدیم که مخاطبان به کالاهایی که نسبتا جدید هستند، ویژگی‌های خاصی دارند و همچنین قیمت خیلی بالایی  نیز ندارند علاقه بیشتری نشان می‌دهند و اصطلاحاً به دنبال «Window Shopping» از این لایوها هستند.»

رضا نظریانی، مدیر لایو کامرس دیجی‌کالا

رضا نظریانی، مدیر لایو کامرس دیجی‌کالا

برندها نیز می‌توانند لایو برگزار کنند

 هم برندها و هم سلرهای دیجی‌کالا می‌توانند از سرویس لایو کامرس دیجی‌کالا استفاده کنند. برای این منظور دو راه کلی وجود دارد: راه اول این است که خود برند و یا فروشنده مستقیماً از اکانت مگنت خود درخواست برگزاری لایو ثبت کنند که در این صورت کارشناسان دیجی‌کالا با آن‌ها تماس خواهند گرفت و زیرساخت لازم برای برگزاری لایو را به آن‌ها آموزش می‌دهند.
در حالت دوم برندها می‌توانند درخواست خود را، برای برگزاری یک لایو کامرس تخصصی توسط کارشناسان دیجی‌کالا که در پروژه تلنت فعالیت می‌کنند، به تیم ادسرویس دیجی‌کالا بدهند و از این طریق برای محصولات مورد نیاز خود لایو کامرس تخصصی داشته باشند.

لایو کامرس مگنت: جدیدترین شیوه فروش محصول در دیجی‌کالا 2

نتایج دوره شش‌ماهه لایو کامرس دیجی‌کالا

مدیر لایو کامرس دیجی‌کالا درخصوص نتایجی که از این قابلیت جدید، در طول شش ماه پس از لانچ لایو کامرس دیجی‌کالا به دست‌آورده‌اند به دی‌ام برد گفت: «در ۶ ماه ابتدایی لانچ این فیچر بیش از ۵۰۰ ایونت لایوکامرس در دیجی‌کالا برگزار شد و بیش از ۱۵۰ هزار کاربر این لایوها را تماشا کردند و بیش از ۲۰۰ هزار کامنت ارسال کردند. این آمار با توجه به محدودیت دسترسی تنها برای کاربران مگنت و با کمترین اطلاع رسانی ممکن در دوران آزمایشی آن برای ما بسیار قابل توجه و امیدوار کننده بود.»
نظریانی در ادامه افزود: «در این مدت ما شیوه‌های مختلفی از لایو کامرس را در دیجی‌کالا تجربه کردیم: از لایوهای معرفی و آنباکسینگ چند محصول در تمام دسته‌بندی‌های دیجی‌کالا، تا لایو پرسش‌و‌پاسخ و مشاوره خرید، تا لایو ایونت رونمایی محصولات جدید برندهای معروف (اپل و سامسونگ و…) همزمان با رونمایی جهانی تا لایوهای شگفت‌انگیز برای معرفی محصولات جدید فروش شگفت‌انگیز دیجی‌کالا.»

 

رضا نظریانی در آخر درباره چرایی توسعه لایو کامرس دیجی‌کالا گفت: «دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین ایکامرس خاورمیانه همواره به دنبال ارائه خدمات خود در قالب New commerce بوده. لایوکامرس دیجی‌کالا هم در همین راستا و بخشی از پروژه بزرگ دیجی‌کالا سوشال و «مگنت» است که هدف آن ارائه قابلیت‌های سوشالی به کاربران دیجی‌کالا و تجربه‌ای جدید از خرید اینترنتی براساس ترند روز دنیاست.»

خودنویس
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

ندیم ناظمی
ندیم ناظمی

چطور میتوانیم در دی جی کالا لایو بگذاریم

علی نامدار
علی نامدار

ئه همون نوتیفیکیشن های لایوی که باعث مزاحمتمون میشه و دیسمیسش میکنیم!

اشاره