IKEA در کمپین LIKEA ارزش لحظات کوچک را در زندگی را به مشتریان خود یادآوری میکند
فهرست مطلب
IKEA به تازگی کمپین جدیدی تحت عنوان LIKEA اجرا کرده که ترکیبی از زبان، خلاقیت و سبک زندگی است. این کمپین تلاش کرده است اصطلاحات روزمره را با ایکیا و نام این برند ترکیب کند. در این کمپین، IKEA از کاربران دعوت میکند تا لحظات ساده و دلنشین زندگی خود را با هشتگ اختصاصی به اشتراک بگذارند.
به گزارش دیام برد، IKEA همیشه فراتر از یک فروشگاه مبلمان معمولی بوده و ثابت کرده که هدف آن، صرفا فروش محصولات مختلف نیست. این برند با هدف «ایجاد زندگی روزمره بهتر برای تعداد زیادی از مردم» در تلاش است تا این مفهوم را انتقال دهد که با محصولات ساده و کاربردی، میتوان زندگی را تغییر داد. IKEA در کمپین جدید خود به نام LIKEA، تلاش کرده تا به مخاطبان خود یادآوری کند که حتی لحظات ساده و چیزهای کوچک را نیز میتوان ارزشمند دانست. کمپین LIKEA ترکیبی از زبان، خلاقیت و سبک زندگی است.
یکی از ویژگیهای جالب کمپین، دعوت از مخاطبان برای مشارکت و تعامل با آن است. IKEA از کاربران میخواهد تا لحظات «___ مثل یک ___» خود را ( مطابق عکسهای بالا) با هشتگ اختصاصی به اشتراک بگذارند.
موتور محرکه کمپین، محتوای تولیدشده توسط کاربران است
در این کمپین، محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC) توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. IKEA با طراحی این کمپین و ارائه پیشنهاد به مشتریان برای ساخت و به اشتراکگذاری داستانهای خود، بدون اینکه هزینه زیادی برای تبلیغات کرده باشد، پیام خود را به گوش مخاطبان میرساند. این روش نه تنها هزینههای بازاریابی را کاهش میدهد، بلکه منجر به شخصیسازی کمپین شده و باعث میشود افراد بیشتری با برند ارتباط برقرار کنند.
چرا کمپین LIKEA مهم است؟
در دنیایی کنونی که تبلیغات مختلف در همه ابعاد زندگیما وجود دارند، کمپین LIKEA به دلیل سادگی و اصالتش، بسیار درخشان و متفاوت است. این کمپین به دنبال بهتصویرکشیدن یک آینده بیعیب و نقص یا ایدهآل نیست؛ بلکه بر لذت بردن از لحظات کوچک و واقعی روزمره تاکید دارد. شعار IKEA این است که برای «بهتر بودن» لازم به پیچیدگیهای فراوان نیست و با تغییرات کوچک و معنادار هم میتوان تمایز ایجاد کرد.