پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آکادمی زرین با هدف پرورش نیروی متخصص شروع به کار کرد

زهرا محبی زهرا محبی
28 دی 1400
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آکادمی زرین با هدف پرورش نیروی متخصص شروع به کار کرد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

درگاه پرداخت زرین‌پال که با بیش از ده سال تجربه در زمینه پرداخت در میان کسب‌وکارهای ایرانی حضور دارد، در روز گذشته از پروژه جدید خود با نام «آکادمی زرین» رونمایی کرد.

به گزارش دی‌ام برد، در روز دوشنبه 27 دی ماه 1400، به اهتمام زرین‌پال یک پنل گفت‌وگو درباره معضلات حوزه منابع انسانی و یک نشست خبری با حضور خبرنگاران ترتیب داده شد. در این نشست خبری از آکادمی زرین رونمایی شد که محلی برای آموزش مهارت‌های نرم و تخصص‌های مرتبط در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسب‌وکار است. در پنل گفت‌وگویی که در این نشست خبری شکل گرفت، «آرش سروری» به عنوان راهبر رویداد و «امیرحسین صادقی» به عنوان دبیر پنل حضور داشتند و مهمانان برنامه را متخصصان حوزه منابع انسانی از کسب‌وکارهای مختلف کشور تشکیل می‌دادند.

زرین‌پال

در این پنل گفت‌وگو، «ساناز دودانگه» مدیر منابع انسانی فناپ‌پلاس، «گلیاد اختری» مدیر منابع انسانی شیپور، «پرگل پارساپور» مدیر منابع انسانی Saman Solutions و «یگانه بهشتی» مدیر منابع انسانی زرین‌پال درباره چالش‌های اصلی بازار کار و مسائل مهم منابع انسانی حرف زدند.

نسل قدیم «رفتنی» و نسل جدید «متفاوت»

آکادمی زرین

این پنل گفت‌وگو با دبیری امیرحسین صادقی هدایت شد و مباحث اصلی آن، بررسی چالش‌های بازار کار بود. ساناز دودانگه مدیر منابع انسانی فناپ‌پلاس با اظهار اینکه نسل جدید از نسل پیشین بسیار متفاوت است گفت: «باید این نسل باهوش و پرپتانسیل را شناخت و با همگام شدن با توقعات آن‌ها، آن‌ها را به فرهنگ سازمانی متعهد کرد».

گلیاد اختری مهم‌ترین مسئله حال حاضر بازار کار را مهاجرت نیروی متخصص عنوان کرد. «متولدین سال 75 خواسته‌های مشخص و نامشخصی دارند. باید با این نسل کم‌صبر راه بیایم و حرفه‌ای‌گری در محل کار را به آن‌ها تزریق کنیم». اختری یکی از محرک‌های این نسل را برای انجام کار ثمربخش، مشهود کردن مسیر شغلی‌شان عنوان کرد. «نسل قبلی یا دارند به مهاجرت رو می‌آورند و یا بین خودشان و سازمان همسویی پیدا نمی‌کنند».

یگانه بهشتی که خود مدیر منابع انسانی زرین‌پال است، هدف از لانچ و راه‌اندازی چنین آکادمی‌ای را «پرورش نیروی متخصص، آموزش مهارت‌های نرم و حرفه‌ای‌گری و کمک به افراد برای ورود به بازار کار» عنوان کرد. بهشتی با اظهار اینکه «همه منابع انسانی‌ها در همه شرکت‌ها مشکل ترک سازمان را دارند و مخصوصا در حوزه پرداخت، ريال ايران نمی‌تواند در برابر دلار مقاومت كند» توجه به آموزش را ضروری و ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب را حیاتی اعلام کرد.

مصطفی امیری مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار زرین‌پال در رابطه با آکادمی زرین گفت: کار اجرایی آکادمی زرین سه ماه قبل شروع شد. به نظر ما اینگونه می‌آمد  افراد علاوه بر اینکه به مهارت‌های تخصصی و فنی نیازمندند، به مهارت‌های نرمی هم احتیاج داریم تا بتوانیم با هم گفت‌وگو کنیم. آکادمی با شعار «سکوی یادگیری نوآورانه»، بنا شد تا این مهارت‌ها را به موازات هم به افراد یاد بدهد. امیدواریم  که بتوانیم فعالیت جدیدی را آغاز کنیم که خالق ارزش جدیدی باشد.

نازنین رحیمی: فکر افرادی که در پله صفر قرار دارند را کرده‌ایم

آکادمی زرین

در این نشست خبری،  «مصطفی امیری» مدیرعامل و هم‌بینان‌گذار زرین‌پال، «علی امیری» رییس هیئت مدیره زرین‌پال، و «نازنین رحیمی» مدیر پروژه آکادمی زرین حضور داشتند. نازنین رحیمی مدیر پروژه آکادمی زرین درباره پروژه جدید زرین‌پال گفت: ما می‌خواهیم در این آکادمی پیامی مبنی بر ساخت منابع انسانی را برسانیم و تلاش کنیم موضوعاتی را آموزش بدیهم و با هم بزرگ شویم. این آکادمی قرار است حتی به خود مدیران در زرین‌پال خدمات و نیرو عرضه کند.

مدیر آکادمی زرین اعلام کرد که خیلی به آکادمی‌های دیگر به دید رقیب نگاه نمی‌کنند و سعی دارند این اکوسیستم را در همکاری با هم جلو ببرند. دو کمپ «روابط عمومی» توسط مدرس حمیدرضا نیکدل و «مدیریت بازاریابی محتوا» توسط مدرس پارسا کاکویی در آینده نزدیک توسط این آکادمی برگزار می‌شود.

رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگار دی‌ام برد مبنی بر شیوه گزینش دانش‌‌پذیران گفت: ابتدا رزومه افراد بررسی می‌شود و سپس، با توجه به مهارت‌ها و سطح درخواستی آن‌ها از ما، در برنامه‌ها مختلف جا داده می‌شوند. «البته برای افراد صفر و بی‌تجربه هم فکرهایی کرده‌ایم. برای این دسته از افراد، ابتدا وبینارهایی را در نظر گرفته‌ایم و ویدیوهای آموزشی آن‌ها را به همراه پروژه‌های عملی به آن‌ها می‌دهیم. پس از تکمیل این مهارت‌ها و دوره‌های پایه‌ها، این افراد هم می‌توانند وارد دوره‌‌های اصلی‌تر شوند.

وجه تمایز ما از دیگران تمرکز روی مسیر شغلی و چالش‌های آن است

رحیمی مدیر پروژه آکادمی زرین گفت: وجه تمایز ما دیزاینرهای کمپ‌ها و دوره‌ها هستند که روی چالش‌های هر سمت شغلی، مهارت‌های لازم برای آن شغل و مشکلاتش تمرکز می‌کنند.  براساس یافته‌های این تمرکز، سرفصل‌ها تعریف می‌شود و بعد کل کمپ دیزاین می‌شود. درواقع مدرسان دوره‌های ما در این پروسه (دیزاین و طراحی) دخیل نیستند. رحیمی اضافه کرد: ما مستقیما با مدیران منابع انسانی در ارتباط هستیم و نیاز بازار را می‌شناسیم. ما می‌دانیم چه مشکلی در چه شغلی بسیار پررنگ است و در صدد رفع آن هستیم.

رحیمی در خصوص خروجی‌های این دو کمپ و دیگر دوره‌های آکادمی زرین هم اظهار کرد: ما هم به افراد خدمات می‌دهیم و هم به سازمان‌ها. افراد برای ارتقا مهارت‌هایشان به ما مراجعه می‌کنند و سازمان‌ها هم در صورت نیاز به نیرو می‌توانند به دانش‌پذیران ما اتکا کنند. چنین چرخه‌ای می‌تواند به هم‌افزایی و رشد بازار کار و افزایش نیروهای متخصص سرعت ببخشد.

بخوانید  چه مشاغلی در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک