کمپین خلاقانه چیپس Lay’s در استادیوم سنسیرو و وایرال شدن آن
فهرست مطلب
برند Lay’s اخیرا یک ویدیوی تبلیغاتی بسیار جالب و خلاقانه را اجرا کرده است که این ویدیو به طور زنده در حین یک بازی فوتبال و با حضور دیوید بکهام و تیری هانری و مردم حاضر در استادیوم ضبط شده است.
به نقل از MarketingDive، برند Frito-Lay که یکی از زیرمجموعههای کمپانی پپسی و تولیدکننده چیپس است، یک ویدیوی تبلیغاتی را با بازی دیوید بکهام و تیری هانری در کمتر از ۵ دقیقه فیلمبرداری کرد تا یک کمپین تبلیغاتی با محوریت چمپیونز لیگ اروپا اجرا کند.
در این تبلیغ ویدیویی که کمتر از دو دقیقه است، دیوید بکهام و تیری هنری در حین مسابقه زنده بین آث میلان و PSG در سن سیرو میلان در کنار زمین ایستادهاند و هنری یک بسته چیپس به دست دارد اما زمانی که بکهام از او درخواست چیپس میکند با یک پاکت خالی مواجه میشود.
نقطه عطف این ویدیو اینجاست. بکهام در ادامه با بیان شعار این برند یعنی No Lays No Games خطاب به تماشاچیان ورزشگاه میگوید: «بدون Lays بازی هم درکار نیست؛ هرکس یک بسته چیپس Lays داشته باشد، میتواند ادامه بازی را همراه ما تماشا کند.»
در نهایت پس از جستوجو در بین تماشاچیان، دوربین ورزشگاه یک پدر و دختر را نشان میدهد که یک بسته چیپس Lays دارند و از آنها درخواست میشود که بقیه بازی را در کنار این دو اسطوره تماشا کنند.
کمپینی که به ورزشگاه محدود نشد
البته خلاقیت منحصر به فرد این برند در اجرای این کمپین و گشتن به دنبال کسی که یک بسته چیپس Lays به همراه داشته باشد محدود به ورزشگاه نشد. درواقع این برند با همکاری متا ذیل این کمپین یک تجربه دیجیتال به اسم Lay’s Detector در نظر گرفت؛ این تجربه دیجیتال به مصرفکنندگان این فرصت را میداد تا یک کد QR که در شبکههای اجتماعی این برند قرار گرفته است را اسکن کرده و از این طریق نشان بدهند که این محصول را دارند تا شانس خود را برای بردن جوایزی مانند بلیط بازیهای فینال چمپیونز لیگ بالا ببرند.
گزارشهای مالی روبه نزول
در پایان شاید خالی از لطف نباشد که به این نکته اشاره کنیم که درآمد Frito-Lay در آمریکای شمالی و در سال ۲۰۲۳ حدود ۹ درصد به صورت ارگانیک رشد کرد که نسبت به رشد ۱۷ درصدی در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته بود. درواقع براساس آخرین گزارش مالی کمپانی PepsiCo در حالی که بسیاری از برندهای Frito-Lay رشد دو رقمی داشتند، Lay رشد تک رقمی متوسطی داشت. باید منتظر ماند و دید که آیا خلاقیت میتواند در نقش یک منجی برای افزایش رشد این شرکت ظاهر شود؟